דף הבית >

> כתבה

אדריכלות ועיצוב

בשנה הבאה, נשב על המרפסת ונספור ציפורים נודדות. אבל לא רק

גן עדן במרפסת – זה מה שכולנו צריכים. כזה שירגיע אותנו, יסתיר אותנו מהשכנים ויאפשר לנו לארח ולהינות. אז הנה ארבע מרפסות נהדרות מהן נשקיף אל השנה הבאה – בתקווה שטובה יותר

שיתוף‭:‬

מטשטשת בין גבולות החוץ והפנים. עיצוב של צביה קזיוף (צלם: איתי בנית)
מטשטשת בין גבולות החוץ והפנים. עיצוב של צביה קזיוף (צלם: איתי בנית)
מטשטשת בין גבולות החוץ והפנים. עיצוב של צביה קזיוף (צלם: איתי בנית)
מטשטשת בין גבולות החוץ והפנים. עיצוב של צביה קזיוף (צלם: איתי בנית)
מטשטשת בין גבולות החוץ והפנים. עיצוב של צביה קזיוף (צלם: איתי בנית)
מטשטשת בין גבולות החוץ והפנים. עיצוב של צביה קזיוף (צלם: איתי בנית)

עוד פחות מחודש נציין את ראש השנה, וכאימרת השיר – "נשב על המרפסת". כן כן,  המרפסת הפכה להיות MUST בכל דירה – קטנה, בינונית או גדולה. ככל שתהיה, היא נוכחת וחשובה.

המרפסת עברה כברת דרך רצינית. כיום דירות היוקרה מתהדרות בשפע מרפסות בנוסף למרפסת המרכזית – מרפסת לכל סוויטה. בנוסף, המרפסת היא סוג של מראה לפנים הבית עם שלל פונקציות, בישול, מנוחה, אירוח וכו'. בפועל היא מגדילה את הבית וממקסמת את מרחב המחייה שלנו. אז רגע לפני החג הכי חגיגי שיש בשנה הכי קשוחה שאפשר, הצצה לכמה מרפסות נפלאות.

להיות בפנים, להרגיש בחוץ – ולהפך | תכנון ועיצוב פנים: צביה קזיוף

דירת הפנטהאוז הרמת-שרונית של זוג בשנות ה-40 לחייהם, עם שני ילדים מתבגרים, תוכננה ועוצבה על ידי צביה קזיוף שהצליחה בתבונה לטשטש בין גבולות החוץ והפנים, לשלב את אהבתם של בני הבית לים באופן מרומז ופשטני, ולייצר צבעוניות פלואידית שמגדירה במדויק כל פונקציה במרחב. הדירה בשטח של 180 מ"ר, נהנית ממרפסות בשט של 95 מ"ר (75 מ"ר מרפסת עיקרית ו-2 מרפסות נוספות בשטח של 10 מ"ר כל אחת).

מקרר ומקרר קרח, כיור, עמדת B.B.Q. ושולחן אש. עבודה של צביה קזיוף (צילומים: איתי בנית)

"יצרנו מערכת קשרים אופטימלית בין פונקציות האירוח בפנים ובחוץ וניתן בו ברגע להחליט היכן יהיה נעים ונכון יותר לשבת ולארח – האם במרפסת הגדולה, אולי בסלון או שמא בחדר האוכל והלאונג'", מסבירה קזיוף.

המרפסת הראשית שממתינה לבני המשפחה ואורחיהם ממוקמת ביציאה מהסלון – היא רחבת ידיים, דרמטית ויש בה הכל: "היא כוללת פינת אוכל גדולה במיוחד היושבת תחת פרגולה אותה ניתן לפתוח ולסגור, לצידה קיר ירוק בו שקוע מסך טלוויזיה גדול. מטבח החוץ טבול גם הוא בירוק וכולל את כל הפונקציות הנדרשות לבישול והפינוקים: ממקרר ומקרר קרח, כיור ועד עמדת B.B.Q. במרכז הפינה הסלונית שולחן אש ומבעד לצמחיה שעוטפת את המרפסת מנצנצת לעת ערב תאורה שמאירה את כל האזורים". 

גם כשהם במרפסת הם מנותקים מהשכנים | תכנון ועיצוב פנים : עומר טל

הדירה הירושלמית הנפלאה עוצבה ותוכננה על ידי מעצב הפנים עומר טל. בדירה גר זוג בשנות ה-70 לחייו. הדירה בת 180 מ"ר, זכתה למרפסות של 60 מ"ר יחדיו. כל חדר נהנה מיציאה למרפסת – סוויטת בני הזוג, חדר העבודה וכמובן הסלון.

המרפסות מייצרות אווירה אינטימית. תכנן ועיצוב של עומר טל (צילומים: שירן כרמל)

"שתי המרפסות גדולות ומרווחות ותפקידן ליצור פרטיות ואינטימיות לבני הזוג", אומר טל. "לתת להם את ההרגשה שלמרות שהבניין מדורג וממוקם באמצע סביבה אורבנית, הם בפועל מנותקים ונהנים מאינטימיות מלאה. כך שתכננתי פרגולה ומערך צמחייה שיספק לבני הזוג את תחושת הלבד, ההתנתקות מהשכנים, עם הצצה נהדרת לנוף הירושלמי המרהיב של הגן הזואולוגי".

מרפסת ענק של 400 מ"ר – בדיוק כמו הדירה | תכנון ועיצוב: שי דוד, חברת כרכום

שטחה העצום של המרפסת בדירה בהרצליה, כ-400 מ"ר (בדיוק כמו הדירה עצמה), אפשר להפוך אותה לגינה של ממש. "המרפסת העוצמתית עוצבה במקביל לעיצוב פנים הדירה", מספר שי דוד, מנכ"ל ובעלים של "כרכום – עיצוב נוף", שאחראי על הפרויקט. "יצרנו גן אמיתי, עם פינות חמד מרווחות ומקום לעשות אירועים ולארח כפי שהדיירים אוהבים".

עם שיחי תבלין. עבודה של שי דוד וברת כרכום (צילומים: עודד סמדר)

בדירה מתגוררת משפחה החיה בחו"ל ומגיעה לארץ לחודשיים בשנה. הגינה נועדה ליצור ריאה ירוקה בלב העיר וכן להסתיר את המרפסת מהשכנים מלמעלה, מכיוון שהדירה נמצאת בקומה ה-11 ובבניין יש 18 קומות. למרפסת אפשר להגיע מאגף ההורים ומהסלון. בחלק הסמוך לסלון יש שולחן אוכל מרווח ומטבח חוץ, לידו נשתלו שלל תבלינים. בחלק המערבי של המרפסת מוקמה פינת ישיבה המשקיפה אל הנוף ומוצלת בעצי פיטנה. בפינה המזרחית יש שיחי לגסטרמיה שפורחים בשלל צבעים. ליד פינת הישיבה יש עלייה לחלק מוגבה ובו גן.

במרכז הגן נשתלו עצי אלון תבור, שמסתירים את השטח מהשכנים, ומתחתם שיחים וסוקולנטים עמידים ללחות ולרוחות החזקות מהים. חלק מהשטח המוגבה מחופה בדק ובו יש ג'קוזי, מקלחת חוץ ומיטות שיזוף. מתחת לדק המוגבה יש חדר מכונות ובו מערכת ההשקיה הממוחשבת ומרכז התאורה של המרפסת. בסמוך יש סלע שממנו זורמים מים כדי למסך את הרעש.

גם באשדוד: הפנים והחוץ בגודל זהה של 250 מ"ר  | אדריכלות ועיצוב פנים: ReMa אדריכלים, מרינה רכטר-רובינשטיין

המרפסת מהווה אזור מחיה נוסף עבור המשפחה, זוג + 3 ילדים, שהחליטה לעבור ולהשתדרג מדירה באותו בניין הישר לדירה הנוכחית בקומה גבוהה יותר במגדל יוקרה באשדוד. המרפסת כוללת פונקציות רבות: מטבח חוץ, פינת ישיבה, בריכה ענקית באורך 14 מטר, חדר כושר, ומקלחון.

עם בריכה של 14 מ"ר. הבית באשדוד עליו עבדה מרינה רכטר רובינשטיין (צילומים: עידן סעידי)

אדריכלית מרינה רכטר-רובינשטיין אומרת כי "המרפסת המפנקת בעצם ממשיכה את הסגנון העיצובי הרך והמינימליסטי עם גוונים מונוכרומטיים שמספקים לדירה הרבה סטייל ונעימות, כאשר החוץ והפנים מתכתבים האחד עם השני בהרמוניה מושלמת".

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

פועל מעד באתר בנייה ונפצע

פועל כבן 35 מעד ונחבל בגפיו תוך כדי עבודתו באתר בנייה בבני ברק. האיש טופל ופונה במצב קל עד בינוני לבית חולים.

נהג צמ"ה התהפך ונפצע

נהג צמ"ה התהפך לתוך ואדי בסמוך למחצבת דושן שסמוכה לקיבוץ חמדיה. צוות כיבוי מתחנת בית שאן פעל באמצעות כלים הידראוליים לחילוץ הנהג שפונה לבית חולים.

PROFIT תשכור 2,000 מ"ר באינפיניטי פארק

רשת מכוני הכושר PROFIT תשכור 2,000 מ"ר באינפיניטי פארק ברעננה ב-1.5 מיליון ש' לשנה בחוזה ל-12 שנים. בסניף שעובר ממתחם שרונה בכפ"ס, יושקעו כ-10 מלש"ח.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬