דף הבית >

> כתבה

חדשות הנדל"ן

תיק בנין

שיתוף‭:‬

MAIN
MAIN
MAIN

תיק בניין הינו למעשה תיקייה ייעודית אשר נמצאת בידי הרשות מקומית,  של בנין כלשהו, וכוללת מסמכים וקבצים בעלי שיוך סטטוטורי לאותו הבניין. 

במרבית הרשויות המקומיות בישראל תיק הבניין נמצא וירטואלית בארכיון . ישנם עדיין ארכיונים פיסיים שהתיקים בהם עדין לא הועברו לפורמט דיגיטאלי.

בעבר כל התיקים היו פריט פיסי אשר הועבר בשנים האחרונות תהליך דיגיטציה והיום נגיש באמצעות מחשב באופן מרוכז בארכיון אתר הרשות המקומית. את תיק הבניין ניתן למצוא באתר הרשות המקומית על פי כתובת הבניין או לחילופין על פי הגוש והחלקה.

המסמך המרכזי הנוגע למעמדו הסטטוטורי של בניין הוא היתר הבנייה וכל מסמכיו שמורים בתיק הבניין כולל כל הבקשה להיתר המקורי וכול עדכון או התייחסות אל הבניין בהיבט סטטוטורי, ולכן בכל עניין שבו נדרשים נתונים הנוגעים למידע התכנוני של הבניין רצוי לחפש אותם בראש ובראשונה בתיק הבניין.  בנוסף, כל גורם שפנה לרשות המקומית לקבלת מידע תכנוני בנוגע לזכויות בבניין ולתכניות החלות עליו קיבל לידיו את המידע ובמקביל מידע זה תועד בתיק הבניין, 

ההיתר המקורי והעדכני של בנין,  אשר מהווה את אישור היותו מבנה הבנוי על פי חוק ותנאיו הינו זה שנמצא בתיק הבניין. המסמכים בתיק הבניין גם מסמכים פורמליים, התכתבויות שבין הרשות המקומית לבעלי הנכס ושרטוטים הנדרשים על פי חוק התכנון והבנייה לתיאור המבנה בהיבטים : אדריכלים, הנדסיים, מערכות, פיתוח שטחי חוץ, חניות, מקני תברואה ועוד.

כל פעולה קניינית, תכנונית ועסקית מושתתות על המידע הקיים בתיק הבניין. חומרים אלו ישמשו בסיס להערכות שמאיות בנוגע למקרקעין, בסיס לפעולות משפטיות מטעם הרשות המקומית או מטעם בעלי הנכס, בסיס להתייחסות משפטית בכל הנוגע לחוקיות המבנה וחלות חוק התכנון והבנייה לגביו .

תיק הבניין כולל את כל ההיסטוריה הסטטוטורית של המבנה ותכנוני הראשוני ועד להווה.

מומלץ לחפש מידע תכנוני עדכני בתיק הבניין לפני ביצוע עסקה במקרקעין, מידע זה לא יחליף את תיק המידע, מכיוון שתיק המידע הינו המקור היחיד למידע עדכני בהתאם לתאריך שבו ביקש גורם כלשהו את המידע הסטטוטורי המקיף אודות המבנה. אך בהחלט ניתן לאתר, בתיק הבנין, מידע משמעותי עבור גורם המעוניין לרכוש בנין מכיוון שהתיק כולל תיעוד של מסמכים מהם ניתן ללמוד על בעיות תכנוניות הנדסיות או מבניות של הבניין. דרישות של השרות המקומית לטיפול בבניין  דרישות של מחלקת הפיקוח בנוגע לחריגות בנייה.

כל פנייה של הרשות המוגדרת כצו על פי דין תהייה מתועדת בתיק הבניין. כל מסמך הנוגע לאינטראקציה בין בעלי הנכס לרשות המקומית, לרשויות המס ולכל רשות אשר מוסמכת לפעול בהקשר של הבלות על המקרקעין, מתועד בתיק הבניין. 

מכיוון שתהליך המרת תיקי הבניין הישנים למערכות דיגיטאליות החל רק בעשורים האחרונים מומלץ לבדוק בכל רשות מתי החל לפעול הארכיב הדיגיטאלי, ובמידה והבניין נבנה לאחר מועד זה יש להניח שכל המידע הרלוונטי קיים בתיק הבניין.

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

שיפוצניק נפל מגובה – ונפצע

פועל בן 38 נפל מגובה של כשלושה מטרים במהלך עבודות שיפוצים בבית ברמת השרון. האיש פונה לאיכילוב במצב בינוני עם חבלה בגב.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬