דף הבית >

> כתבה

הנדסה ותשתיות

המסלול החדש שאמור לעודד מעבר לבנייה בשיטות מתועשות ומתקדמות

פחות כ"א וקיצור זמני עבודה – במשרד הבינוי והרשות להשקעות ישקיעו תקציב לא גבוה במיוחד של 12 מיליון ש' בהקמת מפעלים חדשים או הוספת קווי ייצור שיתמחו בבנייה מתקדמת, בדגש על מודולרית. מה גובה המענק שתוכלו לקבל?

שיתוף‭:‬

בנייה מתועשת מודולרית (צילום: באדיבות חברות אלומלייט)
בנייה מתועשת מודולרית (צילום: באדיבות חברות אלומלייט)
בנייה מתועשת מודולרית (צילום: באדיבות חברות אלומלייט)
בנייה מתועשת מודולרית (צילום: באדיבות חברות אלומלייט)
בנייה מתועשת מודולרית (צילום: באדיבות חברות אלומלייט)
בנייה מתועשת מודולרית (צילום: באדיבות חברות אלומלייט)

מלחמת חרבות ברזל הובילה לירידה משמעותית בהיקף הבנייה בישראל. עליית הביקושים לדירות בתקופה האחרונה אחרי הקיפאון בחודשיים הראשונים, לצד הירידה החדה בהתחלות הבנייה בין היתר בשל המחסור בכוח אדם, הובילה כבר לעליות מחירי הדיור. בעוד שישראל מתגאה בהיותה סטארטאפ ניישן, הרי שענף הבנייה סובל דווקא משמרנות יתר ולרוב עובד בשיטות בנייה ישנות.

במטרה לעודד את הענף ולהכניס לו חדשנות, משיקים היום משרד הבינוי השיכון בשיתוף הרשות להשקעות במשרד הכלכלה והתעשייה, תוכנית תמיכה בתקציב של 12 מיליון שקלים, לסיוע בהקמה של מפעלים העוסקים בייצור לשיטות בנייה מתועשות מתקדמות, בדגש על בנייה מודולרית. המטרה העיקרית של התוכנית היא לפתח תעשייה ישראלית עתירת ידע בתחום ענף הבנייה, שתביא לשיפור פריון העבודה והפחתת התלות בעבודה באתר.

הטמעת חדשנות בענף הבניין תסייע להתמודד עם עלויות הבנייה הגבוהות בישראל, להעלות את הפריון בענף, לקצר את לוחות הזמנים עד לסיום שלב הבנייה ולהפחית את הפגיעה הסביבתית. אי אפשר כמובן להתעלם מכך שמדובר בשיטה שגם מצריכה פחות כוח אדם בשטח עצמו – וזאת על רקע המחסור האדיר בכוח אדם בענף הבנייה, לאחר האיסור על כניסת פועלים פלסטינים לישראל בעקבות מתקפת 7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל.

המסלול החדש מיועד להשקעה בהקמת מפעלים תעשייתיים חדשים או להשקעה במפעלים קיימים המעוניינים להוסיף קווי ייצור שיתמחו בתחום שיטות בנייה מתקדמות. בישראל קיימים לא מעט מפעלים כאלה, בהם אייקוניקס ואלומלייט, אולם המטרה היא להרחיב כאמור בצורה משמעותית את הבנייה בדרך זו.

כדי להתמודד על התמיכה הכספית הזו, שיטות בנייה מתקדמות מתועשות (מודולריות) ייחשבו ככאלה שבהם הרכיבים מיוצרים במפעל ומובאים לאתר הבנייה לצורך הרכבה וחיבור בלבד. כך לדוגמה בנייה עם יחידות תלת-ממדיות המוגמרות במפעל, ובאתר הבנייה מבוצעות פעולות של חיבורים מסוגים שונים כגון תיאום וחיבור מערכות, חסימת אש, השלמת ריצוף, איטום גג ועוד, או רכיבים מתועשים מודולריים דו-ממדיים כמו קירות, תקרות שמיוצרים במפעל עם הגמרים והמערכות ומוכנים להרכבה באתר הבנייה. התוכנית גם מתייחסת לחדשנות בתהליך הייצור במפעל, כגון שילוב דיגיטציה בהליכי הייצור, אוטומציה ועוד.

שיעור המענק יעמוד על עד 30% מגובה ההשקעה. כך, עבור מפעל זעיר שתקרת סך ההשקעה המזכה בו עומדת על חמישה מיליון שקלים, שיעור המענק יהיה עד 1.5 מיליון. עבור מפעל גדול שסך תקרת סך ההשקעה המזכה בו עומדת על 25 מיליון שקלים, יוכל לקבל מענק של עד 7.5 מיליון שקלים. כדי להגיש בקשה למענק, לחצו כאן.

במשרד הבינוי והשיכון אומרים לאתר חדשות מרכז הבנייה הישראלי כי "במיזם זה אנחנו מכוונים לשני מפעלים לכל הפחות". חשוב גם לציין כי על פי המשרד, התמיכה לא מיועדת למחקר, אלא לטובת הקמת המפעלים עצמם".

המהלך הנוכחי הוא חלק משלל פעילויות של משרד הבינוי והשיכון בכמה מישורים, במטרה להגדיל את היצע הדיור הנמוך יחסית ביום יום, ועל אחת כמה וכמה מאז תחילת המלחמה, ולהפוך את שוק הדיור ליעיל ומתקדם. בטווח הקצר המשרד פועל להגדלת כח העבודה – בהצלחה בינונית בשלב זה, ובטווח הארוך באמצעות קידום חדשנות בענף הבנייה. המשרד גיבש תוכנית מקיפה להטמעת חדשנות בענף, במסגרתה יוצא לדרך מסלול התמיכה, פורסמו קולות קוראים להגשת תוכניות מחקר בשיתוף משרד המדע, במקביל המשרד תומך בקהילת קונטק להטמעת טכנולוגיות בנייה חדשות.

הרשות להשקעות שמה ליעד את קידום הצמיחה בכלכלת ישראל באמצעות חלוקת תמריצים מושכלת להעלאת פריון העבודה והטמעת טכנולוגיות חדשניות בקרב בענפי התעשייה בכלל ובענף תעשיית הבנייה בפרט. תכנית זו מצטרפת למסלולי ההשקעות הנוספים הקיימים ברשות להשקעות, כגון מסלול מענקים, מסלול ייצור מתקדם להעלאת הפריון, מסלול כלכלה מעגלית, תאפשר לקדם את תעשיית הבנייה, לקדם תהליכי חדשנות כגון הטמעת טכנולוגיות לייצור מתקדם ולייעל תהליכי הבנייה.

מנהל הרשות להשקעות ולפיתוח הכלכלה והתעשייה, שלמה אטיאס אומר כי "התוכנית שאנו משיקים היום נועדה לקדם ולמצב את תעשיית הבנייה בישראל כתעשייה מתקדמת, טכנולוגית, כלכלית וכתעשייה הפועלת על פי סטנדרטים גבוהים. כך נוכל להביא לייעול תהליכים וקיצור זמן הבנייה, הגברת כושר הייצור ועל ידי כך להורדת עלויות הדיור במדינת ישראל".

מנהלת אגף בכיר אסטרטגיה ומדיניות במשרד הבינוי והשיכון, מיכל ארן מספרת כי "הכנסת שיטות בנייה מתועשות ומתקדמות היא צעד משמעותי בתחום ומהווה בסיס לשינוי, שישפיע על כלל תהליכי הבנייה החל מן התכנון ועד לשלב מסירת המפתח לרוכש. אנו מאמינים כי ביכולתו של שינוי זה לקצר את משך הבנייה ולהגדיל את ההיצע בענף".

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

פועל מעד באתר בנייה ונפצע

פועל כבן 35 מעד ונחבל בגפיו תוך כדי עבודתו באתר בנייה בבני ברק. האיש טופל ופונה במצב קל עד בינוני לבית חולים.

נהג צמ"ה התהפך ונפצע

נהג צמ"ה התהפך לתוך ואדי בסמוך למחצבת דושן שסמוכה לקיבוץ חמדיה. צוות כיבוי מתחנת בית שאן פעל באמצעות כלים הידראוליים לחילוץ הנהג שפונה לבית חולים.

PROFIT תשכור 2,000 מ"ר באינפיניטי פארק

רשת מכוני הכושר PROFIT תשכור 2,000 מ"ר באינפיניטי פארק ברעננה ב-1.5 מיליון ש' לשנה בחוזה ל-12 שנים. בסניף שעובר ממתחם שרונה בכפ"ס, יושקעו כ-10 מלש"ח.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬