דף הבית >

> כתבה

חדשות הנדל"ן

היטל השבחה

שיתוף‭:‬

MAIN
MAIN
MAIN

זהו ההיטל אשר גובה הרשות המקומית על בעלים של מקרקעין אשר  מוכר את  זכויותיו הקנייניות במקרקעין בסכום גבוה מהסכום אותו שילם עבורה, היטל ההשבחה הינו למעשה מס שמשולם לרשות המקומית בגין הרווח נוכח העובדה שהרווח נוצר בד"כ בזכות תנאים משביחים שהעניקה הרשות כזכויות תכנוניות בנכס, כלומר, הוועדה המקומית קידמה ואישרה תכנית אשר הביאה לעליית ערך הנכס 

.

היטל השבחה הוא תשלום המועבר לידי הרשות המקומית במועד מכירת הנכס, והינו מחושב על פי מועד אישור התוכנית ולא במועד המכירה (בניגוד, למשל, למס שבח) את שומת היטל ההשבחה עורכת הרשות המקומית, וניתן להגיש ערעור על גובה השומה או בוועדת הערר המחוזית. סכום ההיטל לתשלום מחושב כסכום השווה למחצית משווי ההשבחה.

מקרים שבהם הנכס ייחשב כעבר תהליך השבחה ויחול עליו היטל השבחה עם מכירתו או העברת זכויותיו הקנייניות של בעל הנכס לגורם אחר:

אישור תכנית בניין עיר חדשה שמכוחה מוענקות זכויות בנייה המאפשרות תוספת בנייה בנכס 

אישור תכנית בניין עיר חדשה שמכוחה שונה  ייעוד הקרקע וערכו עלה כתוצאה משינויי הייעוד.

נכסים אשר סמוכים לתב"ע חדשה שאושרה ואישורה השביחה נכסים אלו.

אישור הקלה – כאשר  הרשות המקומית מאפשרת בניה שלא בהתאם לתנאים המאושרים בתוכנית המקורית.

אישור לשימוש חורג.

היטל ההשבחה חל רק על תכניות שאושרו לפני 01.07.1975 

הוועדה המקומית עורכת לוח שומה לאחר אישור התכנית שהשביחה את המקרקעין, הכולל את פרטי המקרקעין שהושבחו בעקבות אישור התכנית, ואת שיעור ההשבחה.

הוועדה המקומית מיידעת את כל מי שחל עליו היטל ההשבחה ואת השומה שנקבעה בגין השבחת המקרקעין,  ומודיעה לו על זכותו לערער גל גובה השומה שנקבעה.

כמו כן מודיעה הרשות המקומית לחייב על זכותו לערער על השומה. 

לוח השומה צריך להיות מוצג במשרדי הוועדה המקומית ובמשרדי הוועדה המחוזית, תוך חצי שנה לכל המאוחר מיום אישור התכנית. ערעורים על שומות אפשר להגיש לוועדת ערר לפיצויים ולהיטל השבחה בתוך שנה ממועד הצגת לוח השומה. לוועדה המקומית יש זכות לרשום הערות אזהרה על חובת הבעלים או חוכר המקרקעין לשלם היטל השבחה. 

הוועדה המקומית חייבת להוציא שומה לבעל נכס המבקש זאת בתוך 90 יום מהגשת הבקשה לשומה. הוועדה המקומית רשאית לדחות את הערכת שיעור ההשבחה עד למימוש הזכויות בנכס באמצעות מכירתו, רישומו בלשכת רישום המקרקעין, התחלת השימוש על פי התכנית או קבלת היתר בנייה. הוועדה המקומית אחראית להודיע לחייבים בהיטל אם החליטה לדחות את עריכת השומה עד למימוש.

בעל מקרקעין שקיבל הודעה על דחיית הערכת שיעור ההשבחה יכול לדרוש מהוועדה המקומית לתכנון ולבנייה לאפשר לו לשלם מיד את ההיטל שחל עליו. הוועדה המקומית תערוך שומת השבחה לגבי אותם מקרקעין תוך 90 יום מקבלת הדרישה של בעל המקרקעין. בעל נכס אשר מעוניין לקבל הערכת שומה על המקרקעין שבבעלותו שלא באמצעות הרשות המקומית יפנה באופן פרטי לשמאי מקרקעין. הערכה זו תוכל להוות בסיס לעירעור ולמרות שמדובר בשירות הכרוך בתשלום מומלץ לבעל הנכס לבצע הערכה פרטית אצל שמאי אשר במקרים מסוימים עשוי להוות בסיס לערעור בוועדת ערר על גובה השומה שערכה הרשות  המקומית. 

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

שיפוצניק נפל מגובה – ונפצע

פועל בן 38 נפל מגובה של כשלושה מטרים במהלך עבודות שיפוצים בבית ברמת השרון. האיש פונה לאיכילוב במצב בינוני עם חבלה בגב.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬