דף הבית >

> כתבה

חדשות הנדל"ן

משקיע כשיר

שיתוף‭:‬

MAIN
MAIN
MAIN

מושג "משקיע כשיר" (או "לקוח כשיר") מגיע משוק ההון, ומתייחס לאדם פרטי או לחברות, המנהלים סכומי כסף בהיקפים גבוהים, ועומדים בלפחות פרמטר אחד שקבעה הרשות לניירות ערך כדי להיכלל בקבוצה זו. במידה והאדם או החברות עומדים בהגדרה הזו – הם יכולים להשתתף בהשקעות ששמורות לרוב לגופים מוסדיים. על פי חוק, למרות היותם משקיעים פרטיים לכאורה, הם אינם מחויבים בקבלת ייעוץ מיועץ השקעות מוסמך.

המטרה של הרשות לניירות ערך הייתה לאפשר לגורמים נוספים להשקיע בהנפקות, במטרה לקדם חברות החברות בבורסה. כך, אותו משקיע כשיר יכול להיחשף להשקעות, וזאת ללא צורך מצידו בהצגת תשקיף וללא מגבלת 35 הניצעים הקיימת בהשקעה בשותפות מוגבלות. אותו משקיע יכול להינות מהזדמנויות השקעה שמוצאות בדרך כלל לגופים מוסדיים בלבד, להשקיע ב"השקעות סגורות" שהציבור הרחב אינו יכול להשקיע בהן, למשל הנפקות פרטיות, בדומה לגופים מוסדיים, והוא אף נחשף למידע פיננסי מלא ולעיתים מסווג. 

על פי סעיף 15 לחוק ניירות ערך, כדי לרכוש או למכור ניירות ערך לציבור, יש צורך בפרסום תשקיף או טיוטת תשקיף. ב-2016 נכנס תיקון לסעיף זה המתייחס להגדרה "לקוח כשיר", והקל על אלה הרוצים להיכלל באותה קבוצה יוקרתית המוגדרת "משקיע כשיר", בין היתר הוחלט על ביטול הדרישה להוכיח מומחיות בשוק ההון או ניסיון, ביטול הצורך במספר עסקאות מינימלי בשוק ההון. בנוסף ירד רף הנכסים הנזילים, כדי להגדיל את מספר הלקוחות הפוטנציאלים לאפיק זה. 

כדי להיחשב משקיע כשיר, על הלקוח לעמוד באחד משלושת הקריטריונים להגדרה זו על פי הרשות לניירות ערך, ואז הם מוזמנים להגיש לרשות בקשה להסדרת מעמדם ככזה. הם יצטרכו לחתום על הצהרת משקיע כשיר, ולהציג מסמכים המוכיחים כי עמדו בלפחות אחד מהפרמטרים – למשל דוחות למס הכנסה, תדפיסי חשבונות בנק ועוד. 

המשקיע הכשיר צריך לעמוד במבחן שווי נכסים, המצביע על כך ששווי הנכסים הנזילים שלו עומד על מעל 8.1 מיליון שקלים, לא כולל נכסי נדל"ן, ביטוחי מנהלים וקרנות פנסיה; במבחן גובה ההכנסה המצביע על כך שההכנסה המשפחתית שלו עומדת על 1.8 מיליון שקלים לפחות, או שהכנסתו האישית היא מעל 1.2 מיליון שקלים; ובמבחן המשולב – כך שההכנסה הפרטית שלו עומדת על לפחות 600 אלף שקלים בשנה, יחד עם שווי כולל של נכסים נזילים של לפחות חמישה מיליון שקלים, או בהיבט המשפחתי – 900 אלף שקלים הכנסה בשנה, יחד עם שווי נכסים נזילים על סך חמישה מיליון שקלים. סכומים אלו מוצמדים למדד, ומתעדכנים אחת לשלוש שנים. 

במידה והלקוח הפוטנציאלי עמד באחד הפרמטרים, הדבר מצביע על יכולות פיננסיות גבוהות ביחס לציבור הכללי, ולכן יש לו רשת ביטחון כלכלית שתוכל לעמוד בהפסדים, במידה ויהיו כאלו. בנוסף, מדובר לכאורה באדם (או חברה) בעל הבנה בשוק ההון ובכלכלה. לאחר אישורו, יוכל משקיע כשיר לקחת חלק בהנפקות פרטיות ולרכוש מניות כבר בשלב המוסדי של ההנפקות, שלב שכולל לעתים הנחות והטבות. לצד זאת, הוא נהנה כבר בשלב זה ממידע שלא זמין לציבור המשקיעים הכללי.

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

שיפוצניק נפל מגובה – ונפצע

פועל בן 38 נפל מגובה של כשלושה מטרים במהלך עבודות שיפוצים בבית ברמת השרון. האיש פונה לאיכילוב במצב בינוני עם חבלה בגב.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬