דף הבית >

> כתבה

בנייה והנדסה

אושרה התוכנית לקו המטרו M2; העבודות יבוצעו גם בשבתות – וגם בבני ברק

התוכניות למטרו בגוש דן ממשיכות להתקדם, כאשר הוות"ל אישרה את הקו שאורכו 26 ק"מ מחולון ועד פתח תקווה. העבודות יבוצעו גם בשבת – וכבר ישנם חילוקי דעות עם עיריית בני ברק

שיתוף‭:‬

המטרו של גוש דן (תמונה באדיבות נת"ע)
המטרו של גוש דן (תמונה באדיבות נת"ע)
המטרו של גוש דן (תמונה באדיבות נת"ע)

הוועדה לתשתיות לאומיות (הות"ל) אישרה הבוקר את תוכנית קו המטרו M2, שמצטרף לקו M3 וחלקיו הדרומיים והמרכזיים של קו M1. אורכו של הקו שאושר הוא כ-26 ק"מ, והוא יתחיל ממחלף יוספטל בחולון שבדרום, ועד אזור התעשייה סגולה בפתח תקווה שבצפון-מזרח, כשהוא עובר בין היתר בתל אביב, גבעתיים, רמת גן, בני ברק וגבעת שמואל. הקו שיעבור בתשע רשויות מקומיות, יכלול 22 תחנות.

בעוד שבוות"ל אומרים כי הגיעו להסכמה עם עיריית בני ברק לבצע עבודות גם בשבת, במקרה של סכנת חיים למשל, הרי שעיריית בני ברק מכחישה זאת. בותמ"ל אומרים כי "הוחלט שהקו יעבור בתחומי העיר בני ברק וייתן מענה תחבורתי חשוב עבור תושבי העיר. לאור חתימת הסכם בין חברת נת"ע לעיריית בני ברק בוטל התוואי החלופי לתוואי בני ברק העובר בתחום רמת גן, באופן שיבטיח את השירות לעיר".

ומהי אותה סכנת חיים שתחייב את העבודה גם בשבתות ובמועדי ישראל? המכונה לכריית המנהרה חייבת לפעול ברציפות מרגע הפעלתה, וזאת משום שעצירת עבודתה עשויה להוביל לקריסה של המנהרה.

בעיריית בני ברק אומרים כי "עבודות המטרו יתבצעו אך ורק בימי חול כפי שסוכם בבירור בתנאי ההיתר וצוין במפורש. בהסכם האמור, שאושר במועצת העיר ועל דעת רבני העיר שליט"א, הוכנס סעיף המתייחס למציאות של פיקוח נפש העלולה להתרחש באוזרי החפירה, ופעולות חירום הנדרשות למניעת חשש פיקוח נפש, ורק פעילות זו הותרה והותנתה בפיקוח רבני העיר. הנושא מופיע ברורות בהסכם שהובא למועצת העיר וזכה לאישור גורף של חברי המועצה".

פרויקט התשתיות הגדול בתולדות המדינה

פרויקט המטרו צפוי לכלול שלושה קווים והוא יהיה פרויקט התשתיות הגדול בתולדות ישראל, עם עלות השקעה שנאמדת ב-150 מיליארד שקלים, מחיר התחלתי שצפוי לגדול כמובן. בסך הכל האורך הכולל של שלושת קווי המטרו יגיע לכ-150 ק"מ, עם 109 תחנות לאורך התוואי.

מפת קווי המטרו של גוש דן _באדיבות נת"ע)

עוד נמסר כי "הקו יהיה בממשק עם קווי מערכת תחבורה ציבורית נוספים – שני קווי מטרו – השלום (1M), וכפר גנים (3M); תחנות של רכבת ישראל – השלום, סגולה פתח תקווה; תחנות קווי רכבת קלה: הקו האדום – החשמונאים, הקו הירוק – כיכר הבימה, הקו הסגול – אלנבי, בר אילן וכפר גנים. חשיבותו של קו זה בהיותו מקשר בין מרכזי הערים הוותיקות במטרופולין שמאופיינות ברקמה עירונית צפופה של מגורים ומסחר, ואשר מאופיינת ברחובות מסחריים צרים, עומס תחבורתי, ואזורי מגורים ותיקים".

מאחר וקו זה הוא עובר באזורים אורבניים צפופים מאוד במרכזי הערים, בלב ליבם של הישובים הוותיקים במטרופולין, שרחובותיהם צרים ואינם מספיקים לרוחב הנדרש לתוואי ולתחנות, תוכננו תחנות ייחודיות (תחנות בדגם כרייה) על מנת להימנע ככל הניתן בפגיעה במבנים ובמרקם העירוני הקיים".

בשל המעבר במרכזי הערים הוותיקות, עם ערכים אורבניים וערכי מורשת לשימור, אימצה הוועדה את המלצת החוקרת לצמצם פגיעה בערכים אלו על ידי צמצום אתרי התארגנות ככל הניתן (גן כרוניגן, גן הכובשים בתל אביב, גן חנה סנש בפתח תקווה). השלמת התכנון של קווי המטרו מאפשר לפתח ראיה תכנונית כוללת ועדכנית למרחבים בהם תהיה עדיפות לתחבורה ציבורית בראיה סביבתית מקיימת, ותאפשר התניידות קלה ונוחה ברחבי המטרופולין ללא תלות ברכב הפרטי". 

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬