דף הבית >

> כתבה

חדשות הנדל"ן

צ'ק ביטחון

שיתוף‭:‬

צ'ק ביטחון או המחאת ביטחון הוא שטר ש"ע לסכום הנומינאלי הרשום עליו, היא שטר אישור משפטי המחייב את הבנק למשוך כסף מהחשבון אלין משויך הצ'ק (על פי הפרטים המוטבעים עליו) לצד ג' במועד שנקבע מראש. המחאת ביטחון זהה להמחאה רגילה למעט תכליתה לשמש רק לביטחון, כלומר פירעונה מותנה בהפרת ההסכם בין השוכר למשכיר.

אחד מהמנגנונים להבטחת מחויבויות כספיות שנקבעו במסגרת חוזית ומסיבה כלשהי לא שולמו. בתחום המגורים בשכירות צ'ק הביטחון הינו אחד המנגנונים הנפוצים המעוגנים בהסכן השכירות בין המשכיר לשוכר, והוא יוכל להיפרע במקרה של השוכר לא עמד בתשלומי השכירות על פי המוסכם בחוזה  או כפיצוי עבור נזקים אשר נגרמו בידי שוכר הינו צ'ק ביטחון המעוגן בחוזה שכירות, בחוזה שכירות למגורים שבין המשכיר לשוכר נקבעים התנאים לפדיון צ'ק הביטחון. החוזה כולל סעיף המחייב את המשכיר להודיע לשוכר מראש ובכתב על כוונתו לפדות את צ'ק הביטחון תוך בפרק הזמן שנקבע בחוזה. הודעה זו משמשת התראה המאפשרת לשוכר לפרוע את חובותיו בפרק הזמן שהוגדר לפני שהשוכר יפרע את 'צק הביטחון. ניתן להפקיד צ'ק ביטחון רק בגין הפרת הסכם שכולל את שיוכו של צ'ק הביטחון המיועד לפירעון.

במידה וחלף מועד הפירעון של הצ'ק או שהוא לא כובד מסיבה כלשהי על ידי הבנק, הוא מהווה סוג של שטר להוכחת חוב אשר ניתן להגישו להוצאה לפועל לצורך גביית הסכום ולנקוט בגינו הליכים משפטיים. במקרה כזה רשאי  בעל הצ'ק להגיש התנגדות למימוש השטר כזכות מותרת בכל הליך של פניה להוצאה לפועל למימוש חוב.

המוטב בצ'ק הוא הגורם אשר יכול לפרוע אותו והוא רשאי לעשות בו שימוש גם מול גורם שלישי אשר בעלי של הצ'ק חייב לו כספים, בתנאי שלא רשום ע"ג הצ'ק למוטב בלבד או בלתי סחיר.

 בד"כ כאשר מדובר בשכירות של דירת מגורים יכול המשכיר להעביר את צ'ק הביטחון לגורמים כמו גורמים כגון רשות מקומית, חברת החשמל, תאגיד המים לכיסוי חובות אשר המשכיר לא שילם וחלו עליו מכורח הסכם השכירות.

ניתן לבטל צ'ק ביטחון באמצעות הודעה לבנק שהפיק את הצ'ק. על מנת להימנע מאפשרות זו, יש לציין במפורש בהסכם בין המשכיר לשוכר כי ביטול צ'ק ביטחון מהווה הפרה של ההסכם.

על מנת שצ'ק הביטחון יהיה תקף בכל עת , לא רושמים עליו תאריך מכיוון שצ'ק שעליו מוטבע תאריך , תקף לחצי שנה בלבד.

חשוב לזכור כי מבחינת הבנק בו מופקד צ'ק הביטחון, אין משמעות לרישום 'צ'ק ביטחון' או להסכם בין הצדדים, והבנק יפרע את הצ'ק באופן רגיל, כל עוד יש כיסוי והצ'ק עצמו תקין..

יתרונות בשימוש בצ'ק ביטחון

היתרון המשמעותי של צ'ק ביטחון הוא שמדובר בערבות פשוטה להפקה- אין צורך להגיע לסניף הבנק כדי להפיק צ'ק ביטחון. בנוסף, כתיבת צ'ק ביטחון אינה כרוכה בעמלה או אשראי כלשהו. הנפקת צ'ק בנקאי, למשל מחייבת פתיחת פיקדון בגובה אותה המחאה, בתור עירבון לבנק למקרים בהם מחזיק הצ'ק יחליט להפקיד אותו. מצד המשכיר, פדיון הצ'ק מתבצע בבנק ואין צורך לפנות להוצאה לפועל.
כמו בכל צ'ק רגיל מדובר במנגנון יחסית פשוט ומכאן יתרונותיו וחסרונותיו: המשכיר יכול להפקיד את צ'ק ביטחון בכל רגע נתון אך פירעונו תלוי ביתרה מותרת למשיכה בחשבון של השוכר. והשוכר יכול לבטל אותו.

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

שיפוצניק נפל מגובה – ונפצע

פועל בן 38 נפל מגובה של כשלושה מטרים במהלך עבודות שיפוצים בבית ברמת השרון. האיש פונה לאיכילוב במצב בינוני עם חבלה בגב.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬