דף הבית >

> כתבה

אדריכלות ועיצוב

רגע לפני יום כיפור: בתים לבנים לארוחה מפסקת

צמוד קרקע, דירה בבניין מאמצע המאה ה-20, וילה גלילית ודירה לדוגמה – כאשר החוט המקשר הוא הצבע הלבן. צפו בפרויקטים של שירלי דן, מירב גלן, ליעד יוסף ואורון מילשטיין

שיתוף‭:‬

אורון מילשטיין דירה לדוגמא צלם אלעד גונן (3)
אורון מילשטיין דירה לדוגמא צלם אלעד גונן (3)
אורון מילשטיין דירה לדוגמא צלם אלעד גונן (3)

היום אחר הצהריים נשב שוב סביב השולחן, בחיק המשפחה המורחבת, לקראת כניסתו של יום כיפור. לכבוד החג, הכנו עבורכם מספר פרויקטים יפים, בהירים ונעימים,  שכולם עוצבו על טהרת הלבן וגווניו.

אלו בתים חגיגיים במיוחד שמאוד נרצה להיות מוזמנים אליהם לארוחה מפסקת – אם זה בזכות עיצוב מנצח ואווירה נעימה. לצמים שבינינו, צום קל ומועיל, ולכולנו גמר חתימה טובה ובשורות טובות.

עולם ומלואו | אדריכלות ועיצוב שירלי דן

על מגרש פינתי באחד ממושבי השרון, נבנה בית אלגנטי ומרשים בו מתגורר זוג בשנות ה-50 לחייהם עם שלוש בנות מתבגרות. שטח המגרש הוא 350 מ"ר ושטחו הבנוי של הבית (בו קומת מרתף, קומת קרקע, קומת מגורים ועליית גג שמשמשת כיחידת מגורים של בתם הגדולה) הוא 350 מ"ר גם כן. הודות לתכנון נכון ומדויק, הצליחו שירלי דן וצוותה לייצר עבורם חצר קדמית מזמינה וחצר אחורית עתירה בפונקציות כולל בריכה.

בית מודרני עם נגיעות קלאסיות. הבית שתכננה ועיצבה שירלי דן (צילומים: שי אדם)

עם הכניסה לבית, נגלה מראה מודרני ונקי שתובל בנגיעות קלאסיות שמוסיפות אופי ועניין. כך למשל הצבעוניות – על טהרת גווני אפור, לבן ונגיעות של עץ. אחד הצירים המשמעותיים בקומת הכניסה הוא המטבח המרווח במרכזו אי וממנו יציאה לפינת הישיבה שבגינה הקדמית. גרם המדרגות מהווה גם הוא "פיס" עיצובי מרשים ומגדיר היטב את הפונקציות בקומה. הסלון נעים ומזמין, עם מערכת ישיבה עמוקה, מרווחת ומפנקת ומשטח רביצה. הקמין מהווה FOCAL POINT סביבו נעים להתכרבל בחורפים. הטקסטיל כמו השטיחים והווילונות, מוסיפים שפע של רוך.

כבוד לת"א של פעם | אדריכלית מירב גלן, וילונות וטקסטיל ELLA DECOR

"סיפור הדירה בבניין בצפון הישן של תל אביב, התחיל באהבה ממבט ראשון", מספרת אדריכלית מירב גלן. "התאהבתי במבואת הכניסה ובחדר המדרגות של הבניין – בחלונות העץ והמקצב הייחודי שלהם ובפרטי המעקה הפיסולי והכל כך ייחודי. עיצוב הפנים של הדירה מאופיין באיזון – בין פרטים מקוריים מאמצע המאה ה-20 לבין פרטי עיצוב עכשוויים, בין האירופאי למקומי, בין עושר לפשטות, בין פרטי נגרות בהתאמה אישית לבין רכישה מוקפדת של פרטי ריהוט ועיצוב, ובין מינימליזם לבין רכות.

שלל ניגודים ששולבו יחדיו. הפרויקט שעיצבה מירב גולן (צילומים: עמית גירון, באדיבות Ella decor)

לדברי אלה שלומוב, בעלת בוטיק Ella decor שאמונה על תכנון ועיצוב הווילונות, "ההגדרה הייתה לווילונות שיעטפו את החלל ויחד עם זאת יספקו במה מכובדת לעיר תל אביב ולאורבניות סביבה. בכל חדר תוכננו ומוקמו וילונות בהתאם לפונקציות ולחלל".  להשגת תחושת השלווה של מקום שפשוט יהיה בו נעים, נעשה שימוש בגוונים בהירים, טבעיים ורכים, שימוש בעץ ובטקסטיל רך, וכן שילוב מינימלי בנגיעות צבע מאוד מעודנות שעיקרן גווני טבע של אדמה וירוק. את הרוגע של הפנים משלימה המרפסת המופלאה, שהירוק בה כמעט נוגע בירוק של עצי הפיקוס התל אביביים, העוטפים את הבניין ומאטים במעט את הקצב האורבני.

להתארח בבית הלבן | מעצב הפנים ליעד יוסף

הבית שבגליל תכנן אדריכל יניב שלמה עבור זוג צעיר עם חמישה ילדים קטנים, וכל כולו על טהרת הצבע הלבן, בהתאם לבקשה העיקרית של בני הזוג. אחרי התכנון עבר השרביט למעצב הפנים ליעד יוסף. "מתחתי את הקונספט הבהיר לקצה ואין כמעט פריט בכל המרחב הזה שאינו לבן או שמשולבים בו ניואנסים בהירים", מסביר יוסף. "כשעובדים עם לבן במסות גדולות שכאלה, אסור לפחד, אחרת מהר מאוד יתקבל בית משעמם ונטול אופי, לכן חיפשנו להעשיר את הלבן והקפצנו אותו בעזרת שילובים מדויקים של טונים, מרקמים ודוגמאות כך ששום פריט לא דומה למשנהו – מערכת ניגודים שיוצרת יחד מראה הרמוני".

הקונספט הבהיר נמתח עד הסוף. הפרויקט של ליעד יוסף (צילומים: אלעד גונן)

"ככלל", ממשיך יוסף, "כל הפרויקט מתחבר לעולם הביטוי והאופנה, והדלת היא אחד המוטיבים שממחישים יותר מכל עד כמה התוצר הסופי נותר נאמן לסקיצה הראשונית. השבירה של הלבן נעשית באמצעות פריטים מדויקים כמו משטח הבוצ'ר במטבח, הדגש של פס עץ במעקה המדרגות ובגופי התאורה, בפרט אלה שנמצאים בתקרת הסלון שנישאת לגובה חלל כפול, שם עבדנו עם קוביות זהב שנופלות מהתקרה, שוברות את המסה הבהירה בצורה אלגנטית ומשוות לחלל הציבורי מראה מהוקצע ויוקרתי".

פרוייקט בהיר לימים אופטימיים | מעצב הפנים אורון מילשטיין

זוהי אמנם דירה לדוגמה במגדלי גינדי TLV שעל עיצובה אחראי מעצב הפנים אורון מילשטיין, אך היא ממחישה כיצד אפשר לחיות בשלום ובשיא הסטייל עם גוונים בהירים. לדברי מילשטיין, "הרציונל  ברור – ליצור דירה מרשימה ומהוקצעת שתקלע למכנה המשותף הרחב ביותר ולכמה שיותר קהלים".

בבניין השלישי ממוקמות שתי דירות לדוגמה ועל עיצובן אחראי מילשטיין המתמחה בתכנון ועיצוב של דירות יוקרה: "יצרתי בכל דירה אינטרפרטציה משלי בהתבסס על הקיים. את זו הצפונית עיצבתי ככהה ודרמטית, ואת זו שלפנינו, הדרומית, שנהנית משפע של אור טבעי, בחרתי לעצב כבהירה ואוורירית. כמו בכל הדירות בפרויקט, גם בזו הרצפה המקורית מונמכת מעט בכדי שניתן יהיה להתקין על גבה פרקט. בחרתי לעבוד עם פרקט עץ אלון בדוגמת פישבון שמכניס ממד של חמימות ומייצרת תנועתיות בחלל. את המטבח המקורי החלפתי במטבח פרללי – חזית הגבוהים מחופה בפורניר אלון ובמרכזה נישה עבור משטח כיור אינטגרלי מקוריאן. האי מרווח ורחב ידיים, החזיתות נצבעו בתנור והמשטח שמעל עשוי גם הוא מקוריאן".

שתי דירות לדוגמה – אחת כהה, וזאת הבהירה. הפרויקט של אורון מילשטיין (צילומים: אלעד גונן)

"חלל הסלון הוא גדול וככזה הוא מאפשר לרוכשים לתכנן את מערך הריהוט בקומפוזיציות שונות ומגוונות. בחרתי לשלב בו ספת שזלונג גדולה במיוחד (3.6/2.2 מ') שתמחיש את ממדי החלל. פינת האוכל ממוקמת בסמוך למטבח ועבורה יצרתי שולחן אוכל עגול מעץ צבוע בתנור בחיתוך CNC לו רגלי ברזל. סביבו שילבנו כיסאות קש שחור ומעליו גוף תאורה עגול מרחף. הצורה הייחודית של מעטפת הבניין מגדירה בדירות הללו נישה קטנה, שם בחרתי לייצר יחידת נגרות מחופה פורניר עץ אלון בה יוכלו הדיירים לאחסן סרוויסים וכלי הגשה, יינות ומשקאות".

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

כישלון למכרז דיור בקריית ים

אף הצעה לא הוגשה למכרז רמ"י ל-6.8 דונם בקריית אתא עבור 200 יח"ד דיור מוגן. מחיר המינימום היה 2.8 מלש"ח, הפיתוח – 28.8 מיליון.

פועל מעד באתר בנייה ונפצע

פועל כבן 35 מעד ונחבל בגפיו תוך כדי עבודתו באתר בנייה בבני ברק. האיש טופל ופונה במצב קל עד בינוני לבית חולים.

נהג צמ"ה התהפך ונפצע

נהג צמ"ה התהפך לתוך ואדי בסמוך למחצבת דושן שסמוכה לקיבוץ חמדיה. צוות כיבוי מתחנת בית שאן פעל באמצעות כלים הידראוליים לחילוץ הנהג שפונה לבית חולים.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬