דף הבית >

> כתבה

כתבה גדולה דף הבית

האופטימיות שמביאה איתה החברה המשפחתית מנתניה: ריאיון עם יקי בריגה

שני המגדלים הלבנים על חוף פולג הם סימן הזיהוי המובהק של קו הרקיע של דרום נתניה. אבל לא מדובר בעוד פרויקט דירות יוקרה של חברת בנייה ציבורית גדולה, אלא פרי חריצותה של חברת BRIGA. מנכ"ל החברה על תחילת הדרך, הייחודיות ואיך אפשר לפתור את משבר הדיור

שיתוף‭:‬

שומרים על משפחתיות. יקי בריגה (צילום: יח"צ)
שומרים על משפחתיות. יקי בריגה (צילום: יח"צ)
שומרים על משפחתיות. יקי בריגה (צילום: יח"צ)
שומרים על משפחתיות. יקי בריגה (צילום: יח"צ)
שומרים על משפחתיות. יקי בריגה (צילום: יח"צ)
שומרים על משפחתיות. יקי בריגה (צילום: יח"צ)

מגדלי BRIGA נושאים את שמה של חברה משפחתית שקיימת מעל 40 שנה, ומהווה דוגמה לחברה משפחתית שחרטה על דגלה חזון ערכי פשוט וישיר: איכות בנייה ושירות ללא פשרה – גם אם צריך לוותר על פרויקטים חדשים ולהגביל את הצמיחה הכמותית, בשביל לא לפגוע ביתרונות המיוחדים של BRIGA.

החברה שבזכות אופייה המשפחתי, יכולה לספק את כל האלמנטים הדרושים להקמת פרויקט מגורים בפרויקט תחת קורת גג אחת – ייזום, תיכנון, ליווי, ביצוע ואכלוס. החברה גם רשמה נקודת ציון כששיווקה לפני כשנתיים פנטהאוז באותם מגדלים על חוף פולג בדרום נתניה, בסכום פנומנלי של עשרות מיליוני שקלים. בשוק אומרים שזהו הנכס היקר ביותר אי-פעם שנמכר בנתניה – אבל לא מן הנמנע שמדובר בוודאי באחד הנכסים היקרים ביותר שנמכרו מקו נתניה וצפונה.

נכסים מסוג זה מכניס את חברת BRIGA לקבוצת העלית של החברות שמשווקות דירות ופנטהאוזים שהם One Off, מושג שבישראל היה שמור עד לפני כשנתיים לנכסים מאד ספציפיים באזור תל אביב. הצטרפותה של חברה כמו BRIGA למשפחת החברות שמשווקת דירות במחיר שמשקף ייחודיות של דירה בזכות פרמטרים בלעדיים שהיא נהנית מהם, וללא קשר למחירי השוק הריאליים של מחיר למ"ר, מטיבה לא רק עם מיתוג החברה, אלא גם עם העיר שבה נבנה הפרויקט.

שני מגדלי BRIGA בדרום נתניה (צילום: יח"צ)

מנכ"ל החברה יקי בריגה הוא איש צנוע שחוסך במילים, ולא שש להתראיין. ולמרות זאת, הוא הסכים לדבר עם אתר חדשות מרכז הבנייה הישראלי על ההתחלה כחברה קטנה ומשפחתית, ההתפתחות, והמצב בכלל.

-כיצד נוסדה החברה?

"החברה נוסדה בשנת 1979 על ידי ציון ושרה בריגה. במהלך שנות ה-90 הצטרפו ארבעת הילדים לחברה. החברה החלה כחברת ביצוע וייזום – הכל תחת קורת גג אחת, וגם היום פועלת לפי מתכונת זו".

-איך נבחרו ונבחרים הלוקיישנים של הפרויקטים?

"כחברה משפחתית, BRIGA בוחנת כל פרויקט ופרויקט בקפידה רבה. בחירת מיקום הפרויקטים מתבצעת בתהליך מוקפד ביותר. BRIGA תבנה במקום שיקבל את ברכת הבעלים והמנהלים, ויוגדר כמקום שאנו רוצים לגור בו".

-מה היתרונות של חברה משפחתית?

"כמובן שלחברה משפחתית הכוללת אופי ודרך של משפחה, ישנם יתרונות רבים, כמו אחדות, דאגה אחד לשני, ערכים. הפכנו למשפחה מורחבת של כ-70 עובדים, ועדיין מרגישים את המשפחתיות בין כל העובדים".

-איך מייצרים אמינות בענף המגורים, אלו נושאים חשובים ליצירת אמון בין היזם ללקוח?

"להבין באמת שכל לקוח משלם ממיטב כספו, עושה את העסקה המהותית ביותר בחייו ולא לשכוח שזו זכות לקבל את האמון ואת האפשרות לבנות בית בישראל".

-האם יש לכם אסטרטגיה מיתוגית מבדלת ל-BRIGA?

"משתדלים ככל האפשר להציב את השם BRIGA בחזית השיווק והפרסום. השם שהוא גם שם המשפחה, מחייב מאוד וקיים ניסיון מתמיד לשמור על איזון בין הפרסום והיח"צ לבין העשייה".

-באיזו מידה הבעלים מעורב בשיווק הפרויקטים?

"הבעלים, המנהלים והעובדים מאוד מעורבים בכל שלב ושלב, מהפיתוח עסקי, תכנון הפרויקט, ביצוע הפרויקט, שיווק ושירות לקוחות. ומשכך, לא רק הבעלים מעורבים בפרויקטים. דרך העבודה היא סיעור מוחות בכל שלב ושלב".

נכסים שהם One Off. הפנטהאוז בדרום נתניה (צילומים: יח"צ)

-היכן תהיה חברת בריגה בעוד 10 שנים?

"כולנו מקווים שהצמיחה תהיה מתונה, שהאיכות תשמר ואף תשתפר. בעיקר חולמים להמשיך להיות חלק מהמנוע הכלכלי והחברתי בענף הנדל"ן".

-לו אתה קובע מדיניות בישראל, איך היית פותר את משבר הדיור?

"קיצור וייעול תהליכים הוא אחד הנקודות החשובות בלייצר היצע תואמת ביקוש, ובכך להתאים את מחירי הדירות ליכולת הרכישה של זוגות צעירים. הכשרת עובדים ישראלים בדרך של יחסי ציבור, ותמורה הולמת לדור הבא, כי הענף זקוק לדור הבא שמוכשר מאוד ובעיקר לעובדים עם אהבת הארץ. לשנות את הגישה בצורה משמעותית, ולהשכיל שהדרך להגיע לדיור בר השגה היא לתת רוח גבית ליזמים ולקונים על מנת לייצר יותר היצע דירות ועסקאות".

-איך יכולים יזמים עם חזון כמוך לייצר היתכנות לצעירים לרכוש דירה בישראל?

"להמשיך להיות חלוצים ואופטימיים".

לפני מספר שבועות, כאשר המלחמה כבר הייתה בשיאה, הזמין יו"ר מרכז הבנייה הישראלי ערן רולס מספר בכירים מענף הבנייה, כדי לכונן את ההנהגה של הענף. ברור היה שמדובר בהתכנסות של אנשים אידיאליסטים שרואים את עצמם מחויבים לקחת אחריות בעת הנוכחית, על מנת להוביל את בנין הארץ ותקומתה. בריגה היה כמובן בין הראשונים להתייצב למפגש.

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

פועל נפל מגובה – ונפצע קשה

פועל כבן 60 נפל מגובה של 3 מטר במהלך עבודתו באתר בנייה בצופית. צוות מד"א ביצעו פעולות החייאה באיש והוא פונה במצב קשה לביה"ח מאיר.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬