דף הבית >

> כתבה

כתבה גדולה דף הבית

בצל המלחמה: ועידת מרכז הבנייה הישראלי תתקיים באווירה קצת אחרת

בשבוע הבא, 13-15 בפברואר, יקיים מרכז הבנייה הישראלי את הוועידה השנתית באילת, שתתרכז בהשפעות המלחמה על ענף הבנייה ואיך תיראה ישראל ביום שאחרי

שיתוף‭:‬

ועידת מרכז הבנייה הישראלי עיר הנדל"ן
ועידת מרכז הבנייה הישראלי עיר הנדל"ן
ועידת מרכז הבנייה הישראלי עיר הנדל"ן

ישראל ניצבת בחודשים האחרונים בפני אתגרים רבים על רקע מתקפת הטרור הרצחנית של 7 באוקטובר, ומלחמת "חרבות ברזל" שהחלה בעקבות זאת. על רקע זה יקיים מרכז הבנייה הישראלי בשבוע הבא, 13-15 בפברואר, את ועידת מרכז הבנייה הישראלי (עיר הנדל"ן) שתעסוק בצורה משמעותית בהשפעות המלחמה על ענף הבנייה ובישראלי ביום שאחרי, ותארח גם הפעם קובעי מדיניות, פוליטיקאים, ראשי ערים ופקידות בכירה, לצד בכירים במגזר הפרטי כגון יזמים ומנכ”לים של חברות הנדל”ן הגדולות בישראל, ועמם גורמי מימון ועורכי דין, ולמעשה – כל "משפחת הנדל”ן הישראלית".

"עיר הנדל"ן" תציף על פני השטח את הפעילות הממשלתית, המוניציפאלית והפרטית בישראל בתחומי היזמות, התיכנון, השיווק, המימון, המיסוי, החקיקה, המדיניות העירונית והטכנולוגית – כל אלה על רקע מלחמת "חרבות ברזל". במהלך הוועידה יתקיימו רבי שיח בין הסקטור הפרטי לבין קובעי המדיניות, במסגרתם יגובשו ניירות עבודה.

בין הבכירים שייקחו חלק בוועידה, ניתן למנות את יו"ר ובעלים של קבוצת ב.ס.ר, נחשון קיויתי; רמי לוי – בעלי קבוצת רמי לוי שיווק השקמה; ראול סרוגו –  נשיא התאחדות בוני הארץ; עמיר בירם – מנכ"ל ובעלים של JTLV; אסי טוכמאייר – בעלים ויו"ר קבוצת קנדה-ישראל; מנכ"לית קבוצת אביב דפנה הרלב; מנכ"ל קבוצת חברת אזורים רון אבידן; מנכ"ל שופרסל נדל"ן אורן הוד; מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים מיכה קליין; מנכ"ל צמח המרמן חיים פייגלין; ומנכ"לית חברת פז כלכלה והנדסה דניאלה פז ארז.

אסי טוכמאייר
מיכה קליין, מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים (צילום: שירן כרמל)
דניאלה פז ארז (צילום: יח"צ)
ראול סרוגו, נשיא התאחדות בוני הארץ

מהסקטור הציבורי ישתתפו בין היתר מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון יהודה מורגנשטרן; המשנה ליועצת המשפטית לממשלה עו"ד כרמית יוליס; מנכ"ל מינהל התכנון רפי אלמליח; ומנהל רשות המסים שי אהרונוביץ'.

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון יהודה מורגנשטרן (צילום: רונן חורש, לע"מ)
מנכ"ל מינהל התכנון רפי אלמליח בכנס (צילום: ניב קנטור)

ומה בלו"ז?

הקבינט המרכזי בהנחייתה של מגישת חדשות 12 קרן מרציאנו, יעסוק באיך ייראה עולם הדיור והמגורים אחרי המלחמה. מרציאנו תקיים בהמשך גם קבינט על השפעת המלחמה על הנדל"ן המניב.

המלחמה תפסה את חברות הבנייה במצב עדין גם כך – אחרי הירידה החדה בעסקאות בעקבות משבר הריביות, ובקבינט הביצוע נעסוק בשאלה הקריטית – איך חברות הבנייה ישרדו את המלחמה. בפאנל זה צפוי לקחת חלק שר העבודה יואב בן צור.

המרחבים המוגנים הוכיחו במלחמה הנוכחית את נחיצותה של התחדשות עירונית. בלא מעט מקרים, הממ"ד הביתי הציל את חייהם של בני הבית. העיתונאית שני בן יעיש שמוראק מערוץ 14, תנחה דיון בנושא.

בוועידה נעסוק גם במפת ההשקעות בנדל"ן למגורים ונדל"ן מניב בשנת 2024, בשני פאנלים מרתקים בהנחייתו של מגיש חדשות 12 דני קושמרו, מי שהפך לפנים של מלחמת "חרבות ברזל".

כמו כן, שתי הערים הגדולות בישראל יעמדו לדיון ב"עיר הנדל"ן": בפאנל על ירושלים בהנחיית הפרשן הפוליטי של חדשות 12 עמית סגל, נבחן את שיאי הבנייה שנשברים מדי שנה בבירה. בדיון על תל אביב בהנחיית העיתונאי גיא נרדי מכלכליסט, נעסוק דווקא על מה שנראה שירידת קרנה של העיר העברית הראשונה.

עמית סגל (צילום: באדיבות חדשות 12)
שר הפנים משה ארבל (צילום: גדעון שרון, לע"מ)

הכתב לענייני צבא וביטחון של ידיעות אחרונות, יוסי יהושוע, יקיים את מפגש "הביטחוניסטים" שיעסוק בביסוס אסטרטגיית הביטחון הלאומי, ויארח בין היתר את האלוף במיל' ישראל זיו.

שר הפנים משה ארבל ידבר עם באי הוועידה על האמצעים הנדרשים לטובת המעבר משיקום העוטף, לקיומה של שגרת חיים אמיתית ואיכותית – בכל הנגזרות, כגון נדל"ן, חקלאות ותשתיות.

המוטו: עשה טוב

מרכז הבנייה הישראלי הוקם לפני 55 שנים בשנת 1969, כחברה ממשלתית שהופרטה ב-1999. שלוש שנים לאחר מכן השיק את ועידת “עיר הנדל”ן אילת”, סוג של אירוע סיום שנה בתום כל שנה קלנדרית, שבמהלכה מתקיימים אירועים מקצועיים ועסקיים רבים כגון ימי עיון במגוון גדול של נושאים – בהם חדשנות, תחבורה, איטום, אחזקת מבנים, התחדשות עירונית ועוד, סמינרים, כנסים ברחבי הארץ, סיורי יזמים ברשויות, סיורים מקצועיים בארץ ובחו”ל, מפגשים חברתיים של חברי הקהילות המקצועיות השונות, ועדות היגוי והנפקת ניירות עמדה, וקידום של אין-ספור רעיונות שמשביחים את הענף ואת העוסקים בו.

המרכז עוסק בפעילות שוטפת הכוללת עשרות קורסים מקצועיים ותוכניות פנים-ארגוניות, הנבנות באופן ייעודי עבור מאות חברות ומחלקות בענף. הפעילות השוטפת מתקיימת בקמפוסים בנתניה, תל אביב, פתח תקוה וחיפה, בהם השתתפו במהלך השנים עשרות אלפי תלמידים, שחתומים על התפתחות התכנון והבנייה בארץ.

אולם מעבר לפעילות העסקית, מרכז הבנייה הישראלי רואה עצמו כבית של הענף, כמקום ליצירת קשרים ובניית שותפויות, ובפועל – כמשפחה גדולה. המרכז נשען על ערכים כגון משפחה, בית, נתינה, יושרה וידע, מהן נולדה תפיסת הייעוד הדוגלת ביצירת ישראל טובה יותר באמצעות אנשים טובים. זו בדיוק הסיבה לכך שכבר שנים מאפשר מרכז הבנייה הישראלי לעמותות רבות, לאו דווקא בתחום הבנייה והנדל”ן, לחשוף את פעילותן במהלך אירועים שמקיים המרכז, ונותן מימון לעשרות עמותות שמטרתן לתקן את קלקולי החברה הישראלית. המרכז גם מעניק מימון להשתתפות בוועידה באילת לאנשים הנמצאים “בין עבודות”. יחד המרכז שהמוטו שלו הוא “לעשות טוב לחברה”, הופך את ישראל למקום יותר טוב.

ה"עשה טוב" הפך לאורך השנים את מרכז הבנייה הישראלי לבית עבור העוסקים בענף, שיודעים שהוא תמיד נמצא שם עבורם – בתקופות טובות, אך גם בימים מאתגרים, כפי שאנו נמצאים כעת. אותו "עשה טוב" גם הוביל את מרכז הבנייה הישראלי להקים כבר בימים הראשונים לפרוץ המלחמה,  מרכז ענק בנתיבות לחלוקת ארוחות חמות לחיילים, שזכה לשם הכל-כך מזוהה בישראל עם הצבא – "מסעדת הוויקטור".

רוצים להירשם ולהגיע? לחצו כאן

.

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬