דף הבית >

> כתבה

חדשות הנדל"ן

ביטוח משכנתא

שיתוף‭:‬

MAIN
MAIN
MAIN

גורם פיננסי  אשר רשאי להעמיד  הלוואה לרכישת מקרקעין (משכנתא) נקרא בנק למשכנתאות.

מכיוון שהבנק מעוניין להבטיח את כספי הלוואה במקרים שבהם הלווה נפטר או במקרה שהמבנה נפגע באופן אשר מוריד את ערכו. הוא דורש מהלווה בטוחה בצורת פוליסת ביטוח שרוכש הלווה מחברת ביטוח , הנקרא : ביטוח משכנתא .הבנק המעניק משכנתאות לרכישת מקרקעין ביטוח משכנתא הכולל:  דורש ביטוח חיים שיכסה את חובות הלווה במקרה של פטירתו, וביטוח מבנה שיכסה את שווי המבנה בחלק היחסי הנדרש לתיקון הפגיעה , למשל , ביטוח המבנה יכלול כיסוי למקרה של כשל או נזק משמעותיים שנגרם לתשתיות הכרחיות לתפקוד המבנה כמו מים, חשמל וכיוצ"ב , כאשר מקור הכשל אינו תלוי בהתנהלות המשתמש. בלאי, או כוח עליון , או פגעי טבע נכנסים לקטגוריה זו של נזקים אשר מכוסים ע"י חברת הביטוח.

קיימת התאמה בין גובה הפרמיה ובין גובה החוב כלפי הגוף הפיננסי וככל שהחוב קטן כך גם משתנים ערכי הפרמייה שנדרש המבוטח לשלם לחברת הביטוח. באופן זה ביטוח המשכנתא מגן על התשלומים שכבר ביצע הלווה ומייצר מצב שבו רק יתרת החוב תעבור לבנק מחברת הביטוח במקרה של פטירה.

ביטוחי משכנתא נדרשים רק כאשר גובה ההלוואה גבוה מ 30,000 ₪.

ביטוחי משכנתא מסווגים בקטגוריה ייעודית להלוואות בתחום המקרקעין וסכומן נמוך מביטוחים מקבילים נוכח העובדה שהבטוחה הראשית במקרים של משכנתא היא המקרקעין הרשום בטאבו. 

במקרים של פטירת הלווה, מימוש הביטוח הוא האמצעי הראשון לכיסוי החוב בהיותו מותאם לגובה החוב. כלומר הבנק אינו יכול לדרוש את מכירת הנכס או את כסוי החוב מהיורשים או הערבים לחוב המשכנתא עד שלא נתבעו קודם כל כל כספי הביטוח הכלולים בפוליסה . 

המוטב בפוליסה של ביטוח משכנתא הוא הבנק שהעמיד את המשכנתא.

ביטוח המשכנתא מתבצע בין הלווה למבטח פרטי (חברות ביטוח, סוכנות ביטוח, סוכן ביטוח)

בנוסף למשכנתא בנקאית (מסחרית) מהבנק, ישנן  גם משכנתאות המסובסדות ע"י משרד השיכון המוענקות לזכאי משרד השיכון ומשכנתא זו מוענקת על ידי אותם גורמים אשר מעניקים את המשכנתא המסחרית ודרישות הביטוח חלות גם על משכנתא זו.

הלווה יכול לכלול בביטוחי משכנתא כיסוי גם לנזקים שנגרמים לצד ג' (מקובל בעיקר בנכסים המיועדים להשכרה). לחלק מהבנקים למשכנתאות יש התקשרות עם סוכנות ביטוח שמעניקה תנאים משופרים ללווים של הבנק אלא שבביטוח באמצעות סוכנות ביטוח הקשורה עסקית עם  הבנק לא נתנו  כיסויי ביטוח במקרה של נזק לצד שלישי, תכולת דירה וכו', והלווה יוכל לרכוש אותם רק ממבטחים פרטיים.

ביטוח משכנתא מעוגן בחוק בישראל. בשנת 2018 הועבר תיקון לחוק, הכלול במסקרת חקיקה לשיויוניות , אשר מחייבת את חברת הביטוח ללהנפיק פוליסה אש מתאימה ללווה  סכום הביטוח

סכום הביטוח יהיה לכל הפחות מחצית מסכום ההלוואה, ולכל היותר 500,000 ₪. אך נשמרת זכות הצדדים  להסכים אחרת מקרה כזה, הביטוח ייכנס לתוקף שנתיים וחצי לאחר רכישתו. משמעות הדבר, כך שאם  במהלך השנתיים וחצי הראשונות נפטר המבוטח, חלילה, הבנק יוכל לדרוש מהיורשים לפרוע את ההלוואה, או למכור את הנכס הממושכן לטובת פירעון החוב שנותר. 

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

שיפוצניק נפל מגובה – ונפצע

פועל בן 38 נפל מגובה של כשלושה מטרים במהלך עבודות שיפוצים בבית ברמת השרון. האיש פונה לאיכילוב במצב בינוני עם חבלה בגב.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬