דף הבית >

> כתבה

אדריכלות ועיצוב

הזיכרון הופך לעיצוב: ההשפעות של המציאות הישראלית על הבית שלנו

מושיק חדידה, דניאל מיכאלי, קרן גנס, ליליאן בן שוהם ואורון מלשטיין מסבירים האם אירועי 7 באוקטובר יחלחלו גם לעיצוב הבתים שלנו

שיתוף‭:‬

ניצול הממ"ד. האדריכל מושיק חדידה (צילום: עודד סמדר)
ניצול הממ"ד. האדריכל מושיק חדידה (צילום: עודד סמדר)
ניצול הממ"ד. האדריכל מושיק חדידה (צילום: עודד סמדר)

האם לאסון לאומי יש השפעה גם על עיצוב הדירה הפרטית שלנו? בצל אירועי השבת השחורה של 7 באוקטובר, ביררנו עם כמה אדריכלים ומעצבים, כיצד המציאות החדשה תשפיע על עיצוב הדירות והבתים מעתה והלאה. זהירות, ספוילר: כן, תהיה השפעה כזו או אחרת.

המפתחים ממשיכים להתעצם | האדריכל מושיק חדידה

המפתחים שגם ככה היו גדולים וחשובים בבית הישראלי, נהנים כעת מתשומת לב מרבית. הלקוח הישראלי רוצה להרגיש את החוץ במלוא עוצמתו, בין אם מדובר במרפסת או בבית. ויטרינות ענק שמטשטשות בין הפנים לחוץ ותפקידן להגדיל את המרחבים, ליצור השתקפות לחללים הציבוריים, עם סלון חוץ, מטבח חוץ, אזורי ישיבה נעימים, שלא היו מביישים את המרחב הציבורי הרשמי בפנים הבית.

האדריכל מושיק חדידה (צלם: אבישי פינקלשטיין)
ויטרינות ענק. עבודות של האדריכל מושיק חדידה (צילומים: עודד סמדר)

בנימה בטיחותית, גם הממ"דים קיבלו בחודשים האחרונים משנה חשיבות ובתפישה התכנונית הנוכחית, הנטייה היא לעצב אותם כחללים נוחים ופרקטיים במיוחד שישמשו את בני המשפחה בשגרה ובחירום, גם במידה ויצטרכו לשהות בהם משך זמן ארוך יחסית.

לא רוצים דרמה | מעצב הפנים דניאל מיכאלי

העיצובים שנראה בתקופה הקרובה, יהיו לפחות בחלקם פחות דרמטיים. הקונטרסט הצבעוני והחומרי, יתמתן ולפיכך האווירה בחללים תתפרש כרגועה יותר. את הגוונים הכהים שכיכבו עד לא מזמן, מחליפה סקלת צבעים מונוכרומטית על טהרת גווני הגרייז והעץ הבהיר, שמטבעה הופכת את החללים למוארים. גוונים שמשרים עלינו רוגע, הופכים את הבית שלנו לחממה נעימה ועוטפת.

המעצב דניאל מיכאלי (צילום: יהודית הופמן מגר)
רגוע. עיצוב של דניאל מיכאלי (צילום: ליאור טייטלר)

דרישה לפינות עבודה | מעצבת הפנים קרן גנס

בדומה לבוסט שהחל בקורונה, גם הפעם שבה ועולה הדרישה לשלב פינות עבודה כחלק מהאגף הציבורי או בחדרי השינה. הרעיון הוא לתכנן ולעצב את פינות העבודה כייעודיות לכך, ולא להפוך חלל לכזה, אלא מראש להכשיר אותו ולתכנן בהתאם.  

מעצבת פנים קרן גנס (צילום: נטלי שור)
עוד נוכחות לפינות העבודה. עבודות של קרן גנס (צילומים: אסף פינצ'וק)

אינטימיות גם בחללים גדולים | אדריכלית ליליאן בן שוהם

גוברת הדרישה ליצירת פינות אינטימיות שמוגדרות על ידי משרביות ופרטי נגרות. בהרבה בתים שבהם יש חללים גדולים כמו מבואות ומסדרונות, מתוכננות פינות שיח למבוגרים ולילדים, שם הם יכולים לשבת לדבר ולקרוא. מדובר בפינות שקטות ושונות מעט מאלה שאנחנו מכירים, והן כוללות מחיצות אווריריות, ספסלים, מחצלות או נדנדות מקרמה, שתורמים לתחושת הקרבה.

האדריכלית ליליאן בן שוהם
אינטימיות וחמימות. ליליאן בן שוהם (צילומים: אלעד גונן)

צבעוניות שמחה בתקופות פחות שמחות | מעצב הפנים אורון מילשטיין

יש יותר ויותר דרישה לשלב אלמנטים צבעוניים שגורמים לאושר ושמחה, ואת הצבעוניות הכהה והחומרים הקרים, מחליפים אלמנטים בגוונים מקפיצים ולא קונבנציונליים. גוונים עם המון נוכחות. החוכמה היא ליישם אותם במינון הנכון ולעשות בהם שימוש במידה. בהתייחסות לחומרים, המרקמים הנוקשים יחליפו את ריפודי הקטיפה והבוקלה, שיכניסו הרבה רוך לבית.

המעצב אורון מילשטיין (צלם: שי ביטון)
צבעוניות. עבודות של אורון מילשטיין (צילומים: אלעד גונן)

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬