דף הבית >

> כתבה

חדשות הנדל"ן

מינהל התכנון – האחראי על גיבוש מדיניות התכנון בישראל

שיתוף‭:‬

מינהל התכנון
מינהל התכנון
מינהל התכנון
מינהל התכנון
מינהל התכנון
מינהל התכנון

מינהל התכנון, הפועל במסגרת משרד הפנים, הוא האחראי על גיבוש מדיניות התכנון הארצית בישראל, מקדם תוכניות הן ברמה הארצית והן ברמת המחוזות והרשויות המקומיות, ולמעשה אמור להסדיר את השימוש בקרקע במדינה, לפי תיעדוף סביבתי, כלכלי וחברתי. תחומי האחריות שלו נוגעים לתשתיות למגורים, רגולציה ברישוי, ובקרה על התכנון בישראל. לכל תחום קיים אגף שאחראי עליו. 

המינהל, שעל פי חוק התכנון והבנייה, הוא הממליץ לממשלה (שהיא מוסד התכנון העליון) בנוגע לביצועו של חוק התכנון והבנייה ואחראי על תכנון תוכניות מתאר ארציות ומחוזיות, מפעיל את המועצה הארצית לתכנון ובנייה, ולצידה מוסדות תכנון ארציים כגון הוועדה לשמירה על קרקע חקלאית ושטחים פתוחים, הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל), הוועדה לשמירת הסביבה החופית והוועדה למתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל). המועצה הוקמה ב-1966 מכורח חוק התכנון והבנייה שאושר שנה לפני כן. 

המינהל מפעיל גם ועדות מחוזיות לתכנון ובנייה – ירושלים, תל אביב, מרכז, חיפה, צפון, דרום ויהודה ושומרון. ועדות אלו הן גופי תכנון ושיפוט בתחומי המחוז. בכל אחד המחוזות פועלת לשכת תכנון מחוזית עליה אחראי יו"ר הוועדה המחוזית. 

תחת מועצת המינהל פועלת ועדות משנה במגוון תחומים: ועדת משנה לבנייה ולתקנות, ועדת משנה לאישור תוכניות עבודה למשק הגז, ועדת משנה להקלות בתשתיות תחבורה, ועדת משנה זמנית לתוכניות מפורטות לשינוי יעוד מתעסוקה למגורים, ועדות משנה לעררים (מופעלות ארבע ועדות כאלה), ועדת משנה למתחמי רעש מטוסים, ועדת המשנה לנושאים תכנוניים עקרוניים (ולנת"ע), ו-ועדת משנה לקידום תוכניות. 

מספר יעדים משמעותיים שעומדים בראש מעייניו של מינהל התכנון, הוא הכנה של ישראל מבחינה תכנונית לשנת 2040 (ואף תחילת עבודה על ישראל 2050) באמצעות תוכנית אסטרטגית; קידום תשתיות תכנוניות ואסטרטגיות להסעת המונים (בין היתר בפרויקטים תשתיתיים ענקיים כגון הקמת הרכבת הקלה והמטרו בגוש דן); ופרויקטים של התחדשות עירונית, שהם פונקציה של בחינה קבועה מצד המינהל כיצד ניתן לייעל את השימוש בקרקע בישראל, מדינה קטנה עם עתודות קרקע זמינות שהולכות ופוחתות. לצד זאת במינהל התכנון גם עוסקים בפיתוח הליכי עבודה חדשניים, ובהנגשת מידע ודיגיטציה שלו. בהקשר זה יש לציין את אתר XPLAN שמפעיל מינהל התכנון ובו ניתן ללא עלות לאתר את כל תוכניות המתאר הקיימות ואלו שהוגשו – ומה הסטטוס שלהן. לצד זאת קיימים אתרים עם מידע תכנוני, מידע על ישיבות שהתקיימו ועוד. 

שנת 2022 הסתיימה עם אישור של 158 אלף יחידות דיור, על פי נתונים שסיפק מינהל התכנון. מדובר בשנת שיא. בנוסף השנה החולפת גם שברה שיא בכל הנוגע להכרזה על שמורות טבע חדשות וגנים לאומיים, כאשר 34 כאלה על שטח של 50 אלף דונם, אושרו.

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

שיפוצניק נפל מגובה – ונפצע

פועל בן 38 נפל מגובה של כשלושה מטרים במהלך עבודות שיפוצים בבית ברמת השרון. האיש פונה לאיכילוב במצב בינוני עם חבלה בגב.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬