דף הבית >

> כתבה

חדשות הנדל"ן

ערבויות חוק מכר

שיתוף‭:‬

MAIN
MAIN
MAIN

ערבויות חוק מכר הן למעשה ערבות בנקאית בפרויקטים למגורים שנדרש הקבלן  או היזם של הפרויקט לספק לרוכשים אשר נועדה לשמש ביטוח ועירבון לכסף שהרוכשים מעבירים אליו עבור הדירה. האחריות על המצאת ערבות חוק מכר חלה רק על המוכר.

הערבות מגינה על הרוכש  עד ל רישום הערת אזהרה או מועד חתימת הסכם החכירה בין הרוכש לבין רשות מקרקעי ישראל (במקרים בהם מדובר על קרקע בחכירה).

כאשר מסיבה כלשהי,  עסקת נדל"ן לא ממומשת (שלא באשמת הרוכשים), הערבות היא הבטוחה שתגן על כספי הרוכש.  חוק המכר בדירות מחייב ערבות חוק מכר בכל עסקת נדל"ן, ערבות חוק מכר היא המנגנון בראשון שהקבלן חייהב ל ספק מיד עם חתימת העסקה. ערבות חוק המכר נכנסה לחוק לאחר קריסתם של קבלנים אשר הותירו את הרוכשים ללא החזר כספי וללא דירה. ערבות זו מבטיחה לרוכ שאת החזר כל הכספים שהעביר ליזם ללא תלות בסיבת אי מימוש הפרוייקט גם כמובן במקרה של עוקץ או מרמה. 

ערבות חוק המכר אינה משמשת בטוחה במקרים שבהם  חל עיכוב בלוח הזמנים ובמועד מסירת הדירה,  ואף לא במקרה של טענות הרוכשים על אי התאמה בין תכניות הדירה או מפרטי המכר שהינם חלק מהתחייבויות היזם או הקבלן במסגרת העסקה.

בנוסף לסכומים הערבות חייבת לכלול  פרטים על הדירה, מהות הערבות, הפרשי הצמדה, מועד התשלום, פקיעת הערבות, המחאת הזכויות על פי הערבות ופרטים נוספים…

.

חוק מכר דירות, הבטחת השקעות של רוכשי דירות, הוסדר ב  2011 באמצעות תקנות מסדירות הכוללות בין היתר, הגדרות של הגבול העליון המקסימאלי של התשלום שיועבר לקבלן או ליזם במעמד החתימה על חוזה. התשלום המקסימאלי לא יעבור  7% ממחיר הדירה והכסף שישולם יופקד בנאמנות אצל עורך דין נוטריון. במידה והיזם והרוכשים מחליטים על תשלום גבוה מ  מ-7% סכומים אלו ינתנו כנגד בטחונות בלבד. יבוטח באופן מוחלט מול בטחונות מספיקים. היזם או הקבלן מחוייבים להעביר את ערבות חוק המכר לא יאוחר משבועיים ממועד התשלום מטעם הרוכש.

מימוש ערבות חוק מכר הינו הליך משפטי אשר מופעל באמצעות בא כוח הרוכשים. בא כוח הרוכשים יפנה לבנק המלווה של הפרויקט או לכל גורם מימוני אשר חתום על הערבות.

מימוש הערבות אפשרי רק באמצעות  פסק דין או החלטה שיפוטית..

ערבות חוק המכר היא אישית וניתנת למימוש רק עבור הרוכש אזר קנה את  דירה מהקבלן.

עם חתימת עסקה לרכישת דירה נחתם בין המוכר לרוכש הסכם המכר וערבות חוק המכר הינה חלק מחתימה על הסכם המכר. במידה  והיזם או הקבלן מסרב להעמיד ערבות חוק מכר הוא עובר על החוק, והרוכש לא יקדם את העסקה ואף מחויב להגיש נגדו תלונה אצל הממונה על חוק המכר. כמו כן המוכר כלומר הקבלן או היזם אינו יכול להציע הנחה או הטבה כלשהי כחלופה להמצאת ערבות חוק מכר בכל עסקת רכישה של דירה חדשה מקבלן או יזם.

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

שיפוצניק נפל מגובה – ונפצע

פועל בן 38 נפל מגובה של כשלושה מטרים במהלך עבודות שיפוצים בבית ברמת השרון. האיש פונה לאיכילוב במצב בינוני עם חבלה בגב.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬