דף הבית >

> כתבה

כתבה גדולה דף הבית

דרמה בשיכון ובינוי: המנכ"ל תמיר כהן התפטר – וינסה לרכוש את השליטה

אחרי שבעל השליטה נתי סיידוף מינה עצמו לדירקטור – בדרך להפוך ליו"ר, וביקר את המנכ"ל בריאיון עיתונאי, הודיע כהן לעובדי החברה על התפטרותו. כהן ינסה לגבש קבוצת משקיעים

שיתוף‭:‬

מנכ"ל שיכון ובינוי המתפטר תמיר כהן (צילום: Ahoy, באדיבות ויקיפדיה)
מנכ"ל שיכון ובינוי המתפטר תמיר כהן (צילום: Ahoy, באדיבות ויקיפדיה)
מנכ"ל שיכון ובינוי המתפטר תמיר כהן (צילום: Ahoy, באדיבות ויקיפדיה)

מנכ"ל שיכון ובינוי תמיר כהן התפטר היום, זמן קצר לפני כינוסה של ישיבת דירקטוריון דרמטית. כהן הגיש את התפטרותו לאחר חיכוכים בינו לבין בעל השליטה בשיכון ובינוי, נתי סיידוף, שמינה את עצמו לדירקטור בחברה, בדרך למינויו כיו"ר.

כהן ינסה כעת לגבש קבוצת משקיעים בניסיון לרכוש את החברה, שאיבדה מאז השיא במאי 2021, אז עמדה על כמעט 2,000 שקל למניה, כ-65%, והיום היא נסחרת בכ-700 שקלים למניה. באותה תקופה נכנסה להרפתקה עם רכישת קרקע במכרז רמ"י לבניית 835 יחידות דיור להשכרה במתחם שדה דב, ביותר משני מיליארד שקל. עבור שני המתחמים נטלה החברה הלוואות בכ-1.8 מיליארד שקלים, אלא שמאז זינקה הריבית ונטל ההלוואות הכביד על החברה. ביולי 2023 דיווחה שיכון ובינוי כי היא צפויה לרשום בדוחותיה הכספיים לרבעון השני של 2023 ירידת ערך משמעותית בפרויקטים שהיא יוזמת בתחום הדיור להשכרה – ארבעה בסך הכל – בסך של כ-450 מיליון שקל.  

כהן כתב לעובדי שיכון ובינוי על החלטתו להתפטר, שהגיעה לאחר שש שנים בחברה – בתחילה כיו"ר ובהמשך כמנכ"ל. לדבריו, ההתפטרות מגיעה לאחר אותה תקופה בה "שיפרנו לאין ערוך את מצבה הכספי של החברה, קידמנו פרויקטים רבים, ורכשנו פעילויות משמעותיות לחברה". לדבריו, "לאחרונה נוצרו נסיבות מיוחדות ולפיהן אני מתרשם כי יש ביכולתי, יחד עם משקיעים אחרים, לרכוש חלק או את כל מניות השליטה בחברה אשר אני מאמין ביכולתה לצמוח באופן משמעותי. יחד עם זאת, העובדה כי בעל השליטה החליט להיות מעורב יותר בניהול החברה הובילה אותי למסקנה כי נכון וראוי בשלב זה יהיה שאקדם את המהלך כשאני מחוץ לחברה".

בשוק העריכו כי דרכו של כהן החוצה, לאחר המהלך של סיידוף להיכנס לדירקטוריון, הריאיון שהעניק לכלכליסט לפני כשבוע וחצי, שם ביקר בין השורות את המנכ"ל שלו. באותו ריאיון אמר סיידוף: "אני מחפש מה עשיתי רע, איפה האחריות שלי. אני צריך להיכנס לבורד ולעשות עבודה כי המניה ירדה. מה בדיוק? לא אגיד פה ואני גם צריך להיכנס יותר פנימה כדי לדעת. לא הייתי מעורב – וזה ישתנה".

בין היתר ביקר את ההחלטה לרכוש קרקע בשדה דב עבור דיור להשכרה ארוכת טווח. "זו הייתה טעות חמורה לקנות בנייני דיור להשכרה לפני שהריבית התחילה לקפוץ. אבל צריך להסתכל על זה בצורה ריאלית, כמובן שזו הייתה טעות, אבל גם השכירות עלתה בצורה מאוד משמעותית – וזה ממתן".

כמו כן אמר כי "איבדנו (שיכון ובינוי, א"כ) את אמון המשקיעים ובצדק. אם אני הייתי משקיע – הייתי מאבד אמון. הייתי מענטש פר־אקסלנס כבעלים – רק הכנסתי כסף לחברה ולא הוצאתי כסף. אבל מה שיש בחברה זה בעל שליטה שלא שולט, לא נמצא בעניינים. וחברה ללא שליטה זה לא טוב. בעל השליטה שלא שולט זה לא בריא. אז מי אחראי? אני. מצד שני רק שמתי כסף, רק טרחתי, רק עשיתי, יכולים להגיד שאני נייס־גאי, כאדם הייתי נותן לעצמי ציון גבוה מאוד כי להכניס כסף לחברה עלה לי המון כסף. אבל בתור בעלים ציון נכשל בגלל שלא הייתי שם".

כשנשאל אם הוא מאשים את המנכ"ל כהן, ענה: "דבר כזה לא אגיד. אם המנכ"ל פישל, הכישלון הוא שלי ואני צריך לקחת אחריות על הכישלון הזה". ולמעשה, קבע כי "המנכ"ל פישל".

משיכון ובינוי טרם התקבלה תגובה.

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬