דף הבית >

> כתבה

חדשות הנדל"ן

לוח סילוקין

שיתוף‭:‬

MAIN
MAIN
MAIN

פירוט התשלומים להחזר הלוואה בדרך כלל בפורמט של טבלה.

הטבלה מבוססת על תנאי ההלוואה בין הלווה לגורן הפיננסי אשר הקים את הלוואה.

הטבלה מפרטת את כל התשלומים הצפויים עד להשבת סכום ההלוואה במלואו.

כל תשלום נחשב לפירעון חלקי של ההלוואה בתוספת הריבית על פי הסכם ההלוואה בין הלווה לגוף הפיננסי. ישנם תנאים שונים בהלוואות שונות המגדירות את הרכז  התשלומים כנגזרות של סכום הקרן ( הסכום המקורי של ההלוואה) בתוספת הריבית .

לוח הסילוקין מבוסס על תקופת ההלוואה, גובה ההלוואה (קרן), סוג ההלוואה והריבית אשר נקבעים בהסכם בין הלווה לגורם המלווה.

בטבלה מפורטים: גובה התשלום לסילוק החוב, התאריך שבו נדרש תשלום זה, 

לדוגמא: בהלוואות לדירות מגורים, משכנתאות, הריבית המוגדרת  בהסכם היא ריבית  שנתית ובטבלאות לוח הסילוקין הריבית מחושבת באופן יחסי על פי מועד התשלום ויתרת החוב .

לוח סילוקין מתעדכן בד"כ בכל רבעון נוכח השינויים בפרמטרים הכלולים במסלולי ההלוואה השונים והיתרה אשר משתנה על פי המסלול על פיו נלקחה ההלוואה.

ניתן בחלק מההלוואות לבצע פירעון מוקדם אשר בד"כ מותנה בתשלום קנס למעוט במקרים בהם הוגדר בהסכם ההלוואה מועדים לפירעון מוקדם ללא קנסות

ישנם מסלולים שונים לנטילת הלוואות ותמהילים מגוונים העשויים לכלול כמה מסלולים, ביחסים שונים בין המסלולים המוצעים:

הלוואות מוצמדות  למדד כגון מדד המחירים לצרכן , 

הלוואות מוצמדות לריבית במשק

הלוואה צמודה לשווי מטבעות בינלאומיים. 

לוח סילוקין שפיצר – מבוסס על החזר חודשי קבוע כאשר מדובר על ריבית קבועה וללא הצמדה למדד כלל. והמרכיב המשתנה הוא היחס בין תשלומי הקרן לריבית. ככל שחולפים התשלומים החודשיים, ופירעון החוב גדל, קרן המשכנתא יורדת, ולפיכך תשלומי הריבית נמוכים יותר ומבוססים על יתרת החוב, התשלום החודשי בשיטה זו  נשאר קבוע, והתשלום החודשי מחולק באופן שבו בכל חודש ההחזר לטובת הקרן גדול מהסכום להחוזר לטובת הריבית אשר הולכת ומצטמצמת.

לוח סילוקין קרן שווה – מושתת על ההתקדמות בקצב פירעון קרן ההלוואה, כלומר, בלוח סילוקין קרן שווה, מכיוון שהמרכיב  הקובע  בהחזר החודשי הינו גובה התשלום שיורד על חשבון הקרן והמרכיב המשתנה הינו  הסכום שיורד לכל חודש על חשבון הריבית, נוצר מצב שבו הסכום שיורד מהקרן נשאר קבוע והסכום שיורד על חשבון הריבית יורד, וסך התשלום החודשי הולך ויורד ככל שמתקדמים עם פירעון ההלוואה או .

לוח סילוקין בלון או גרייס  או בוליט  מבוסס על החזר חודשי שבו נפרעים רק תשלומי הריבית בשלב הראשון של ההחזרים, לאורך תקופה שנקבעת מראש בין המלווה לגוף הפיננסי המלווה, ופירעון הקרן  נדחה לסוף התקופה או למועד שבו הלווה מעוניין לפרוע את  הקרן בפעם אחת או במספר פעמים.
יש חשיבות רבה בכך שלוח הסילוקין יהיה ערוך באופן מובן ללווה וישמש כלי נוח להערכת מצבו הכלכלי הנוכחי והעתידי. . לוח סילוקין יכול לשמש כבסיס עבור הלווה להעריך את מצבו הכלכלי והתאים את הוצאותיו בהתאם להכנסותיו. ניתן בד"כ לעבור בין מסלולים בהסכמת הגורם הפיננסי אשר הקים את ההלוואה, אך מכיוון שאין עוררין על כך שהגוף המלווה מונע משיקולי רווח הרי שבהירות לוח הסילוקים משמעותי לקבלת החלטות מיטיבות עבור הלווה.

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

שיפוצניק נפל מגובה – ונפצע

פועל בן 38 נפל מגובה של כשלושה מטרים במהלך עבודות שיפוצים בבית ברמת השרון. האיש פונה לאיכילוב במצב בינוני עם חבלה בגב.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬