דף הבית >

> כתבה

חדשות הנדל"ן

כונס נכסים

שיתוף‭:‬

כונס נכסים הינו גורם הממונה ע"י בית משפט לביצוע הליכי כינוס נכסים. בתחום המקרקעין הכוונה לכינוס נכסים בתיק המוגדר תיק משכון הכולל  דירת מגורים או כל מקרקעין אחר. מדובר בהליך משפטי אשר יכול להתבצע רק ע"י שופט או רשם ההוצאה לפועל , אשר מסמיכים עו"ד לטפל בנכס שבית המשפט קבע שיש להעביר את ניהולו לידי כונס נכסים, במקום להשאיר את ניהולו בידי בעליו החוקיים הרשומים אצל רשם המקרקעין.

בית המשפט ימנה כונס נכסים כאשר יוכח ויוחלט שישנם לבעל הנכס נושים הרשאים לממש את הנכס בגין חובות של הבעלים הרשומים בנכס. ההרשאה הנכס בתהליך גביית חוב מוגדרת מראש (בד"כ בעת ביצוע עסקה) באמצעות שיעבוד של הנכס  לטובת מימושו במקרה של היווצרות חובות כספיים של בעל הנכס כלפי הגורמים אשר הפכו לזכותם הועמד השעבוד.

כונס נכסים ימונה במסגרת הוצאה לפועל, או במסגרת משפט אזרחי, או במסגרת שבה חלים דיני חברות . עם מינוי מחויב כונס הנכסים לפעול לניהול הנכסים באמצעות מכירה, או השכרה או כל פעולה אחרת אשר תניב מימון לכיסוי החובות של בעל הנכס כלפיי נושיו. בעל נכס אשר זכויותיו מועברים לידי כונס נכסים בד"כ מוגדר לפני תהליך הכינוס כפושט רגל. מעמד משפטי שמאפשר להעביר את זכויותיו לניהול הנכס, לידי כונס נכסים.  מרגע בו כונס הנכסים מנהל את הנכסים הכלולים בכינוס הוא גם משמש כתובת לפניות של כל בעלי החוב של פושט הרגל. בעל הנכס נחשב משלב זה כנטול נכסים לניהול או למימוש ובית המשפט מגדיר את תנאי מחייתו ומנתב את הכנסותיו הצפויות במידה ויש כאלו ל כונס הנכסים . בד"כ כונס הנכסים מתמודד עם מאזן שלישי שבו גובה החובות גדול משווי הנכסים ובמקרה כזה ישנו מערך שיקולים משפטיים ופעולות אותן נוקט הכונס על מנת להחליט איך לנתב את הכספים המתקבלים ממימוש הנכסים ובאיזו חלוקה , כלומר מי מהנושים מקבל איזה סכום .

כאשר נכסים נמכרים בהליך כינוס נכסים הם מוצעים בהליך הדומה למכרז הכולל פרסום ובקשה להצעות. נכסים בסטטוס כינוס נכסים מחירם בד"כ נמוך משמעותית משווים המקובל בשוק מכיוון שהם נמצאים בסטטוס משפטי מורכב. מכירת נכס רגילה מוגדרת כ"מכירה מרצון" מטעם הבעלים. מכירה מכונס נכסים אינה נחשבת מכירה מרצן ויכולות להיות לה השלכות שאינן ידועות בשלב הרכישה, ויש להסדיר את הבעלות עליהם באמצעים משפטיים. כל הליך הרישום, שחרור משעבוד, והסיכון שיתכנו עוד מכשולים בדרך לבעלות "נקייה" מוזילה את המחיר המוצע ע"י הרוכשים אשר ניגשו למכרז.

גורם המעוניין לרכוש מקרקעין מכונס נכסים מחויב יחד עם הצעתו להגיש ערבות כספית בגובה 10% מערך העסקה, שכונס הנכסים יכול ממש במקרה והמציע זוכה במכרז ומסיבה כלשהי מחליט לא להתקדם עם הרכישה. ובכל מקרה, כל שלב בעסקה של מקרקעין שנמצא בכינוס נכסים חייב לקבל אישור בית משפט.

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

שיפוצניק נפל מגובה – ונפצע

פועל בן 38 נפל מגובה של כשלושה מטרים במהלך עבודות שיפוצים בבית ברמת השרון. האיש פונה לאיכילוב במצב בינוני עם חבלה בגב.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬