דף הבית >

> כתבה

חדשות הנדל"ן

רישיון תיווך

שיתוף‭:‬

MAIN
MAIN
MAIN

מתווך נדל"ן או מתווך מקרקעין או ברוקר (בשמו הלועזי) הוא הגורם המשדך מקרקעין או נכס לבעלים או משתמש פוטנציאלי, ובדרך כלל משתכר ממהלך זה .מדובר במקצוע הכולל הסמכה ודורש גם מיומנויות אישיות הכוללות יחסי אנוש טובים והבנה של תחום הנדל"ן הבנייה והתכנון. 

חוק המתווכים במקרקעין, התשנ"ו-1996 הוא החוק המסדיר את מקצוע התיווך במקרקעין בישראל.

רשם המתווכים הפועל מכוח חוק זה, כפוף למשרד המשפטים והוא האותוריטה המנהלת את  מחלקת רישוי מתווכים.  רשם המתווכים, עורך את המבחן לרישיון תיווך.

המבחן הכולל מגוון רחב של נושאים וחוקים מעולם הנדל"ן. כמו: חוק המתווכים, חוק הגנת הצרכן, דיני חוזים, דיני מקרקעין ועוד. המבחן נערך במתכונת מבחן אמריקאי (תשובות לבחירה מתוכן) , וכוללת -25 שאלות .

גורם אשר עובר את המבחן זכאי לרישיון תיווך ויירשם בפנקס המתווכים. מקצוע תיווך במקרקעין כולל היבטים אתיים וכל תלונה בגין פעילות שאינה הולמת תוגש לרשם המתווכים ותידון בבית המשפט המשמעתי של מחלקת רישום המתווכים.  

במידה ומישהו עוסק בתיווך ללא רישיון, תלונה בעינינו תוגש לרשות להגנת הצרכן ולסחר ההוגן בנוסף לתלונה שתוגש לרשם המתווכים אשר יפעיל במקרה זה את הוועדה המייעצת . 

חוק המתווכים קובע כי על מנת לעסוק בתיווך מקרקעין, נדרש רישיון תיווך אשר כולל מבחן אשר מציב את הרף הנדרש כדי לעזוק במקצוע זה. עם קבלת רישיון התיווך נרשם בעל הרישיון אצל גורם הנקרא : רשם המתווכים. גורם המחזיק רישיון תיווך ורשום כמתווך, מחויב לחדש רישיון זה בכל שנה באמצעות תשלום אגרה.

אלו 6 התנאים לקבלת הרישיון על פי סעיף 5(א) לחוק המתווכים:

1. אזרח או תושב מדינת ישראל או תושב חוץ שניתן לו היתר כדין לעבוד בישראל.

2. בן  18 ומעלה.

3. אינו פושט רגל.

4.  לא הורשע בביצוע עבירה שיש עמה קלון ב-חמש השנים שקדמה לבקשה להוצאת רישיון תיווך.

5.  במקרה בו הוטל על המועמד עונש מאסר, לרבות עבודה שאין עמה קלון, סיום תקופת ריצוי העונש היתה  לפחות 3 שנים לפני הגשת הבקשה להוצאת רישיון תיווך.

6. עבר את המבחן של משרד המשפטים, בציון עובר (60)

רשם המתווכים הוא הגורם אשר שולח את תוצאות המבחן למועמד בצירוף טופס בקשה להנפקת הרישיון.

כמו כן  נבדקת הבקשה גם מול גורמי אכיפה נוספים כמו: מחלקת תעודות יושר במטה הארצי של המשטרה והכונס הרשמי.  עם קבלת הרישיון המבקש יידרש בעליו לתשלום אגרה חד פעמית לאחר מכן  יחויב לחדש את הרישיון אחת לשנה בתוספת תשלום אגרה שנתית. מתווך שאינו מחדש את הרישיון במועד החידוש השנתי אינו רשאי לעסוק בתיווך.

רישיון תיווך מסמיך את בעל הרישיון להציע לכל דורש רכישה או השכרת נכס ובכפוף לפעולה זו לגבות שכר. התגמול במקצוע התיווך הינו על בסיס הצלחה והמתווך מקבל תגמול רק עבור עסקה שהתממשה. נפני שהמתווך מציג נכס לשוכר או רוכש הוא בד"כ מחתים אותו על התחייבות לתשלום תגמול במיקה ונסגרת עסקה . חתימה זו מחייבת את הרוכש או השוכר לשלם את דמי התיווך. גם אם המתווך לא קידם את העסקה ולא היה מעורב בה. דמי התיווך המקובלים בעסקת מכירה בנכסים קטנים ובינוניים עומד על בין 1.5% עד 2% משווי העסקה, ובעסקת שכירות על תשלום ש"ע לגובה דמי שכירות של חודש אחד. 

תגמולים אלו גובה המתווך גם מבעל הנכס וגם מקונה או השוכר למעט במקרים שההתקשרות בין המתווך לאחד הגורמים נקבע פרטנית באופן שונה. 

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

שיפוצניק נפל מגובה – ונפצע

פועל בן 38 נפל מגובה של כשלושה מטרים במהלך עבודות שיפוצים בבית ברמת השרון. האיש פונה לאיכילוב במצב בינוני עם חבלה בגב.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬