דף הבית >

> כתבה

חדשות הנדל"ן

קבלן הביצוע של הממשלה: משרד הבינוי והשיכון

שיתוף‭:‬

בונים דירות
בונים דירות
בונים דירות
בונים דירות
בונים דירות
בונים דירות

משרד הבינוי והשיכון הוא האחראי על תחום הבנייה והדיור בישראל. המשרד אחראי על עידוד הבנייה למגורים, מציאת פתרונות דיור לכלל האוכלוסייה – ובעיקר לזו הנזקקת, שיקום שכונות ופרויקטים של התחדשות עירונית, בנייה כפרית, משכנתאות ואכיפת תקנות הבנייה בישראל. 

למרות שרשמית משרד הבינוי והשיכון הוקם רק ב-1961, ומאז גם שונה שמו בין משרד הבינוי והשיכון למשרד השיכון מספר פעמים, כבר עם הקמת המדינה נוצרו תקנות בנייה, ואלה לצד עידוד הבנייה, היו מופקדות בידי שרים שונים – הראשון שבהם היה מרדכי בנטוב, שהיה שר העבודה והבינוי בממשלה הזמנית. באותה עת סמכויות מינהל התכנון הופקדו בידי משרד הפנים, ויחידות של משרד הבינוי היו שייכות למשרד העבודה, בו הוקם אגף השיכון. 

משרד הבינוי והשיכון אחראי בפועל לביצוע של מדיניות הממשלה בכל הנוגע לפתרונות בסוגיות דיור, הקמת ישובים ושכונות חדשים, ועוד. מאז קום המדינה גם תומך המשרד באוכלוסיות חדשות באמצעות הענקת מענקים לרכישת דירות או שכירת דירות באמצעות הדיור הציבורי, אותו יזם המשרד. בעשורים האחרונים גם אחראי המשרד על תוכניות מחיר למשתכן ותוכניות נוספות, שמטרתן להגדיל את היקף הבנייה למגורים לצד מחיר מוזל יותר לרוכשים שאינם מחזיקים בידם דירה נוספת (מעל שליש דירה או מגרש נחשבים לדירה לעניין האפשרות להתמודד בהגדלות שמקיים משרד הבינוי והשיכון). 

התוכנית הנוכחית שעליה אחראי משרד הבינוי והשיכון היא "דירה בהנחה" ומדי תקופה יוצאות הגרלות לזכאים, בהם זוכים חלקם באפשרות לרכוש דירה במחיר מוזל, בפרויקטים שמקדם המשרד ונבנים על ידי חברות בנייה. 

אחד הפרויקטים השאפתניים של משרד השיכון והבינוי, היה פרויקט שיקום שכונות בשנות ה-70, שכלל שיקום דירות ובניינים ושיפור השירותים החברתיים לאוכלוסייה, במטרה להגביר את שילובה של התושבים בשכונות אלו באוכלוסייה הכללית. כנגזרת של הפרויקט הוותיק, בשני העשורים האחרונים התגברה גם תוכנית פינוי-בינוי, במסגרתו נהרסים בניינים ישנים ובמקומם מוקמים חדשים, כאשר הדיירים הוותיקים זוכים לדירות מרווחות יותר ולשדרוג משמעותי בתנאי מגוריהם. 

עם הקמת ממשלת הליכוד הראשונה בראשותו של מנחם בגין ב-1977, הופקד משרד הבינוי והשיכון גם על הליכי התכנון והבנייה ביהודה ושומרון, ובמזרח ירושלים. 

תחת משרד הבינוי והשיכון פועלים גופים גדולים, בהם רשות מקרקעי ישראל, חברות הדיור הציבורי (בהן עמידר, חלמיש וחל"ד), הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, דירה להשכיר ועוד. 

בעוד תקציב משרד הבינוי והשיכון עומד על מעל כ-360 מיליון שקלים ב-2022 עבור כוח אדם ותפעול המשרד, ולצד זאת – עוד מיליארדים מופנים עבור פרויקטים של "דירה בהנחה" ו"דירה להשכיר", כמו גם מימון סובסידיות לדיור ציבורי, רכישת דירות חדשות עבור הדיור הציבורי (לאחר שרבות נמכרו לדייריהן במחירים מוזלים), ועוד. לכן משרד הבינוי והשיכון הוא גם משרד פופולרי עבור הפוליטיקאים, שמזהים בו מקור כוח ושליטה בתקציבים רבים, אותם הם יכולים להפנות לפי האידיאולוגיה הפוליטית שלהם.

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

שיפוצניק נפל מגובה – ונפצע

פועל בן 38 נפל מגובה של כשלושה מטרים במהלך עבודות שיפוצים בבית ברמת השרון. האיש פונה לאיכילוב במצב בינוני עם חבלה בגב.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬