כשלושה חודשים לאחר שנידונה בוועדה המחוזית ירושלים, התוכנית המהפכנית לקירוי חלק מדרך בגין חוזרת לוועדה לדיון נוסף, שיתקיים ביום שני הבא, ולזאת לאחר שהיה צורך בהשלמת נתונים ותסקיר סביבתי.
מדובר על תוכנית ענקית לקירוי כ-1,600 מטרים מעל דרך בגין, בין מחלף בייט לגשר וולפסון. מטרת התוכנית היא לחבר בין שתי שכונות סמוכות – בית הכרם וקריית הלאום, שדרך בגין מפרידה בניהן.
התוכנית מציעה יצירת קירוי מעל שדרות בגין תוך יצירת חיבורים בין חלקי העיר שכיום מנותקים זה מזה, לרבות יצירת חיבור בין שכונת בית הכרם לבין שטח האוניברסיטה, התווית מעברים אל צירי תנועה וקווי רק"ל, ופיתוח של המתחם. החיבור עצמו יוסיף מספר רב של יחידות דיור וכמות גדולה של שטחי מסחר ותעסוקה.
שטח התוכנית הוא כ-213 דונם, עליהם ניתן יהיה לבנות כ-1,692 יחידות דיור, מהן 846 דירות קטנות, בנוסף 250 דירות עבור דיור מוגן, 300 חדרי מלון, כ-35 אלף מ"ר תעסוקה, כ-15 אלף מ"ר מסחר, מעל 52 אלף מ"ר למבני ציבור, וכ-60 דונם של שטחים פתוחים וירוקים. לצד זאת מציעה התוכנית שנערכה על ידי משרד קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים, גם מערכת דרכים עילית חדשה עבור המתחם החדש.
התוכנית הוגשה לראשונה בינואר 2017 לוועדות התכנון. ברשות לפיתוח ירושלים, מגישת התוכנית, מכנים את הפרויקט כ"תוכנית פורצת דרך" שמתייחסת למתחם ש"מתאפיין בתת ניצול ובהשפעות סביבתיות על השכונות הסמוכות, ומציעה להפוך אותו למתחם עירוני מרכזי ומפותח, לטובת תושבי העיר כולה".
בשל המורכבות התכנונית והסביבתית של התוכנית, נדרשה התייחסות למגוון של היבטים סביבתיים כגון איכות אוויר, קו חשמל, זיהום קרקע, גזי קרקע ועוד. בישיבה הקודמת מיוני, טרם התקבל אישור לתסקיר השפעה על הסביבה מהמשרד להגנת הסביבה. בנוסף היה צורף גם בהשלמת תאום התוכנית עם תוכנית אב לתחבורה לעניין נתיב תחבורה ציבורית בשדרות מנחם בגין, ויש צורך בהקצאת יועץ עבור המשרד להגנת הסביבה לבחינת היבטי זיהום האוויר. תוכנית הענק הזו גם עשויה למשוך אש ולהוביל להגשה של מאות התנגדויות מצד תושבי שכונת בית הכרם – כך להערכת הרשות לפיתוח ירושלים.
> הצג תגובות