דף הבית >

> כתבה

הנדסה ותשתיות

חלם: מנופאי מנסה להגן על עצמו באזעקה – כשהפיתרון ממשיך להמתין לאישור

הצורך בתיעוש ענף הבנייה התגבר בשנת המלחמה. דווקא טכנולוגיה של סקייליין שמתבססת בעולם לשליטה בעגורנים מרחוק וזכתה בפרס חדשנות באנגליה, לא קיבלה אישור עדיין בארץ. שוחחנו עם מנכ"ל סקייליין קוקפיט צחי פלאטו

שיתוף‭:‬

מפעיל עגורן מנסה להתגונן (צילום מסך)
מפעיל עגורן מנסה להתגונן (צילום מסך)
מפעיל עגורן מנסה להתגונן (צילום מסך)
מפעיל עגורן מנסה להתגונן (צילום מסך)
מפעיל עגורן מנסה להתגונן (צילום מסך)
מפעיל עגורן מנסה להתגונן (צילום מסך)

בין שמים וארץ, בגובה של עשרות מטרים, חובש מנופאי קסדה ושכפץ, ומנסה להגן על עצמו בעת אזעקה – כך נראה בסרטון ברשתות החברתיות שנתקלנו בו. תופעה שנה לתוך המלחמה, כשרקטות, טילים וכטב"מים מתפוצצים באזורים רבים בישראל, הסכנה אי-שם למעלה הולכת וגוברת.

בשנה האחרונה, על רקע מלחמת חרבות ברזל, עולה הצורך לתעש את ענף הבנייה – שסובל ממחסור רב בכוח אדם ומעלויות בנייה שהולכות וגדלות. הענף פועל בשיטות בנייה מיושנות דווקא במדינה שגאה להצהיר על עצמה כ"סטארט-אפ ניישן", והשיח שמתנהל על הצורך לאמץ יותר ויותר שיטות מתקדמות בענף. אנחנו לא יודעים מתי הוא צולם, על ידי מי ואיפה, אבל הסרטון הזה מייצג בהחלט את תחלואי הענף – אדם מנסה להגן על עצמו בתוך מתקן ענק שהיכולת האמיתית להתגונן בו היא נמוכה מאד.

אנו עושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בקטע וידאו זה. השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר, נעשה לפי סעיף 27א’ לחוק זכות יוצרים. אם זיהיתם את קטע הווידאו המדובר ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות ל-alexk@building.org.il

כבר כמה שנים שקיים בישראל פיתרון להפעלת מנופים שלא מהמנוף עצמו. חברת סקייליין קוקפיט מפעילה טכנולוגיה של שליטה ממעיין חדר בקרה ושליטה שנמצא על הקרקע. כך אין מנופאי בגובה עשרות מטרים, פגיע לאירועים ביטחוניים אבל גם לפגעי מזג אוויר, עם ויזיביליות רבה על תחום העבודה בפועל, כאשר העובד נמצא עם שאר אנשי הצוות ומרגיש חלק מהם, ולא סגור בחדרון קטן אי-שם בעננים, וגם נמנעת הסכנה שבעלייה ובירידה עשרות מטרים מדי יום.

במשרד העבודה לא אישרו את השיטה עדיין, משום שרצו לבחון כיצד היא פועלת בעולם. סקייליין בנתיים פזלה לעולם – וכבר פעילה במגוון מדינות כמו ארה"ב, אנגליה ומדינות סקנדינביה. ועדיין, רפורמת "מה שטוב לאירופה טוב לישראל" עליה דובר בהקשר הצרכני, לא הגיעה לענף הבנייה.

"הקוקפיט" בו מפעילים את העוגן (צילום: באדיבות סקייליין קוקפיט)

"סקייליין עגורנים וטכנולוגיות", חברת האם של סקייליין קוקפיט, היא החברה הגדולה והמובילה בישראל בענף עגורני צריח, הן מבחינת מספר ומגוון הכלים העומדים לרשותה והן מבחינת היכולת לתת פתרון מלא לכל לקוח ולכל סוג של פרויקט. החברה עוסקת במכירת והשכרת מנופים, שירותי אחזקה, פירוק, הרכבה ושינוע מנופים, ייצור ציוד משלים, ייעוץ אישי ליזמים, קבלנים ומהנדסים ועוד. רק השבוע סקייליין קוקפיט, יחד עם קבוצת רדיוס – חברת העגורנים החדשנית ביותר בבריטניה, זכתה בפרס "החדשנות הטכנולוגית של ענף הבניה לשנת 2024" בתחרות שנערכה מטעם המגזין הבריטי הוותיק  News Construction. חברת רדיוס היא הנציגה של סקייליין קוקפיט בבריטניה, ופועלת עם טכנולוגיה זו ברחבי המדינה בפרויקטים גדולים מאד.

המערכת של סקייליין מושתתת על פיתוחים טכנולוגיים מתקדמים מבוססי בינה מלאכותית ומציאות רבודה, ומשמשת מרכז שליטה להפעלה ובקרה מרחוק של עגורני צריח, ומרכז תקשורת נתונים לצורך תפעול, ניהול ופיקוח אתרי הבנייה ממרחב בטוח. המהלך הפך את סביבת העבודה של המנופאים ואתר הבנייה באופן כללי לבטוחה, יעילה וחסכונית. על ביטחון כבר כתבנו, אבל החיסכון מתבטא בכך שבכל הנפה נחסכים שתי דקות – דבר שמגדיל משמעותית את התפוקה של העגורן, וגם מדייק את עבודת העגורניסט שמסתייע בשמונה עד 10 מצלמות שמפוזרות על העגורן ובאתר הבנייה – ומציגות את האתר בכל זווית אפשרית.

מנכ"ל סקייליין קוקפיט, המהנדס צחי פלאטו נכנס לתפקידו לפני כשנה וחצי, לאחר שבעבר היה ממקימי חממת הטכנולוגיה "קונטק" של התאחדות הקבלנים בוני הארץ, בשיתוף משרדי הבינוי והשיכון והכלכלה והתעשייה, רשות החדשנות והקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה בישראל. הוא נרגש מהזכייה בפרס החדשנות ואומר כי מדובר ב"עדות לחדשנות הייחודית ופורצת הדרך שמביא עימו הקוקפיט שלנו. הפרס מהווה הכרה עולמית ביכולות של המוצר שלנו לשפר את ענף הבנייה ברחבי העולם ולהפוך כל פרויקט לחכם ומדויק יותר".

צחי פלאטו, מנכ"ל סקייליין קוקפיט (צילום: באדיבות קונטק)

בשיחה עם אתר חדשות מרכז הבנייה הישראלי, אומר פלאטו כי "בניתי אסטרטגיה לחברה החדשה של עבודה בחו"ל דרך מפיצים ברחבי העולם. עם המפיץ באנגליה עשינו פרויקטים מדהימים, בין היתר בברמינגהם. יש לנו גם מפיץ בפינלנד – שעובד עם המדינות הנורדיות".

-אלה מדינות מאתגרות מבחינת מזג אוויר, לא?

"בחורף הטמפרטורות יורדות מתחת למינוס 20, וזה אירוע לא נדיר, אז סוגרים את אתרי הבנייה כי המנופאים לא מוכנים לטפס וזה מייצר שם בעיה קשה. אז פיתחנו מערכת שתוכל לעבוד גם בקור – וכך אפשר להפעיל את האתר גם במזג אוויר קיצוני".

-מה הזכייה בפרס באנגליה עושה למוצר שלכם?

"הזכייה הזאת מקפיצה אותנו בצורה מאד משמעותית ברחבי העולם, כי הטכנולוגיה זכתה להכרה".

-ובהקשר הישראלי?

"זה מאד מעודד באספקט של השוק הישראלי. מאמין שתהיה התקדמות".

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

כישלון למכרז דיור בקריית ים

אף הצעה לא הוגשה למכרז רמ"י ל-6.8 דונם בקריית אתא עבור 200 יח"ד דיור מוגן. מחיר המינימום היה 2.8 מלש"ח, הפיתוח – 28.8 מיליון.

פועל מעד באתר בנייה ונפצע

פועל כבן 35 מעד ונחבל בגפיו תוך כדי עבודתו באתר בנייה בבני ברק. האיש טופל ופונה במצב קל עד בינוני לבית חולים.

נהג צמ"ה התהפך ונפצע

נהג צמ"ה התהפך לתוך ואדי בסמוך למחצבת דושן שסמוכה לקיבוץ חמדיה. צוות כיבוי מתחנת בית שאן פעל באמצעות כלים הידראוליים לחילוץ הנהג שפונה לבית חולים.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬