דף הבית >

> כתבה

חדשות הנדל"ן

איך מתאימים מבנים לעידן החדש: סיכום כנס ניהול ותפעול נכסי נדל"ן 2024

בכנס שקיים מרכז הבנייה הישראלי בו לקחו חלק מעל 300 משתתפים, דנו באתגרים של התאמת מבנים לדרישות וייעודים חדשים. מייסד קבוצת נתון חזי נוריאל זכה למגן הוקרה

שיתוף‭:‬

מעל 300 משתתפים בכנס ניהול ותפעול נכסי נדל"ן (צילום: דני מרון)
מעל 300 משתתפים בכנס ניהול ותפעול נכסי נדל"ן (צילום: דני מרון)
מעל 300 משתתפים בכנס ניהול ותפעול נכסי נדל"ן (צילום: דני מרון)
מעל 300 משתתפים בכנס ניהול ותפעול נכסי נדל"ן (צילום: דני מרון)
מעל 300 משתתפים בכנס ניהול ותפעול נכסי נדל"ן (צילום: דני מרון)
מעל 300 משתתפים בכנס ניהול ותפעול נכסי נדל"ן (צילום: דני מרון)

תחום ניהול ותפעול נכסי נדל"ן, הפך לחשוב יותר ויותר בהצלחת הפרויקט מבחינה שיווקית, נדל"נית, וקיום המבנה לאורך שנים. באמצעות ניהול ותפעול נכסים בראיה הוליסטית, ניתן לשמור על הנדל"ן הקיים ומיצובו בהתאם לתנאי השוק, כך שימשיך ויהווה נכס מזמין, עכשווי, עדכני – וכמובן רווחי.

היום קיים מרכז הבנייה הישראלי כנס ניהול ותפעול נכסי נדל"ן 2024, במרכז הכנסים של מרכז הבנייה הישראלי, באצטדיון העירוני בנתניה, בו לקחו חלק מעל 300 משתתפים, בהם סמנכ"לי הנדסה, יזמים, אדריכלים, בעלי חברות לניהול מבנים ועוד. את התוכן לכנס ניהל אמיר רוזנבלום – מנהל התחום המקצועי במכללת מרכז הבנייה הישראלי, בנושא תחזוקה וניהול מבנים, ומי שנחשב ליועץ ניהול, תפעול ותחזוקת מבנים הבכיר בארץ. רוזנבלום יושב בכיסא היועץ של עשרות פרויקטים שנמצאים עדיין בשלב התכנון הראשוני, נוכח הצרכים של העולם המתקדם הכולל מעבר למערכות חדשות, שילוב של עולמות מתחום הבנייה הירוקה והתייעלות אנרגטית, עמדות טעינה חשמליות דרך אמצעי תחבורה שנכנסים למבנה, ועד תחום הסייבר והאינטליגנציה המלאכותית שנדרשים כחלק מדרישות האפיון התכנוניות הראשוניות. לאורך היום חזר רוזנבלום והדגיש את האקסיומה המרכזית על פיה מבנה, בעיקר בעל ייעוד מניב, שלא יותאם לדרישה הלאומית לצמצום פליטות חממה, ימצא את עצמו ללא ביקוש.

חזי נוריאל, מייסד ויו"ר פעיל של קבוצת נתון, זכה למגן הערכה והוקרה על פועלו ותרומתו לעיצוב וצמיחת עולם ניהול הנכסים.

חזי נוריאל (במרכז) מקבל מגן הוקרה מיו"ר מרכז הבנייה הישראלי ערן רולס ומאמיר רוזנבלום (צילום: דני מרון)

בנוסף לתוכן, התקיימה גם תערוכה של חברות ותעשיות מהענף, כולל חידושים טכנולוגיים, שירותים ומוצרים מתקדמים לעולם הניהול והתפעול.

הכנס התמקד בעולמות האדפטציה של מבנים קיימים בתחום הניהול והתפעול, והאתגר של התאמת המבנים גם בכל הקשור לשילוב ייעודים חדשים שלא היו חלק מהפרוגרמה המקורית של הבניין. אחרי דברי פתיחה של יו"ר מכללות מרכז הבנייה הישראלי קובי לנגלייב, מנכ"לית המכללות שרית אלט, המשנה למנכ"ל מרכז הבנייה הישראלי יהודית פרוכט, ורוזנבלום עצמו, קיים אדריכל חן שליטא, יו"ר הוועד המנהל של המועצה לבנייה ירוקה ומנכ"ל אלפא פרויקטים ירוקים, הרצאה שהתמקדה במעבר ממבנים קיימים לבנים ירוקים, ועל ההזדמנות היזמית בעידן של איפוס פליטות פחמן.

במהלך הכנס הוצגו מקרי בוחן של בניינים שונים שעברו התאמה. לדוגמה, קמפוס אמות בגבעתיים, הבניין הראשון בישראל שנכנס להגדרה של בניין מאופס אנרגיה, שהותאם לתקן Leed פלטינום באמצעות טיפול בחזיונות הבניין והחלפתן לאלמנטים סולאריים.

הבעיה המרכזית בבניינים פעילים שנהנו לפני 30 שנה ואף פחות, סובלים בראש ובראשונה מתנאים שמקשים על איכות החיים, בעיקר בגלל ההתחממות הגלובלית. ישראל היא מדינה חמה וקירור המבנים לא יכול להסתמך עוד רק על מערכות מיזוג. שדרוג החזיתות מייצר נוחות תרמית הכרחית.

פאנל בהנחיית אמיר רוזנבלום (צילום: דני מרון)

בפאנל על הטכנולוגיות החדשות שחברות ניהול חייבות להכיר, לקחו חלק בועז קידר – מנכ"ל Appgrade, גיא רוטשטיין – סמנכ"ל תפעול ומנהל חטיבת החניונים של נכסי אריאל, רן סיני– מנכ"ל משותף ב-BUZZZ TECH, אלון גבע – מנכ"ל WINT Water Intelligence, ויצחק אטלס – סמנכ"ל הפיתוח העסקי של יורקסיס.

מנכ"ל פארק עתידים תל אביב, אייל גרין, סיפר על הדרך להפוך פארק ותיק בן עשרות שנים, ל"אייטם רותח" בלוקיישן מעולה. בהמשך סיפר אילן זכר, CTO Prime Group Holdings, בהרצאת זום מחו"ל, על המעבר משיחות על הייטק לפעילות אמיתית בתחום, או לפי הכותרת של ההרצאה – From Tech Talk to Tech Action. עו"ד ארז קדם, יועץ בכיר לניהול סיכונים בביטוח, על הצ'ק ליסט שלו בכל הנוגע לניהול סיכונים, ואישור קיום ביטוח ונספח ביטוח בעבודות קבלניות.

מנכ"ל מיינטקון מבית אלומיניום קונסטרקשיין, רועי מרגי, סיפר על הדרכים הנכונות לשדרג חזיתות במבנים פעילים, ואילו אדריכל ד"ר נעם אוסטרליץ, בעלי SID-CENTER ואוסטרליץ אדריכלות, סיפר על הדרישות של החברות הגלובליות להשקעות אחראיות (השקעות ירוקות), מה שמחייב את הענף להתיישר עם דרישות אלו. מנכ"ל משב ארדן מערכות, יוני מלאכי הרצה על חדשנות ביחידות מיזוג וקירור.

גיא דורון מתראיין לסושיאל של מרכז הבנייה הישראלי (צילום: דני מרון)

מנכ"ל אפשטיין ניהול נכסים נתי אמדה, דיבר על המחויבות להתחדש ולהישאר במגרש העסקים בנדל"ן, המורכבויות הניהוליות, והשיטות והתהליכים המובילים להצלחה. שמאית המקרקעין דליה עסיס, פירטה על המהפכה התחבורתית בגוש דן, הן הרכבת הקלה והן המטרו העתידי ועל האתגרים וההזדמנויות הנגזרות מכך.

מתיחות הפנים של המבנים, גם בכל הקשור לתחום הטכני, סוקרו בכנס בהרחבה על ידי רועי מרגי, אך גם באמצעות מתכנני מערכות כמו יוני מלאכי בתחום מיזוג האוויר, המהנדס גיא דורון – בעלי חברת גיא דורון הנדסת מיגון אש שדיבר על עקרונות וחשיבות תחזוקת מערכות מיגון האש הפאסיבי במבנים קיימים, ומקסים ביזר – CTO נט אפ הנדסה ואינטגרציה, שהסביר על שדרוג מערכות תקשורת ומנ"מ שהופכות בניין קיים לכזה מודרני.

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

פועל מעד באתר בנייה ונפצע

פועל כבן 35 מעד ונחבל בגפיו תוך כדי עבודתו באתר בנייה בבני ברק. האיש טופל ופונה במצב קל עד בינוני לבית חולים.

נהג צמ"ה התהפך ונפצע

נהג צמ"ה התהפך לתוך ואדי בסמוך למחצבת דושן שסמוכה לקיבוץ חמדיה. צוות כיבוי מתחנת בית שאן פעל באמצעות כלים הידראוליים לחילוץ הנהג שפונה לבית חולים.

PROFIT תשכור 2,000 מ"ר באינפיניטי פארק

רשת מכוני הכושר PROFIT תשכור 2,000 מ"ר באינפיניטי פארק ברעננה ב-1.5 מיליון ש' לשנה בחוזה ל-12 שנים. בסניף שעובר ממתחם שרונה בכפ"ס, יושקעו כ-10 מלש"ח.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬