דף הבית >

> כתבה

התחדשות עירונית

עוד התחדשות בירושלים: הפרויקטים שהוועדה המקומית ממליצה לאשר

הוועדה ממליצה לוועדה המחוזית לאשר שורה של פרויקטים בשכונות  גילה, פת, רמות ועיר גנים, שתוסיף 1,300 יחידות דיור חדשות לבירה

שיתוף‭:‬

מתחם פרנקפורטר ברמות (הדמיה: ADMA אדריכלים)
מתחם פרנקפורטר ברמות (הדמיה: ADMA אדריכלים)
מתחם פרנקפורטר ברמות (הדמיה: ADMA אדריכלים)
מתחם פרנקפורטר ברמות (הדמיה: ADMA אדריכלים)
מתחם פרנקפורטר ברמות (הדמיה: ADMA אדריכלים)
מתחם פרנקפורטר ברמות (הדמיה: ADMA אדריכלים)

הוועדה המקומית ירושלים ממליצה לוועדה המחוזית לאשר שורה של תוכניות להתחדשות עירונית ברחבי העיר, שכוללות כ-1,300 יחידות דיור ואלפי מ"ר של שטחי מסחר, תעסוקה ושטחי ציבור. מדובר על פרויקטים בשכונות גילה, פת, רמות ועיר גנים.

בגילה ממליצה הוועדה המקומית לאשר למתן תוקף תוכנית משמעותית להתחדשות עירונית במבואות השכונה, במסגרתה מוצע להקים מתחם מגורים בעירוב שימושים, הכולל מבני ציבור ושטחים ציבוריים פתוחים. המתחם ממוקם לאורך כביש 60 (כביש המנהרות) בשוליים המזרחיים של גילה, ממזרח לרחוב שלמה דוגה ומדרום לרחוב הרוזמרין שבו עתיד לפעול הקו הכחול של הרכבת הקלה.

במסגרת התוכנית הכוללת בנייה חדשה על שטח פנוי בשטח 22 דונם, יוקמו חמישה מבני מגורים בני 32-18 קומות, הכוללים 808 יחידות דיור. בנוסף, יוקצו בשטח התוכנית כ-4,900 מ"ר עבור מבני ציבור, הכוללים בית ספר יסודי, מעונות יום, גני ילדים, בית כנסת, מועדון נוער ועוד. התוכנית שנערכה על ידי אדריכל רנדי אפשטיין ממשרד קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים, כוללת גם הקמה של מרחבים ציבוריים פתוחים הכוללים שטחים מגוננים, מתקני משחק וספורט. את התוכנית הגישו רמ"י והחברות הדר-איתן, יקיראלי ורינת מבואות ירושלים.

בשכונת פת ממליצה הוועדה המקומית להפקיד תוכנית התחדשות עירונית בשטח של 3.5 דונם שערך אדריכל אבי מנדל ממשרד במה אדריכלים, במסגרתה ייהרסו שני מבני מגורים עם 64 דירות ברחוב ברל לוקר 26-25, ולהקים במקומם שני מבני מגורים בני 25 קומות עם 224 יחידות דיור מעל חניון תת-קרקעי. 20% מיחידות דיור יהיו קטנות. התוכנית כוללת גם הקצאת שטח בהיקף של כ-200 מ"ר בקומת הקרקע לצורך שטחי מסחר. את התוכנית הגישו טרא התחדשות עירונית ורוטשטיין נדל"ן.

תוכנית נוספת שאותה ממליצה הוועדה המקומית להפקיד, מציעה התחדשות עירונית בשכונת רמות במסגרתה מוצע להרוס מבנה מגורים ישן בן ארבע קומות עם 32 דירות בפינת הרחובות אבא הלל סילבר, מורגנטאו ופרנקפורטר, במתחם ששטחו כ-4.3 דונמים, ולהקים במקומו שלושה מבני מגורים בני 12 קומות מעל חניון תת-קרקעי עם 165 יחידות דיור.

בנוסף, התוכנית שנערכה על ידי ADMA אדריכלים, כוללת הקמת מבני ציבור בשטח של כ-450 מ"ר לטובת מעון יום ובית כנסת, וכן שטח בהיקף של 300 מ"ר לצורך יצירת חזית מסחרית בקומת הקרקע. זאת ועוד, מוצע להקים בתחומי התוכנית שטח ציבורי פתוח, אשר יתוכנן ככיכר עירונית הפונה לרחוב אבא הלל סילבר, וכן שביל ציבורי ברוחב של שני מטרים לצורך מעבר הולכי רגל בין רחוב אבא הלל סילבר לרחוב פרנקפורטר.

ואילו בעיר גנים ממליצה הוועדה המקומית לאשר מתן תוקף תוכנית התחדשות עירונית על שטח של 2.3 דונם הכוללת פינוי מבנה מגורים ישן בן ארבע קומות ברחוב קוסטה ריקה 24-22 עם 25 דירות, והקמת מבנה מגורים בן 24 קומות עם 122 יחידות דיור, מעל חניון תת-קרקעי. ההתניה בפרויקט זה מעניינת – כך שמגישת התוכנית טעמן נדל"ן תקים קרן תחזוקה לבניין, בתמורה לשבע דירות. עורך התוכנית הוא משרד אלי רכס אדריכלים.

הפרויקט צפוי לכלול גם מבני ציבור בשטח של כ-1,400 מ"ר עבור גני ילדים ובית כנסת, שטח בהיקף של כ-300 מ"ר לטובת חזית מסחרית בקומת הקרקע, וכן שטח ציבורי פתוח שיתפרס על כ-300 מ"ר. תוכנית זו מהווה חלק משורה ארוכה של תוכניות התחדשות עירונית המקודמות בשכונות עיר גנים-קריית מנחם, במסגרתן צפויים להיבנות אלפי יחידות דיור חדשות, מבני ציבור, שטחים ציבוריים פתוחים, שבילי הליכה ורכיבה על אופניים וכן חזיתות מסחריות פעילות.

ראש עיריית ירושלים משה ליאון אומר כי "בירת ישראל חווה בשנים האחרונות מהפכה של ממש, המתבטאת גם בהתחדשות עירונית נרחבת, בפיתוח מרחבים ציבוריים תוססים, בשיפור משמעותי של התשתית התחבורתית ובקידום אזורי מסחר ותעסוקה חדשים. כל זאת, תוך שמירה על השטחים הירוקים ועל אופייה ההיסטורי של העיר. נמשיך לפעול כדי להפוך את ירושלים לעיר שתושביה ייהנו בה מאורח חיים איכותי ומסביבת מגורים מצוינת".

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

כישלון למכרז דיור בקריית ים

אף הצעה לא הוגשה למכרז רמ"י ל-6.8 דונם בקריית אתא עבור 200 יח"ד דיור מוגן. מחיר המינימום היה 2.8 מלש"ח, הפיתוח – 28.8 מיליון.

פועל מעד באתר בנייה ונפצע

פועל כבן 35 מעד ונחבל בגפיו תוך כדי עבודתו באתר בנייה בבני ברק. האיש טופל ופונה במצב קל עד בינוני לבית חולים.

נהג צמ"ה התהפך ונפצע

נהג צמ"ה התהפך לתוך ואדי בסמוך למחצבת דושן שסמוכה לקיבוץ חמדיה. צוות כיבוי מתחנת בית שאן פעל באמצעות כלים הידראוליים לחילוץ הנהג שפונה לבית חולים.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬