דף הבית >

> כתבה

התחדשות עירונית

פוטנציאל לכמה אלפי יח"ד: אושרה התוכנית שתחליף את תמ"א 38 בגבעתיים

התוכנית שקיבלה תוקף ע"י הוועדה המחוזית ת"א, תאפשר התחדשות של המרקם הוותיק של העיר בדגש הרחבת מדרכות ושמירה על אופי הרחוב. 20% מכלל יחידות הדיור יהיו דירות קטנות

שיתוף‭:‬

גבעתיים ויקיפדיה
גבעתיים (צילום: מתוך ויקיפדיה)
גבעתיים ויקיפדיה
גבעתיים (צילום: מתוך ויקיפדיה)
גבעתיים ויקיפדיה
גבעתיים (צילום: מתוך ויקיפדיה)

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב החליטה לתת תוקף לתוכנית התחדשות עירונית כוללת לגבעתיים. התוכנית קודמה בהתאם לסעיף 23 שבתמ"א 38, המאפשר לכל עיר לקדם תוכנית על בסיס התמ"א, תוך התאמתה למאפיינים המקומיים של העיר או השכונה, ולמעשה התוכנית הזו תהיה תחליף לתמ"א 38 אותה מנסה המדינה לקבור. על פי הערכות, התוכנית הבניינית החלופית עשויה להוסיף עוד כמה אלפי יחידות דיור פוטנציאליות לעיר.

התוכנית המקודמת על ידי עיריית גבעתיים, חלה על מגרשי המגורים במרכז העיר הוותיק של העיר, והיא משלימה את תוכנית המתאר של גבעתיים שאושרה להפקדה. מטרת התוכנית היא לאפשר התחדשות עירונית תוך שמירה על האיכויות המאפיינות את העיר, בדגש על יצירת רחובות נעימים והליכתיים עם מדרכה רחבה וחופת עצים נרחבת. התוכנית קובעת עקרונות יישום לתמ"א 38 ברחבי העיר, באמצעות מספר מסלולים – חיזוק או הריסה ובנייה בחלקה בודדת או באיחוד חלקות, וקביעת גובה הבינוי על בסיס רוחב חלל הרחוב.

בנוסף, התוכנית מגדירה הגבלות גובה לבנייה על מנת לשמר את הנוף מגבעת קוזלובסקי. כמו כן, במסגרת התוכנית נקבעו עקרונות להקצאת שטחי ציבור בקומת הקרקע. לאורך הרחובות הראשיים, מציעה התוכנית שטחי מסחר מלווה רחוב ושימושים מעין ציבוריים נוספים, תוך חידוש פני הרחוב, ומתוך רצון לאפשר לתושבים שירותי ציבור בקרבת הבית.

בעת הפקדת התוכנית, נקבעו שלושה קריטריונים לקביעת זכויות בכל פרויקט – מכפיל יחידות דיור, מכפיל שטח ונפח מקסימלי. במהלך תקופת הפקדת התוכנית, בנוסף לשמיעת ההתנגדויות, דנה הוועדה המחוזית בהיתרים שאושרו על ידי הוועדה המקומית בתחום התוכנית, שהציפו את הקשיים במימוש התוכנית.

בשלב אישור התוכנית, בוטלו הקריטריונים המתבססים על הקיים – כלומר מכפיל יחידות דיור ומכפיל שטח. הזכויות המתאפשרות על פי התוכנית נגזרות משטח המגרש ומרוחב הרחוב, מתוך כוונה לייצר חתך רחוב אחיד. 20% מכלל יחידות הדיור בכל פרויקט במסגרת הריסה ובנייה, יוקצו לטובת דירות קטנות כדי לייצר תמהיל יחידות דיור מגוון.

יו"ר הוועדה המחוזית תל אביב, ערן ניצן מסר כי "תוכנית ההתחדשות הכוללנית של גבעתיים מייצרת ודאות ופשטות. התוכנית מגדירה את האזורים והתנאים בהם תתאפשר התחדשות מגרשית. המתחמים אלו תפעל העיר לקדם היתרי בנייה בכפוף לתנאים שנקבעו בכדי לאפשר למבנים להתחדש, לייצר את ההגנה מפני רעידות אדמה וטילים ולהוסיף היצע של יחידות דיור. לצד זאת התוכנית מגדירה מתחמים של התחדשות בעיר בהם יקודמו בנפרד בתוכניות מתחמיות רחבות היקף שבהן יכללו המענים הציבוריים הנדרשים לעיר ולתושביה".

מתכנן מחוז במינהל התכנון, אדריכל ארז בן אליעזר אמר כי "בתחום ההתחדשות העירונית ישנה חשיבות רבה לוודאות התכנונית. תוכנית זו היא חלק מסל הכלים לחידוש העיר גבעתיים ומהווה נגזרת חשובה להתחדשות מגרשית".

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬