דף הבית >

> כתבה

חדשות הנדל"ן

הברנז'ה | יוצקים וחוגגים, ציורי רחוב ומעשים טובים

מדור הרכילות העסקית של נדל"ן ניוז: השקת פרויקט OLIO בת ים, הקורס שאמור להחזיר את דרי הרחוב למעגל העבודה, הכנס של אנגלו סכסון, מתחם הספורט-כיף הענק בראשל"צ – ועוד

שיתוף‭:‬

עיצוב הברנזה 28092023
עיצוב הברנזה 28092023
עיצוב הברנזה 28092023

יוצקים וחוגגים. אשטרום נכסים וקבוצת ביג השיקו השבוע את פרויקט OLIO בת ים בטקס חגיגי שכלל יציקת רפסודה. באירוע השתתפו ראש עיריית בת ים צביקה ברוט, אדריכלית העיר בת ים שירה שפרכר, יו"ר דירקטוריון קבוצת אשטרום רמי נוסבאום, מנכ"ל קבוצת אשטרום גיל גירון, המשנה למנכ"ל ירון משורר, מנכ"ל אשטרום נכסים ירון רוקמן, מנכ"ל קבוצת מרכזי הקניות ביג חי גאליס, מנכ"ל קניון BIG בת ים דרור עמרן ועוד.

פרויקט OLIO של אשטרום נכסים וביג, הוא פרויקט עירוב שימושים הכולל מגורים, משרדים ומסחר. בפרויקט יוקם מגדל מגורים עם 160 יחידות דיור, בניין משרדים בן תשע קומות בשטח של כ-9,000 מ"ר – שיצטרף לקניון BIG FASHION שעובר בשנה האחרונה תהליכי שיפוץ והתחדשות. 

יוצקים. מימין מנכ"ל אשטרום נכסים ירון רוקמן, ראש עיריית בת ים צביקה ברוט ומנכ"ל קניון ביג בת ים דרור עמרן (צילום: אילת מנדל)

מנכ"ל אשטרום נכסים ירון רוקמן אמר באירוע: "פרויקט OLIO הוא פרויקט עירוב שימושים הראשון של חברת אשטרום נכסים בגוש דן המוקם בשותפות עם קבוצת  ביג, כחלק מהחזון של החברה ליזום ולבנות נכסים היוצרים סביבת חיים ובילוי בטוחה, מהנה וחוויתית".

מנכ"ל קבוצת ביג חי גאליס: "אנו שמחים על המשך התנופה של בת ים והרחבת קניון בת ים והפיכתו למרכז עוגן מרכזי בנוסף למסחר, גם למגורים, שירותים ומשרדים, זאת בהתאם למגמות העדכניות בעולם של עירוב שימושים לנוחות ונגישות מקסימלית. אנו שמחים על השותפות המצוינת עם אשטרום שמביאים עימם לשותפות את המומחיות והמצוינות בתחומי המשרדים והמגורים".

קוקטייל יציקה. גוב נדל"ן בבעלות שמר גוב, ואלמוגים החזקות בבעלותם של עמי בר משיח ומריו זוזל, השלימו את יציקת הרפסודה במתחם הרב קוק בשכונת נווה צדק. החברות ערכו קוקטייל חגיגי לציון אירוע יציקת הרפסודה המסורתי, המהווה את בסיסו של הפרויקט. השלב הראשון של המבצע ההנדסי המורכב של יציקת הרפסודה, נמשך כארבע שעות בו נוצקו כ-160 קוב בטון.

באירוע נכחו כמובן בעלי החברות גוב, בר משיח וזוזל, מנכ"לית אלמוגים החזקות מיכל גור, סמנכ"ל ומנהל שיווק ומכירות גוב נדל"ן שמואל אבנעים, המשנה למנכ"לית אלמוגים ליאת דנינו, אדריכלי הפרויקט גל מרום, טל גולדשמיט פיש, דנה שגב וציפי סוקולצקי, ועוד.

מנכ"ל גוב נדל"ן שמר גוב, מנכ"לית אלמוגים מיכל גור, בעלי חברת אלמוגים מריו זוזל ועמי בר משיח (צילום: סיון פרג')
מנכ"ל גוב נדל"ן שמר גוב והאדריכל גל מרום (צילום: סיון פרג')

מתחם הרב קוק ממוקם בחלק הדרום-מערבי של נווה צדק, בקו ראשון לים. הפרויקט בו מושקעים כ-400 מיליון שקלים, יכלול 18 דירות מפוארים במתחם עם חמישה בניינים, שלושה מהם לשימור, כולל בית הכנסת ההיסטורי "שערי תורה" שהקים הרב קוק לפני כ-140 שנה. לאחרונה דיווחו החברות על שלוש עסקאות שמשקפות מחיר של 140-170 אלף שקל למ"ר.

חוזרים לחיים. במסגרת שיתוף פעולה חדש בין האקדמיה למקצועות הבנייה והשיפוצים ועמותת "אכפת", נפתחה השבוע סדנה ראשונה מסוגה בה נחשפו דרי הרחוב לעולמות השיפוץ והבנייה, ואף יוכשרו כ"הנדי מן" – שיפוצניקים בישראל. הסדנה התקיימה במסגרת שיפוץ קהילתי מקומי, כשבסוף הסדנה יקבלו המתאימים התמקצעות מלאה עד להקמת עסק עצמאי והכשרה לעבודה כ"הנדין מן" בתחום.

האקדמיה למקצועות הבנייה שהוקמה לפני למעלה משנה על ידי הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבניה בישראל, התאחדות הקבלנים בוני הארץ, התאחדות קבלני השיפוצים והסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות, שמה לה למטרה להחזיר למעגל העבודה אוכלוסיות מודרות, בהם חרדים, מיעוטים ואוכלוסיות רווחה.

דרי רחוב במיזם החברתי החשוב (צילום: נתי מלחי)
מימין: חגי רזניק, ערן סיב, ראול סרוגו, דוד יהלומי ודוד אגייב (צילום: נתי מלחי)

עד כה האקדמיה החזירה למעגל העבודה מעל 400 איש שסיימו הכשרות בתחומים השונים. זו הפעם הראשונה בה הקרן לעידוד ופיתוח הבנייה בישראל והמנכ"ל דוד יהלומי מאגדים את ההתאחדויות המובילות בישראל – התאחדות הקבלנים בוני הארץ בראשות ראול סרוגו, הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות בראשות יצחק מויאל, והתאחדות קבלני השיפוצים בראשותו של ערן סיב.

עמותת "אכפת" בראשותו של דוד אגייב שמה לה למטרה לשקם את דרי הרחוב שנמצאים בקצה הרצף החברתי. במסגרת הסדנה, שיפצו אנשי האקדמיה למקצועות הבנייה ודרי הרחוב, את מתחם המגורים הזמניים, תוך התנסות רטובה במלאכת שיפוצים ובנייה תוך לימוד טכניקות עבודה בכלים מקצועיים.

ועדיין בסימן הרמת כוסית. מאות יועצי הנדל"ן של רשת התיווך אנגלו סכסון, הרימו כוסית לראש השנה בכנס מקצועי שערכה רשת התיוון במרכז הכנסים לאגו בראשון לציון. באירוע אליו הגיעו זכייני הרשת, מנהלים ויועצי נדל"ן, השתתפו גם מנכ"ל הרשת רון נובוטני וחברי ההנהלה, ובכירים בתחום הנדל"ן, בהם יו"ר לשכת שמאי המקרקעין נחמה בוגין, סמנכ"ל מימון ישיר למשכנתאות רועי שטילר, עו"ד רונית ברזילי – שותפה במשרד קוך ברזילי המתמחה במיסוי מקרקעין, ואורן שלו – מייסד פוקוס מרכז ידע למשכנתאות.

נפגשים בראשון לציון. מנכ"ל אנגלו סכסון רון נובוטני יחד עם יו"ר לשכת השמאים נחמה בוגין (צילום: עוז מועלם)
מדברים על מצב השוק. מימין: נחמה בוגין, עו"ד רונית ברזילי, רועי שטילר ואורן שלו (צילום: עוז מועלם)

בוגין אמרה בכנס: "מי שמחכה להתרסקות או לקיפאון בשוק יכול לשכוח מזה. מדי מספר שנים יש גורם חיצוני שמשפיע על השוק וכתוצאה מכך אנשים יושבים על הגדר ומעכלים את המצב החדש. השוק עוצר כאשר היזמים והרוכשים מחשבים מסלול מחדש, אבל במהלך התקופה הזו מצטברים ביקושים כבושים שמתפוצצים אחר כך, וצפוי שזה מזה שיקרה גם הפעם מכיוון שהפער בין ההיצע לביקוש בישראל הוא עצום והוא הולך וגדל כל הזמן".

ציורי קיר. חניון ציבורי ברחוב מח"ל בשכונת קריית חיים בחיפה, קיבל בעת האחרונה חיים חדשים לאחר שקבוצת אמנים חיפאית קישטה את הקירות הסובבים אותו בציורי קיר, כחלק מתכנון כולל של מתחם התחדשות עירונית גדול. מי שאחראית לשינוי היא חברת "יפה נוף" שהקימה את החניון כחלק ממיזמי התחדשות עירונית בשכונה, ויצרה חיבור עם קבוצת אמנים בשם "סירה", לשם ביצוע ציורי קיר על גבי הקירות הסובבים את החניון. במסגרת זו, קישטו אמני "סירה" את קירות החניון בציורי קיר במטרה ליצור בו מעין תערוכת רחוב שתקנה לחניון מראה צבעוני ומלא חיים, ובכך תתרום לשיפור נראות הסביבה כולה.

החניון עצמו שמכיל 140 מקומות חנייה בשתי קומות, נבנה בשנה על ידי "יפה נוף". כל קומה משתרעת על שטח של כ-1,600 מ"ועם גישת כניסה ויציאה נפרדת.

ציורי הרחוב הנהדרים בחניון בקריית חיים (צילומים: דוברות עיריית חיפה)

אוצרת ומפיקה במיזם "סירה", מיכל נר-דוד: "הפעילות של חברי המיזם נעשית מתוך מחשבה שלאמנות יש יכולת להשפיע על המרחב הציבורי, גם כאשר מדובר במקום שהוא לא קונבנציונאלי, כמו חניון. אנחנו חיים בזמנים שבהם אנחנו קופצים מדבר לדבר ומרגע לרגע במהירות כל כך גבוהה והתערוכה שאותה אנו יוצרים, נועדה לעזור לאנשים לעצור לרגע ולבחון את המקום שבו הם חיים. אנחנו שמחים ומודים על ההזדמנות ועל שיתוף הפעולה עם עיריית חיפה, חברת יפה נוף ועל החסות שקיבלנו עבור הצבע מחברת נירלט, שנרתמה לפרויקט כל כולה".

החידושים האחרונים. בחמישי שעבר התקיים במרכז הכנסים של מרכז הבנייה הישראלי באצטדיון נתניה, כנס "מערכות אלקטרומכניות – חדשות, אינטגרציה ורגולציה", בהשתתפות כ-200 מנהלי פרויקטים, מהנדסים, אדריכלים, יזמים, קבלנים, מנהלי נכסים מניבים ומנהלי איכות. המשתתפים נהנו מידע רב ומעשיר כיצד לצלוח את האינטגרציה בהצלחה, נחשפו לחידושים בתתי מערכות עם חסכון באנרגיה ועדכוני תקינה וחקיקה חשובים בתחום המערכות האלקטרומכניות, וסיירו בתערוכת המוצרים והפתרונות הייחודיים שהייתה במקום.

לאורך היום התקיימו הרצאות רבות, כולל על עדכוני תקינה וחקיקה בתחום המערכות האלקטרומכניות, על תאורת חירות מבוקרת בפרוטוקול דאלי פתוח, תקנים ואינטגרציה בין מערכות בטיחות בבניינים מורכבים, ניהול פינוי אשפה בעידן החדש, ועוד.

הכנס במרכז הכנסים של מרכז הבנייה הישראלי

על הניהול המקצועי של הכנס היו אמונים המהנדס בני גלאם (מנהל מקצועי תחום מערכות אלקטרומכניות במכללת מרכז הבנייה הישראלי, מהנדס מכונות ומערכות, המתמחה בביצוע בקרת איכות למערכות אלקטרומכניות בבנייה), אמיר רוזנבלום (בעלים ויועץ אחזקה בכיר, אמיר רוזנבלום יועצים) ויובל בריק (מנכ"ל התאחדות קבלני מיזוג אוויר בישראל, ומנהל מקצועי במכללת אינטק).

להתעמל בפארק. עיריית ראשון לציון חנכה אמש את מתחם הספורט-כיף המחודש הרב תחומי הגדול במדינה. המתחם משתרע על שטח של מעל 60 דונם, מתוכם על כ-10 דונם ישנו מתחם כושר עם כ-155 מתקני כושר שמותאמים לכלל הגילים, 18 מתחמי אימון שונים בהם מסלול ריצה היקפי-מעגלי של 330 מטרים ומסלול ריצה נוסף באורך 250 מטרים, מתחם ספינינג, מתחם TRX, מתחם כושר קרבי, מתחם נינג'ה, מתחם כוח ומשקולות ועוד. בנוסף כולל המתחם גם שני מגרשי כדורגל סינטטיים, ומתחם בשטח של כ-6,000 מ"ר עם שמונה מגרשי כדורסל, מגרש כדוריד, מתחם של טניס שולחן וטקבול.

המתחם יכול להכיל בו-זמנית מעל ל-1,000 איש, ובמתחם הכושר יכולים להיות באותו הזמן כ-300 מתעמלים שייהנו מהצללה. כל התאורה במקום היא תאורת לד מתקדמת וחסכונית.

חונכים את מתחם הספורט-כיף הרב תחומי בראשון לציון (צילומים: דוברות עיריית ראשון לציון)

ראש העירייה, רז קינסטליך אמר: "אנחנו ממשיכים לממש את החזון ואני שמח ונרגש לחנוך את מתחם הספורט והכושר הגדול ביותר במדינה. להיקרא 'עיר הספורט של ישראל' זה מחייב. הבטחנו מתחם ספורט מקורה ומושקע למען תושבות ותושבי העיר, אחד מהגדולים בארץ – ואנחנו מקיימים היום".

גאווה לאומית. שיכון ובינוי חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם הוועד האולימפי הישראלי, במסגרתו היא תאמץ את המשלחת הישראלית לקראת שתי האולימפיאדות הקרובות – פריז 2024 ולוס אנג'לס 2028.

כחלק מבנייה אסטרטגית של החסות, הוועד האולימפי בישראל יחבור למהלכי הדגל של קבוצת שיכון ובינוי בחמש השנים הקרובות, בשילוב חסויות אישיות לספורטאים אולימפיים מובילים. הספורטאיות והספורטאים יקבלו תמיכה כספית במטרה לסייע להם בהגשמת היעדים הספורטיביים שלהם וכן להתפתח בזירות פיננסיות, לסייע בדאגה לעתידם בכל הקשור לפרויקטים למגורים.

מנכ"ל קבוצת שיכון ובינוי תמיר כהן עם יו"ר הוועד האולימפי הישראלי יעל ארד (צילום: משה עמית)

מנכ"ל קבוצת שיכון ובינוי תמיר כהן אמר כי "אנו גאים לתת חסות לוועד האולימפי בישראל ושמחים על שיתוף הפעולה אשר נרקם בין הגופים. שיכון ובינוי החליטה לתת חסות לוועד האולימפי, שהוא חוד החנית של הספורט בישראל, משום שאנו מאמינים שהספורט הוא חלק חשוב מהחברה ותורם תרומה משמעותית לאוכלוסיות רחבות בכל רחבי הארץ. אנו מאמינים שהמהלך הזה הוא צעד חשוב בדרך להצלחה ולתרומה רבה יותר לחברה ולמדינה, ונמשיך להשקיע מאמץ ומשאבים כדי לשמר ולפתח את הספורט בארץ ולסייע לספורטאים שלנו להצליח ולייצג את ישראל בכבוד ברחבי העולם".

יו"ר הוועד האולימפי בישראל, יעל ארד: "אנחנו גאים על הצטרפותה של קבוצת שיכון ובינוי למשפחה האולימפית ועל הבחירה של הנהלת החברה לתמוך במשלחת ישראל למשחקים האולימפיים עד ללוס אנג'לס 2028. כחברה ישראלית ששורשיה נטועים עמוק בהיסטוריה של מדינת ישראל, החיבור לספורט האולימפי ולמצוינות ישראלית המורכבת מכל חלקי החברה שלנו, היא אך טבעית. שיתוף הפעולה הזה יאפשר לנו להגדיל את התמיכה בהכנות האולימפיות לפריז 2024 ולשמור על יציבות תזרימית ולצד זה את לטפח את הכנות הטרום אולימפיות של הנוער שלנו ללוס אנג'לס 2028".

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬