דף הבית >

> כתבה

אדריכלות ועיצוב

בחזרה מהסלון: 3 סמנכ"ליות שיווק על הטרנדים ב-Salone Del Mobile

אם להסתמך על רשמי אנשי המקצוע ששבו משבוע העיצוב במילאנו שנחתם לאחרונה, הטכנולוגיה המתקדמת היא שניצבת במרכז הבמה. האם נראה את המגמות שכיכבו שם – זולגות גם לבית הישראלי?

שיתוף‭:‬

צבעוניות. רשמים ממילאנו (צילומים: יח"צ, באדיבות FOGHER)
צבעוניות. רשמים ממילאנו (צילומים: יח"צ, באדיבות FOGHER)
צבעוניות. רשמים ממילאנו (צילומים: יח"צ, באדיבות FOGHER)

בעוד שמדינת ישראל מתמודדת עם אינספור אתגרים מבית ומחוץ, אלפי אדריכלים, מעצבים, ספקים וחובבי עיצוב נלהבים מכל רחבי הגלובוס הציפו את רחובות מילאנו שבאיטליה וגמעו בשקיקה את החידושים שמספקת סצנת העיצוב העולמית – כחלק משבוע העיצוב הגדול בעולם ובמרכזו תערוכת Salone Del Mobile. בצל הסיטואציה המורכבת כאן בארץ, ישראלים רבים החליטו, למרות הכל, להשתתף באירוע הבינלאומי וחזרו עם לא מעט רשמים. 

ניכר שמטרת העל של מארגני היריד היתה לפתוח את ציבור המבקרים לרעיונות ולסגנונות ולהפעיל את כל החושים, ואכן המייצגים לשנת 2024 היו ברובם מונומנטליים, גדולים מהחיים וערכיים – בהתאם ל-DNA של כל חברה ומותג, שרובם ככולם שמו דגש על טכנולוגיות מתקדמות שעתידות להיות מיושמות כבר בעתיד הקרוב.

טכנולוגיות מתקדמות | עדי לביא, סמנכ"לית השיווק של MODY

קשה לשים את האצבע על קו עיצובי שקשר בין כל המותגים המובילים, מכיוון שלכל אחד מהם SAY משלו, אך דבר אחד בטוח – דגש על טכנולוגיות מתקדמות וביתר שאת, בין אם במנגנונים חדשניים, טכניקות הדפסה שטרם ראינו ומוצרים רב תכליתיים, כמו ברז שפרט למים חמים, קרים וסודה, מייצר גם קפה על פי דרישה.

סמנכ"לית השייוק של MODY, עדי לביא (צילום: תומר קצב)
ברז של מותג gessi שהוצג בתערוכה במילנו (צילום: יח"צ)
טכנולוגיות חדשות (צילום: יח"צ)

אותן יכולות טכנולוגיות חדשניות, מאפשרות ליישם אלמנטים שבאופן מסורתי שימשו לאזורים ספציפיים בסביבת המגורים וכיום פורצים את הגבולות לחללים אחרים. כך למשל אריחי פורצלן מבית MUTINA שמיועדים ליצירת קירות כוח בחלל הציבורי ומתאפיינים בקווים מדויקים ונקיים, במראה תלת ממדי בדוגמת שתי וערב – על אף שבפועל הם חד-ממדיים.

צבעוניים יותר, מהוקצעים יותר | יעל מוסקוביץ', סמנכ"לית שיווק ניגא שף FOR HOME

כמדי שנתיים, מככבת במרכז היריד תערוכת המטבחים Euro Cucina שמנקזת אליה את טובי מותגי המטבחים בעולם, וניכר שהשנה רובם ככולם ניתבו את הטכנולוגיות החדישות ליצירת מטבחים מהוקצעים ומעוצבים משהכרנו. עיקר ההתמקדות של החברות הייתה בדיזיין עצמו, וניכר שהן השקיעו מחשבה רבה (וגם תקציבים) בכדי להביא לידי ביטוי את השדרוגים שנעשו בתחום בשנים האחרונות: ברמת העיצוב נראה שמרבית החברות בחרו להקדיש זמן ומחשבה ל- fine tuning של הדיטיילים הקטנים, אלה שבפועל עושים את ההבדל הגדול – המשטחים מדויקים מאי פעם והידיות הומוגניות ומדויקות.

סמנכ"לית השיווק של ניגא שף FOR HOME, יעל מוסקוביץ (צלמת: סמדר כפרי)
הצבעוניות נאמנה לזו השולטת בענף העיצוב כולו (צילומים: יח"צ, באדיבות FOGHER)

מותג היוקרה FOGHER הציג תפיסת אירוח מתקדמת בסביבת החוץ בתצורה של שני דגמים חדשים. אחד מהם משלב בישול ואירוח במקשה אחת הכוללת בלוק בישול שבהמשכו שולחן אבירים שמהווה חלק אינטגרלי מאזור הבישול. שני החלקים עשויים מנירוסטה בשילוב אלומיניום וגרניט, ואותה יחידה אחת מושלמת שמתקבלת, מעצימה מאוד את תחושת החיבור בין כל המשתתפים, אלה המתארחים ואלה שמבשלים.

הצבעוניות של המטבחים החדשים נאמנה מאוד לזו השולטת בענף העיצוב כולו. המותג de manincor הציג גם הוא חידושים והוסיף את האופציה לחפות את חזיתות מטבחי הנירוסטה בהם הוא מצטיין בחומרים ייחודיים כמו פליז, אבן, שיש, עץ ועור טבעי, וכך לייצר קומבינציות מיוחדות של חומרים ומרקמים שונים.

קיימות ודאגה לכדור הארץ | גל נרדי, סמנכ"לית השיווק של LAMINAM-ישראל

הדאגה לעתידו של כדור הארץ תפסה גם היא תאוצה בעיצובים של רבים מהמותגים המובילים בעולם, שבוחרים בשנים האחרונות ליישם טכנולוגיות מתקדמות שמאפשרות ליצור אלמנטים המשלבים בין אסתטיקה ואקולוגיה. LAMINAM הציגה בשבוע העיצוב את סדרת החיפויים החדשה twO שעונה במדויק על המגמה.  מדובר במשטחים הדקיקים והגמישים בעולם, שעוביים כ-2 מ"מ בלבד, שמיוצרים בטכנולוגיה ירוקה – ככאלה שניתן ליישם אותם בשלל דרכים על קירות חוץ ופנים ואפילו על פרטי נגרות וריהוט כשהרציונל הוא ליצור מקסימום אפקט ובמינימום שימוש בחומר.

סמנכ"לית השיווק של LAMINAM ישראל, גל נרדי (צלם: כפיר זיו)
הדאגה לעתיד העולם (צילומים: יח"צ)

העיצובים נאמנים לצבעוניות השולטת בשבוע העיצוב שרובה ככולה על טהרת גווני החול, האדמה והתבלין. בולטים במיוחד גוונים כמו שמנת, egg shell (קליפת ביצה), אגוז, טרקוטה וחול, ונראה שלא מדובר בטרנד, אלא במגמה על-זמנית שרק תצבור תאוצה. גווני האפור, הבטון והשחור עדיין נוכחים, אך במינונים נמוכים יותר מבעבר, ונראה שהם מפנים את מקומם לגוונים הטבעיים שנקראים ומתפרשים כנעימים ומרגיעים בהרבה ונותנים מקום לאלמנטים ולאקססוריז שנרצה לשלב במרחב. 

המרקמים גם הם טבעיים מאי פעם, ונראה שהנטייה היא לחקות טקסטורות ששאולות מעולם הטבע גם כשמדובר במוצרים תעשייתיים.

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬