דף הבית >

> כתבה

חדשות הנדל"ן

איתור גוש חלקה

שיתוף‭:‬

MAIN
MAIN
MAIN

לכל נכס מקרקעין בישראל קיים סימון בלעדי אשר מאפשר את זיהויו ורישומו במערכות המדידה והרישום של מקרקעין בישראל. המפות העקרוניות של כל השטחים בישראל מבוססות על החלוקה לגושים וחלקות. הגוש והחלקה קובעים במדויק את גבולות המקרקעין  ומספרי הגוש והחלקה משמים בכל סוגיה הדורשת הסדרי רישום מקרקעין – מתבצע על פי מספרי הגוש והחלקה של המקרקעין, גוש, הוא שטח מוגדר במקרקעין, המכיל בתוכו חלקות, גוש הינו היחידה המוגדרת למדידה ולרישום. 

שני משרדי ממשלה אמונים על הסדרת ורישום הקרקע בישראל , משרד הבינוי והשיכון ומשרד המשפטים.

המרכז למיפוי ישראל שהוא סוכנות המיפוי הלאומית הינו הזרוע הביצועית של משרד הבינוי והשיכון והוא חוקר ומרכז את כל המידע הגיאודזי, הכרטוגרפי, ומערכות המידע הגאוגרפי של מדינת ישראל. זהו  הגוף האחראי למפות והשרטוטים הממחישים את חלוקת הקרקעות במדינת ישראל. תשריטי הגושים והחלקות משורטטים ע"ג מפה המסונכרנת עם הקואורדינטות הארצית.כל מקרקעין המוסדר בישראל רשום בטאבו שהיא לשכת הרישום הכפופה למשרד המשפטים,  על פי נתוני לשכת הרישום מעל ל 95% מהשטחים בגבולות הרשמיים של המדינה מוסדרים ורשומים בטאבו.

הגוש והחלקה אינם תמיד מסומנים באמצעים פיזיים  ולכן המידע המוסמך בנוגע לגבולות הגוש והחלקה הם הנתונים הרשומים בטאבו מילולית ובהתאמה לתשריט המשויך. 

מנתונים של מרכז המיפוי קיימים היום מעל כ 30,000 גושים במדינת ישראל

את המדידות המדויקות והנתונים מבצעים מודדים מוסמכים.

הגוש הוא מתחם הכולל מספר מגרשים, רחובות, שטחים ציבוריים וכל פיסת קרקע שנמצאת בבעלות כלשהיא.  כל המקרקעין הרשום במדינת ישראל , דהיינו הגושים והחלקות רשומים בטאבו שהיא לשכת רישום המקרקעין של מדינת ישראל. חלקת קרקע שאין לה מספר גוש וחלקה אינה קרקע מוסדרת וגם למקרקעין שאינן מוסדר מתקיים רישום במאגר שנקרא: פנקס השטרות של הזכויות במקרקעין הלא מוסדרים. במקרקעין שעוברים הסדרה ישנם שינויים בשטח המוסדר , לעיתים משמעותיים מאד, ולכן יש להתייחס לשטח של קרקע שאינה רשומה כאל שטח שאינו ודאי.

איתור הגוש והחלקה אפשרי באתר המרכז למיפוי ישראל, באתר זה ניתן למצוא את הגוש והחלקה על גבי מפה, אלא שעל מנת להנפיק מסמך פורמלי רשמי המאשר את רישום הגוש והחלקה יש להגיש בקשה לקבלת מסמך חתום  מלשכת הרישום,  הטאבו. זהו המסמך היחיד בעל תוקף משפטי מחייב לעניין הבעלות .

איתור הגוש והחלקה אפשרי גם על פי כתובת .לכל רשות בישראל, 256 רשויות קיימת היום מערכת מקוונת המאפשרת איתור מקרקעין על פי כתובת או על פי גוש וחלקה.

מערכת GIS הינה הכלי המקוון של כל רשות אשר הינה בעיקרה מערכת של שכבות מידע הכוללות את כל המידע הקיים ברשות בנוגע למקרקעין החל מכתובות,  גושים,  חלקות תכניות עיר, ייעודי קרקע,  שירותים עירוניים ועוד מאות נתונים בנושאים שונים המספקים מידע עדכני ומידע תיכנוני עתידי.

מידע תיכנוני מתייחס תמיד לתכניות המאושרות החלות על המקרקעין על פי מספרי בגושים והחלקות. על מנת לבצע עיסקת מקרקעין ולהעריך את היתכנותה הכלכלית יש צורך בהיכרות עם המידע התיכנוני ומעמד של המקרקעין בהקשרים שונים כמו למשל ייעוד הקרקע, תשתיות עירוניות וארציות שנמצאות בקרקע , ועוד. מידע זה יוכל להיות נגיש רק עם המצאת הגוש והחלקה של המקרקעין הכלול בעסקה.

בהיבטים קניינים ניתן ללמוד על עסקאות קודמות במקרקעין המדובר באמצעות מספרי הגוש והחלקה לטובת איתור התיעוד ברשויות המיסוי וברשויות נוספות כמו רשות העתיקות, רשות הטבע והגנים ועוד…

המידע הקובע לצורך עסקת מקרקעין הוא המידע הקיים בטאבו ולא המידע הנכלל בהיתר הבנייה. ולפיכך כל עניין הקשור למימוש העסקה תלוי במידע זה כמו למשל מימון, דוח שמאי, וכל סוגייה קניינית.

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

שיפוצניק נפל מגובה – ונפצע

פועל בן 38 נפל מגובה של כשלושה מטרים במהלך עבודות שיפוצים בבית ברמת השרון. האיש פונה לאיכילוב במצב בינוני עם חבלה בגב.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬