הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים החליטה להפקיד את התוכנית להקמת הקו התכלת של הרכבת הקלה. התוכנית הוגשה על ידי עיריית ירושלים ביוזמת צוות תכנית אב לתחבורה, ונערכה על ידי משרד ארי כהן אדריכלים.
התוכנית לקו התכלת מציעה תוואי רכבת קלה באורך של כקילומטר שיחבר בין הקו הירוק והקו הכחול, שאושרו זה מכבר, ויאפשר קו המשכי ורציף בין שכונות תלפיות וגוננים בדרום העיר להר הצופים בצפון העיר, לרבות בית החולים הדסה והאוניברסיטה העברית.
התוכנית שתופקד מציעה הקמת מסילת רכבת קלה לאורך רחוב קרל נטר בשכונת מעלות דפנה, כאשר קצה אחד של התוואי נמצא ברחוב פיתוחי חותם ומתחבר למקטע התת קרקעי של הקו הכחול דרך פורטל, והקצה השני ברחוב שרגאי ומתחבר לקו הירוק.
בהחלטתה ציינה הוועדה בראשותה של שירה תלמי-באבאי, כי "מדובר בתוכנית בעלת חשיבות רבה, שצפויה לשפר את רשת הסעת ההמונים העירונית, באמצעות יצירת אפשרות לנסיעה רציפה בין מוקדים עירוניים משמעותיים, ותוך צמצום מעברי נוסעים בין אמצעי תחבורה וקווי רכבת קלה שונים".
מתכנן מחוז ירושלים במינהל התכנון, האדריכל דן קינן, אמר כי "התוכנית מהווה מימוש מדיניות הוועדה בדבר חיזוק התחבורה הציבורית באזורים בעלי פוטנציאל לעיבוי ופיתוח עירוני ובאזורים המתאימים ליצירת מרחב ציבורי פעיל. הקו התכלת יאפשר התחדשות עירונית בהיקפים גדולים בשכונת מעלות דפנה בצפון העיר".
> הצג תגובות