דף הבית >

> כתבה

אדריכלות ועיצוב

כשהרבה יותר קשה לצאת מהארץ: קבלו ארבעה בתים ישראלים עם ניחוח של חו"ל

אמריקה, סקנדינביה או לונדון – יש משפחות שביקשו סגנון עיצוב מובהק של לוקיישנים שונים ברחבי העולם. אז מי צריך לנסוע לניו יורק כשהדירה שלו מביאה את ארה"ב לכאן?

שיתוף‭:‬

אמריקה בצפון תל אביב. הבית שתכננה ועיצבה שרון ויזר. הריהוט באדיבות OKNIN  (צילום: עודד סמדר)
אמריקה בצפון תל אביב. הבית שתכננה ועיצבה שרון ויזר. הריהוט באדיבות OKNIN (צילום: עודד סמדר)
אמריקה בצפון תל אביב. הבית שתכננה ועיצבה שרון ויזר. הריהוט באדיבות OKNIN  (צילום: עודד סמדר)
אמריקה בצפון תל אביב. הבית שתכננה ועיצבה שרון ויזר. הריהוט באדיבות OKNIN (צילום: עודד סמדר)
אמריקה בצפון תל אביב. הבית שתכננה ועיצבה שרון ויזר. הריהוט באדיבות OKNIN  (צילום: עודד סמדר)
אמריקה בצפון תל אביב. הבית שתכננה ועיצבה שרון ויזר. הריהוט באדיבות OKNIN (צילום: עודד סמדר)

מספר חברות התעופה שמבטלות טיסותיהן לישראל וממנה, הולך ומתרבה, והיכולת שלנו לצאת לחופשה מחוץ לגבולות ישראל, במחיר סביר, הולכת וקטנה. אז החלטנו לקרב קצת את חו"ל לישראל. כן כן, יש לא מעט פרויקטים פה בארץ, שעוצבו ותוכננו בניחוח ערים מרכזיות בעולם, בעלות סגנון עיצוב מובהק. 

הרי מי צריך לטוס לחו"ל כשהבית שלו מביא ארצה את יוון הקטנה, לונדון הסואנת, ארץ האפשרויות הבלתי נגמרות באמריקה הצפונית, טוסקנה הנפלאה או ארצות סקנדינביה הקרות. הנה ארבעה בתים כאלה. בואו נתחיל.

הקופסה הלבנה – אירוח בסגנון אנגלי | אדריכל בועז שניר

לאחר שהתגוררו בלונדון, החליטו בני המשפחה לחזור ארצה. בעלת הבית שהתאהבה בסגנון האנגלי, ביקשה מהאדריכל בועז שניר תכנון אדריכלי ועיצוב פנים המושפעים מזה הבריטי, תוך התאמה כמובן לאורח החיים הישראלי.

העיצוב והתכנון של בועז שניר אדריכלות (צילומים: רן ארדה)

הבית נמצא במרחק הליכה קצרה מחוף הים, וככזה, התחושות שביקשו ליצור הן של חופשה במלון בוטיק מעוצב, אך בד בבד גם רצו לצקת בו אווירה אירופאית ומהוקצעת. "פלטת הצבעים המרכזית רובה על טהרת הלבן, האפור והזהב עם נגיעות של גווני טורקיז וכחול מיוחד שחוזרים בפינות מסוימות של הבית כמעין הבלחות צבעוניות שמעוררת שמחה ומעניקות לבית מראה מלא חיות", מסביר שניר. "צורת וגוון החלונות שנבחרו מאפיינים גם הם את התחושה האירופאית-לונדונית ששאולה מהסביבה ממנה הגיעה המשפחה. בני המשפחה אינם 'אנשי טלוויזיה' כך שבשונה מבתים אחרים, לא נדרשנו לייצר עבורה מקום ייעודי וכך גם לא נתקלנו במגבלה כזו או אחרת במיקום מערכת הישיבה. במקום זאת, יצרנו סלון אווירתי ופרסונלי שנהנה מישיבה קרובה ואינטימית שמעצימה מאוד את תחושת ה'ביחד". 

הבית הסקנדינבי | עיצוב פנים אורלי גונן שטיינגרט, חיפויים וסניטריה MODY

הבית בשטח של 180 מ"ר, ממוקם בסביבה עירונית שקטה ומתפרס על פני שלוש קומות. בני הזוג, להם 3 ילדים קטנים, פנו למעצבת אורלי גונן, שהשכילה להרחיב את שטח המטבח לטובת אירוח מרווח ונעים, וכן תכנון מחדש של חדרי הרחצה ושינוי מיקום דלת הכניסה. מבחינה עיצובית, ⁠ביקשו בני הזוג בית במראה סקנדינבי עם נגיעות מראה תעשייתי חם שניכרים בו חומרי הגלם, בהם בטון, מתכת, ועץ, כזה שיספק הרגשה מלטפת ומרגיעה.

עיצוב הפנים של אורלי גונן (צילומים: אורן עמוס)

קומות הבית נהנות מצורניות של מלבן צר וארוך. קומת הכניסה מכילה את האזורים הציבוריים בהם  סלון, פינת אוכל  ומטבח. בעת הכניסה לבית, מגלים את הסלון, במבט ישיר אל הספה ומעליה תלויה יצירה של האמנית אירית חיון ולצידה מנורה קירית של המעצב הישראלי חן זלקינד.  הקיר אל מול הספה מכיל מערכת מיזוג וטלוויזיה שקועה, ביניהם מפתח גדול שנפרץ וחולק לריבועים עם פרופיל אלומיניום שחושף את הגינה המטופחת ופינת הישיבה. כלל חדרי הרחצה שופצו מחדש בסגנון סקנדינבי וארונות כיור בשילוב עץ אלון ורשת וינאית עם מוצרי MODY, בין היתר קרמיקה ומוצרי סניטריה, אחד מהם ממוקם בקומת חדרי הילדים – חדר רחצה מרווח שמכיל זוג כיורים, אמבטיה, אסלה ואזור כביסה וקיפול מרווח. השני ממוקם בקומת המרתף ומכיל כיור, מקלחון ואסלה.

אמריקה פינת רעננה | אדריכלות ועיצוב פנים יונינה כהן, תאורה LIGHT IN

זהו בית ברעננה ששופץ עבור משפחה גדולה, בני זוג עם חמישה ילדים, שעשתה עלייה מארה"ב ממקום של ציונות ואהבת הארץ. הם פנו לאדריכלית יונינה כהן ממשרד YTC Architects, על מנת שתתאים את הבית לצרכיהם. "השאיפה הייתה לתת לילדים הרגשה של בית כמו שהיה להם באמריקה. ההורים רצו לתת לילדים תחושה של שייכות, בית בסגנון דומה – קלאסי עם נגיעות מודרניות", מסבירה כהן.

עיצוב ותכנון של יונינה כהן ממשרד ytc architects. באדיבות לייט אין תאורה (צילומים: מירב פלבר)

דגש רב ניתן למטבח. הוא גדול עם שפע מקומות אחסון, שני מקררים גדולים ואי רחב ונוח. השיש ממוקם על המשטחים, על הקיר, וסביב החלון – שיש רגוע ועדין, אך יחד עם זאת גם יוקרתי. מעל האי נבחרו שלושה גופי תאורה מ-LIGHT IN. המטבח לבן, פתוח ובהיר, עם אלמנטים קלילים של עץ, דוגמת חיפוי לייסטים בחלק התחתון של האי ובפינת הקפה. במקור המטבח היה חלל סגור, אך כעת הקירות הוסרו ובכך נוצר מטבח מואר וגדול שמתכתב עם שאר חללי הבית.

הסלון עם מערכת ישיבה בצורת ח', וגם קמין בחיפוי שיש שמתכתב עם השיש שבמטבח. בסמוך פינת אוכל אובלית שמתכתבת עם התקרה האובלית המונמכת עשוית העץ, שמעליה שנדליר שנרכש ב-LIGHT IN שדומה לתכשיט מוזהב, ועובד בהרמוניה עם גופי התאורה צמודי קיר ליד הווילון. בר נגרות פתוח עם כיור לנטילת ידיים, בו שולבו ידיות עלים בדומה לשנלדיר, פסי לד במדפי הנגרות, והשיש.

אמריקה פינת צפון תל אביב | אדריכלית שרון ויזר, ריהוט oknin

זהו בית חדש למשפחה בת חמש נפשות אותו תכננה ועיצבה האדריכלית שרון ויזר, שהשכילה ליצור סביבת מגורים אלגנטית ושובת לב שעושה הרבה כבוד לעיצוב האמריקאי, אם כי באדפטציה מוארת, בהירה ואוורירית שקולעת לכאן ועכשיו.

אדריכלות ועיצוב של שרון ויזר. הריהוט באדיבות OKNIN (צילומים: עודד סמדר)

הבית החדש באחת השכונות המבוקשות של צפון תל אביב, נבנה על מגרש ששטחו כ-550 מ"ר. "בקשת המשפחה הייתה לייצר בית בסגנון קלאסי אמריקאי – הן ברמת המעטפת והן בתכנון הפנים, בשילוב חללים מודרניים יותר", מסבירה ויזר. "מדובר במשפחה שמרבה לארח ובעלת בית היא בשלנית בחסד, לכן שמנו דגש מיוחד על חללי האירוח ובפרט על המטבח שמהווה ציר חשוב ומרכזי".

החזיתות תוכננו בסגנון אמריקאי קלאסי עם קרניזים וניתוקים, וחלונות מסביבם מסגרות היקפיות. חלל הסלון תוכנן כחלל כפול בדאבל ווליום ובו ספריה גבוהה ומרשימה שבה בר משקאות, קמין ומסך טלוויזיה. בסמוך לסלון ממוקמת פינת האוכל אותה יצרו עבורנו ב-Oknin, המורכבת משולחן שמורכב ממשטח עץ טבעי ורגלי מתכת דקיקות שמתכתבות עם רגלי הכיסאות שמסביב, עבורם בחרנו מושב ומשענת מעור. מאסטר השינה המפנק של בני הזוג שצורתו מלבנית, כולל אזור שינה מרווח שכמו בסוויטת הילדים גם עבורו בחרנו בפרטי ריהוט מבית Oknin שמוסיפים אופי, חמימות ועניין".

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

כישלון למכרז דיור בקריית ים

אף הצעה לא הוגשה למכרז רמ"י ל-6.8 דונם בקריית אתא עבור 200 יח"ד דיור מוגן. מחיר המינימום היה 2.8 מלש"ח, הפיתוח – 28.8 מיליון.

פועל מעד באתר בנייה ונפצע

פועל כבן 35 מעד ונחבל בגפיו תוך כדי עבודתו באתר בנייה בבני ברק. האיש טופל ופונה במצב קל עד בינוני לבית חולים.

נהג צמ"ה התהפך ונפצע

נהג צמ"ה התהפך לתוך ואדי בסמוך למחצבת דושן שסמוכה לקיבוץ חמדיה. צוות כיבוי מתחנת בית שאן פעל באמצעות כלים הידראוליים לחילוץ הנהג שפונה לבית חולים.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬