מכרז של רמ"י למגרש בכניסה לנמל יפו, נסגר שלשום עם חברה זוכה – ח. סורנטו בע"מ. כבר השבוע פרסמנו על המכרז וגם פירטנו על הבורות והמהמורות שיש בו.
אז קצת פרטים טכניים: מחיר השומה על הקרקע עמדה על כ-27.1 מיליון שקלים, ואילו מחיר המינימום – כ-24.4 מיליון. ההצעה הזוכה – והיחידה – עמדה על 29.1 מיליון שקלים, עליהם יש להוסיף מע"מ, כך שמדובר על כ-34 מיליון שקלים. בנוסף, הוצאות הפיתוח עומדות על כ-300 אלף שקלים.
מדובר על מגרש ששטחו הכולל כ-1.2 דונם ברחוב נמל יפו, אולם חלקה של רמ"י שיצא למכרז הוא כ-830 מ"ר. על חלק מהמגרש בנויה כעת גינת כלבים, שהעירייה התחייבה לפנות בתוך חודש מרגע שתצא בקשה מרמ"י. על המגרש שסובל מפערי גובה משמעותיים, ניתן לבנות 12 יחידות דיור, או לחלופין תשע דירות ועוד קצת יותר מ-300 מ"ר מסחר.
הלוקיישן נהדר – ממש בכניסה לנמל, אולם מול המגרש ישנם אנגרים המשמשים לתערוכות ופעילויות מזדמנות. ואולם אין זו הבעיה היחידה. שמאי המקרקעין אוהד דנוס, לשעבר נשיא לשכת השמאים, כבר העריך בתחילת השבוע בשיחה עם אתר חדשות מרכז הבנייה הישראלי כי מחיר המינימום גבוה מאד, בטח ליפו. בניתוח של דנוס לפי מחיר המינימום, הוא העריך שהדבר ישקף כ כ-80 אלף שקל למ"ר בנוי. בהתאם לסכום הזכייה, המחיר כבר עלה על פי דנוס, לכ-85 אלף שקל למ"ר.
מעבר להיותו של האזור עמוס וסואן בסופי שבוע, הבעיה הגדולה של העסקה הזו היא הליך פירוק ומינוי כונס נכסים למגרש, בו הוא נתון. כבר בחוברת המכרז ציינה רמי כי "קיים הליך פירוק שיתוף המתנהל בבית משפט השלום בתל אביב-יפו שמספרו ת"א 41580-12-22 במסגרתו התקבלה ביום 12.12.23 החלטה בה נקבע, בין היתר, כי לאחר הזכייה במכרז ימונה כונס נכסים לפירוק השיתוף במתכונת של מכירה בהתמחרות פומבית לכל המרבה במחיר וכי פסק הדין לפירוק יעוכב לפחות למשך 120 יום ויחול על הזוכה במכרז".
"הבעיה העיקרית היא שדקה אחרי שרכשת, אתה נכנס להליך של פירוק שיתוף", אמר דנוס בתחילת השבוע. "אתה קונה זכויות במושע ונכנס להליך פירוק קיים. יכול להיות שיהיו כאלה שיראו בזה הזדמנות, אבל יש כאלה שיראו בדבר הזה הכנסה של ראש בריא למיטה חולה".
> הצג תגובות