הקורונה הגבירה את סט האפשרויות שלנו לערוך קניות מבלי לזוז מהכורסה בבית. הזמנה און-ליין של מצרכים מהסופרמרקט, רכישת בגדים מאתרי אופנה, ואפילו קניית מכונית. אז אם מכונית כן, מדוע לא דירה?
חברת ויזיט (Vizit), הפועלת בארה"ב, איחוד האמירויות, גרמניה, גיאורגיה וישראל, הוקמה לפני ארבע שנים על ידי יזם ההי-טק רון כהן. החברה מתמחה בטכנולוגיות תלת-מימד ויצירת סיורים וירטואליים בנכסים (דירות ומשרדים) שטרם נבנו, "על הנייר" בהגה המקצועית. האפקט של סיור כזה גדול משמעותית מזה של צפייה בתמונות הדמיה סטנדרטיות או של תוכניות בנייה שרוב הלקוחות לא באמת מבינים אותן או מצליחים לדמיין דרכן איך בדיוק הנכס יראה בסיום הפרויקט. הסיור מאפשר להתרשם מהדירה עצמה, לסייר בחדרים, בשירותים וחדרי המקלחת, לעבור במסדרון בדרך לסלון, ולצאת לגינה הצמודה או למרפסת. הפלוס הוא שמסיירים בכל הדירה ורואים את הנוף האמיתי הנשקף מכל חלון.
בשנים האחרונות גדלו משמעותית גם הפרויקטים שחברות ישראליות מקימות או משווקות בחו"ל – אם זה בקפריסין, יוון, פורטוגל, גיאורגיה ואפילו ארה"ב. כך אותן חברות יכולות להציג את הדירה מרחוק ברמת פירוט גבוהה ואיכותית, ליצור שיח מעניין ואינפורמטיבי עם הלקוחות וזאת בלי שהלקוחות צריך להחתים דרכון ולטוס לאותו יעד.
"סיורים וירטואליים זה דבר מוכר יחסית, אבל אנחנו מביאים בשורה", אומר דני שמש, יזם ובעלים של חברת 3Ddesign שחי ומכיר את שוק עזרי השיווק המתפתח בעשור האחרון והצטרף לחברת Vizit. "מאחר שהסיורים כבר עברו לטכנולוגיה מתקדמת משולבת AI, אנחנו מצליחים להגיע לנראות ורזולוציה מאד גבוהה, ולקצר משמעותית את לוח הזמנים להפקת פרויקט כזה, אפילו ברמה של כמה ימים".
לדבריו, "פיתחנו טכנולוגיה שיודעת לסרוק את התוכנית, לייצר מודל וירטואלי של כל הדירה, ותוך זמן קצר יש לך סיור של הדירה, והמחיר סופר אטרקטיבי".
-מה הם היתרונות של סיור וירטואלי על דרכי שיווק מסורתיות, כמו הדמיות סטטיות?
"ראשית, אפשר להגיע לכל לקוח מבלי שיידרש לצאת מהבית, מה שמתרגם לחיסכון עצום בזמן ולהגדלה משמעותית בקהל הפוטנציאלי הרלוונטי לפרויקט. מעבר לכך, בסיורים מתקדמים כמו של חברת ויזיט, הלקוח מקבל חווית משתמש איכותית ומרגשת שנותנת תחושה ביטחון אמיתית והבנה של הנכס העתידי וזה בדיוק מה שהלקוחות מחפשים – ביטחון. הסיורים מאפשרים ללקוח לחוות את החזון של האדריכל והיזם, לבדוק כל פרט ופרט, ולהתרשם לעומק מהנכס והפרויקט".
כך, באמצעות טכנולוגיה מתקדמת, הלקוח יכול לחוות כל נכס עתידי כאילו הוא כבר בנוי, להבין על מה מדובר ולהרגיש בנוח להתקדם בעסקה החשובה בחייו – וזאת בפרויקטים שטרם נבנו ועדיין "על הנייר" בלבד.
האפקטיביות של הסיור הווירטואלי גבוהה מאד. במחקר שערכה ויזיט יחד עם אחת מחברות הנדל"ן הגדולות בגרמניה euerzuhause, עולה כי לקוחות מבלים בממוצע 3:40 דקות בכל סיור, מה שמגביר את החיבור הרגשי לנכס מאחר והלקוחות מתחילים לדמיין את עצמם בדירה, לחשוב איך יראו הרהיטים שהם אוהבים בבית החדש ואיך הם היו מעצבים אותה, כך הלקוח כבר מרגיש הרבה יותר מחובר לנכס.
מבחינת היזם, מדובר על יתרונות מובהקים. האפשרות להראות את כל הנכס באמצעות סיור וירטואלי און-ליין, מגדילה את כמות הלקוחות הפוטנציאליים ומאפשרת ימי מכירות וירטואליים גם ללקוחות מרוחקים, אך גם בנקודת המכירה בפגישות פרונטליות זו אטרקציה חדשנית. במחקר של ענקית הנדל"ן האמריקאית Realtor.com, עולה כי מודעות נדל"ן עם סיורים וירטואליים, רשמו 17% יותר צפיות מאלה שפורסמו ללא סיור.
יתרון משמעותי נוסף הוא שאחרי צפיה בסיור הווירטואלי, הלקוחות כבר בשלים הרבה יותר לקניה, יש פחות שאלות על הנכס כי הכל מוצג בשקיפות, הם מבינים את הנוף והסביבה ויודעים שלא יופתעו מבניין שפתאום יסתיר להם את הנוף וזה מאוד עוזר לקבלת ההחלטות. כך היזם מגיע לגרעין לקוחות פוטנציאלי אמיתי. מחקר של אתר Zillow (הגרסה האמריקאית ליד2 הישראלי) מראה שנכסים המפורסמים עם סיור וירטואלי, נמכרים 14% מהר יותר מנכסים ללא סיור וירטואלי. סקר של Matterport בקרב מתווכים, מצא שבשווקים תחרותיים, סיור וירטואלי יכול להוריד 31% מזמן השהייה של נכס "על המדף", כלומר בשוק. נתון נוסף מעניין הוא שנכסים עם סיור וירטואלי מניבים תשואה גבוהה יותר על הנכס – כלומר נמכרים בממוצע ב-2% יותר מנכסים ללא סיור כזה.
אי אפשר להתעלם מכך שדור המילניאלז, זה שחי בתוך מסך הטלפון ושמבצע את רוב הרכישות שלו בצורה דיגיטלית, הפך בשנים האחרונות גם לקבוצה הגדולה ביותר שרוכשת נכסי נדל"ן. הסיור הווירטואלי הוא הדרך הנגישה והמשמעותית ביותר להגיע לאותו פלח של רוכשים פוטנציאלים שרוצים להרגיש הכל בכף ידם.
-מה היזמים לא הבינו עדיין שהם כן צריכים להבין?
"שסיור וירטואלי עוזר מאד במכירה והוא הופך לסטנדרט בשיווק נדל"ן, זה מתחיל מאפקט ה'ואוו' הראשוני של הלקוח בעת החשיפה לנכס בצורה כל כך אמיתית, זה פשוט מרגש את הלקוחות וריגוש זה אלמנט מרכזי במכירה, וכמובן שהעלויות ולוחות הזמנים זה לא מה שהיה פעם בזכות הטכנולוגיה שפיתחנו. פעם התהליך היה יקר ומסורבל מאוד, ולא תמיד הייתה היכולת להתאים את הסיורים לכל מערכת קיימת שבה משתמש הלקוח, וזו הייחודיות שלנו – שאפשר בקלות להטמיע את הסיורים הווירטואליים האלה בכל מערכת קיימת או אתר פרויקט. מדובר בתהליך פשוט שמתאים לכולם".
-האם הסיור הווירטואלי הוא תחליף למשרד מכירות?
"אני לא חושב שיזמים יגידו עכשיו – 'יופי, אני יכול למכור אונליין', אז אין צורך שאפתח משרד מכירות, השוק עדיין לא שם. מה שכן, מי שאימץ את הסיורים יכול להעיד שבזכות הסיורים הווירטואליים – קצב המכירות עולה, איכות פגישות המכירה עולה כי המכירה פשוטה יותר אחרי שמישהו מסייר בדירה ומבין איך תראה התוצאה הסופית. כשיזם מאפשר סיור כזה – הרבה מאד חסמים יורדים, כי השקיפות עולה משמעותית, אז אם הייתי יכול לסכם במילה אחת הייתי אומר שסיור וירטואלי שווה בטחון, ובטחון בנכס והיזם שווה רכישה".
לאחרונה סיימנו פרויקט ענק עם חברת Emaar מאיחוד האמירויות, שבנתה את הבורג' חליפה ועוד עשרות פרויקטים אייקוניים בדובאי ובעולם הערבי בכלל, פרויקט שהיה הצלחה גדולה, במהלכו נמכרות מאות דירות לרוכשים מכל העולם בזמן קצר באמצעות הפלטפורמה של ויזיט.
"גם בתחום המשרדים אנו פועלים רבות, יש לא מעט נכסי מעטפת שהשוכרים הפוטנציאליים צריכים לבחור בין כמה תוכניות חלוקה והדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא לייצר סיור של כל תוכנית ולבחור לאחר שבאמת הרגשת את התוצאה".
בשנה האחרונה הפיתוחים הטכנולוגיים של ויזיט בתחום ה-AI קיבלו הכרה מחברות הטכנולוגיה המובילות בעולם ואין ספק שהעתיד כבר כאן וזה הסטנדרט החדש.
> הצג תגובות