דף הבית >

> כתבה

חדשות הנדל"ן

ביטוח דירה

שיתוף‭:‬

MAIN
MAIN
MAIN

ביטוח דירה הוא מנגנון המבטיח פיצוי לבעלים של הנכס, בקטגוריות שונות – מבנה ורכוש – בשל אובדן שווי כתוצאה מנזק מכוון או נזק אקראי אשר פוגע במבנה ובתכולתו כמו: פגעי טבע (נזקי מים, ברק, רעידת אדמה, התנגשות של רכב במבנה, רוחות, שריפות, קריסת עצים ועוד…), פריצה, בלאי ונדליזם ועוד גורמים אשר פוגעים בתפקוד וערך הנכס.

ביטוח הדירה מתבצע ע"י חברות ביטוח פרטיות. ביטוח דירה.

הפיצוי הכספי הינו פועל יוצא של היקף הביטוח, התשלום שנגבה מהמבוטח נקראת פרמיה והיא נקבעת על בסיס הכיסויים שבעל הנכס רוכש מחברת הביטוח. ישנו מרכיב השתתפות עצמית שבה נושא המבוטח בעת מימוש הפיצוי או הגשת תביעה לחברת הביטוח.

כמחצית ממשקי הבית בישראל מחזיקים בפוליסות ביטוח בתמהילים שונים לכיסוי נזקים בדירות המגורים אשר בבעלותם. ישנם ביטוחים שונים חלקם  נדרשים ע"י גורמי מימון אשר נותנים הלוואות לבעלים של מקרקעין:

ביטוח מבנה אשר מכסה פיצוי שיידרש בגין נזקים בחלקי המבנה כמו : קירות, רצפות, תקרות , חלקי השלד השונים (כולל יסודות) וחלקי מעטפת הבניין  – כל מה שנחשב מבנה הבית והתשתית העוברת דרכו ומחוברת אל מבנה כמו: צנרת מים, חשמל אינסטלציה, מערכות סולריות, שערים, דלתות, גדרות וכל מתקן קבוע במבנה. ישנן פוליסות אשר מגדירות מי הגורם אשר יהיה מופקד על טיפול בנזק כאשר תיתכן אפשרות שחברת הביטוח תעדיף לעשות שימוש בכוח אדם מטעמה במקום פיצוי כספי למבוטח.

ביטוח רכוש בשונה מביטוח המבנה– יכסה פיצוי שיידרש בגין נזקים לתכולת הדירה, כמו ריהוט, מכשירי חשמל, בגדים, ציוד אישי, ציוד אלקטרוני, ועוד. ניתן להוסיף נספח לפוליסת הביטוח המגדיר את כל הפריטים הנכללים בפוליסה ואף ניתן להרחיב את הכיסוי על פריטים ניידים שהכיסוי כולל נזק שנגרם להם מחוץ לנכס.

ביטוח צד ג' – מיועד הגן על בעל הנכס מפני תביעת נזיקין במקרה של תאונה המתרחשת בביתו. הכיסוי ניתן בהתאם לפקודת הנזיקין ויכסה את הפיצוי שיידרש בגין  נזקי רכוש ונזקי גוף שעלולים להיגרם לצד שלישי השוהה בנכס, או לחלק אחר בבניין משותף פרטי או משותף – נזק שנגרם ע"י המבוטח או בגין כשל באחת המערכות בנכס אשר בבעלותו. במקרים רבים מוסיפים הרחבות והתאמות, בהתאם למאפייני הדירה הייחודיים ולצרכיו האישיים של כל מבוטח.

סוגיית הכיסוי במקרה של נזקים בעקבות רעידת אדמה, הפכה לנושא מרכזי מאז תחילת 2023 עקב ריבוי רעידות אדמה במדינות סמוכות והשפעתן על ישראל.

הפוליסה הסטנדרטית  כוללת הגדרה מקסימאלית לכיסוי על נזק כתוצאה מרעידת אדמה. במקרה של הערכת גובה הפיצוי בגין נזק שנגרם כתוצאה מרעידת אדמה ההערכה מבוססת על שווי המבנה בלבד ללא מרכיב הקרקע.

פוליסת הביטוח כוללת תנאים המגדירים את דרגת המיגון של הנכס ומרכיביו אשר עשויים לעכב או למנוע פריצה כמו : מערכות אזעקה, אמצעי נעילה, פתחים (חלונות דלתות) ממוגנים ואמצעים טכנולוגיים חדשניים.

היא העבודה שבמקרה של נזק מרעידת אדמה בבית משותף, תגמולי הביטוח מחברת הביטוח לא יספיקו לרכישת דירה חדשה.

לכן, אם רוצים להגדיל את סכום הביטוח כדי לסייע לרכישה של דירה אחרת, יש אפשרות לרכוש הרחבה זו ברכישת ביטוח מבנה. רכישת ההרחבה תאפשר קבלה של תגמולי ביטוח גבוהים יותר כאשר נרשם נזק הנובע מרעידת אדמה בשיעור של 70% ומעלה מהסכום של ביטוח המבנה, זאת מבלי לוותר על הזכויות בקרקע. ברכישת ההרחבה, סכום הביטוח גדל בשיעור של 100% לכל הפחות מסכום ביטוח מבנה הדירה.

קיימות פוליסות ביטוח לדירות, במחירים שונים אשר כוללים כיסויים שונים. זהו תחום שמומלץ לסקור ולהשוות את מרכיביו  לא רק בהיבט העלויות הכספית  אלא כמובן בנושאים הנוגעים להיקף הכיסוי והתנאים למימושו.

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

שיפוצניק נפל מגובה – ונפצע

פועל בן 38 נפל מגובה של כשלושה מטרים במהלך עבודות שיפוצים בבית ברמת השרון. האיש פונה לאיכילוב במצב בינוני עם חבלה בגב.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬