דף הבית >

> כתבה

חדשות הנדל"ן

הנתון המטורף של עמרם אברהם: מכרה 1,002 יח"ד בפחות מ-5 חודשים

מהדוחות עולה כי ברבעון הראשון מכרה 703 יח"ד, ב-50% יותר מכלל הדירות שמכרה בכל 2023, בהיקף כספי של כ-1.56 מיליארד שקל. הסיבה לנתוני המכירות הגבוהים: הטבות המימון שימשיכו בשלב זה, וגם מכרזי דיור ממשלתיים

שיתוף‭:‬

מנכ"ל עמרם אברהם, נועם גרייף (צילום: ימית הרוניאן)
מנכ"ל עמרם אברהם, נועם גרייף (צילום: ימית הרוניאן)
מנכ"ל עמרם אברהם, נועם גרייף (צילום: ימית הרוניאן)
מנכ"ל עמרם אברהם, נועם גרייף (צילום: ימית הרוניאן)
מנכ"ל עמרם אברהם, נועם גרייף (צילום: ימית הרוניאן)
מנכ"ל עמרם אברהם, נועם גרייף (צילום: ימית הרוניאן)

קבוצת עמרם אברהם פרסמה היום את דוחותיה לרבעון הראשון – עם נתון שלא רואים כל יום בקרב חברות הנדל"ן. מהדוח עולה כי ברבעון הראשון של השנה, מכרה החברה 703 יחידות דיור, ועם הדירות שמכרה מאז סוף הרבעון ועד לימים האחרונים, מספר הדירות המכורות עלה ל-1,002 בהיקף כספי של כ-1.56 מיליארד שקל. עד כמה מדובר במספר חריג? לאורך כל השנה שעברה מכרה החברה 560 דירות, שכללה את משבר הריבית, וברבעון האחרון את מלחמת "חרבות ברזל".

הקבוצה שבשליטת אלון עמרם ויורם עמרם, החלה להיסחר בבורסה בתל אביב לפני פחות משבועיים. ברבעון הראשון השנה מכרה החברה 703 יחידות בהיקף של כ-1.1 מיליארד שקל, (מתוכן חלק החברה הוא 658 יחידות דיור והתמורה – כ-983 מיליון שקל), לעומת 48 יחידות שנמכרו ברבעון המקביל אשתקד תמורת 95 מיליון שקל (מתוכן חלק החברה – 36 דירות והתמורה בגינן כ-72 מיליון שקל). הנתונים ברבעון הראשון של 2024 כוללים מכירת 305 יחידות בשוק חופשי ו-397 במסגרת תוכנית מחיר למשתכן. לאחר מועד הדוח, מכרה החברה 299 יחידות בהיקף של כ-460 מיליון שקל.

ההכנסות ברבעון הראשון של השנה הסתכמו בכ-174.1 מיליון שקל, לעומת כ-268.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. השינוי בהכנסות נובע בעיקר מתמהיל הפרויקטים וקצב ההתקדמות בפרויקטים, וכן מכך שברבעון המקביל אשתקד רשמה החברה הכנסות בסך כ-45 מיליון שקל ממכירת קרקע באור עקיבא.

הרווח הגולמי ברבעון הראשון הסתכם בכ-51.9 מיליון שקל, לעומת כ-98.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון נובע מהשינוי בהכנסות, כאמור. שיעור הרווח הגולמי ברבעון עמד על כ-29.8% לעומת כ-36.6% ברבעון המקביל אשתקד. השינוי בשיעור הרווח הגולמי ובשיעור הרווח הגולמי בנטרול השפעת מכירת קרקעות, נבע בשל תרומה של פרויקטים בעלי שיעור רווח גולמי נמוך יותר ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, וזאת בעיקר בשל שלביות הפרויקטים ביחס לנקודת החתך, כאשר ברבעון הראשון ב-2024 הכירה החברה ברווח בעיקר בגין פרויקטים שנמצאים בשלבים ראשוניים בעוד ברבעון המקביל אשתקד הכירה החברה ברווח גם בגין פרויקטים בשלבים מתקדמים יותר.   

החברה רשמה ברבעון הראשון של השנה רווח נקי של כ-16.1 מיליון שקל, מתוכו כ-14.6 מיליון שקל לבעלי המניות, לעומת רווח של כ-64.2 מיליון שקל – מתוכו כ-55.1 מיליון שקל לבעלי המניות ברבעון המקביל אשתקד. השינוי ברווח נובע בעיקר מהשינוי ברווח הגולמי, כאמור, וכן מגידול בהוצאות מימון נטו הנובע בעיקר מפרויקטים מהותיים שנכנסו ללווי במהלך הרבעון שעלויות המימון בגינם הפסיקו להיות מהוונות למלאי, ונזקפו ישירות לסעיף המימון בדוח רווח והפסד. יצוין כי ברבעון המקביל אשתקד, רשמה החברה רווח של כ-21 מיליון שקל לפני מס ממכירת אותה קרקע באור עקיבא.

נכון לסוף הרבעון הראשון השנה, לקבוצה מלאי דירות, פרויקטים בביצוע, בתכנון, עתודות קרקע, והתחדשות עירונית) בהיקף של כ-10,710 יחידות דיור, מתוכן חלק החברה עומד על 7,590 יחידות. אותו נתון של 10,710 דירות לא כולל עסקאות שנחתמו וטרם הושלמו. נכון למועד הדוח, לחברה 21 פרויקטים במסגרת תוכנית מחיר למשתכן בשלבים שונים, הכוללים כולל דירות שוק חופשי כ-5,000 יחידות דיור, מתוכן חלק החברה הוא כ-4,600 יח"ד.

מתוך מצגת משקיעים של עמרם אברהם

החברה מעריכה כי במהלך השנה יתקבלו היתרי בנייה בגין חלק מהפרויקטים בתכנון בקבוצה, כולל התחדשות עירונית, בהיקף של כ-3,200 יחידות דיור לשיווק, כאשר חלק החברה הוא כ-2,560 יחידות לשיווק.

ממאזנה המאוחד של החברה עולה, כי ההון של החברה לתאריך 31 במרץ השנה הסתכם בכ-833 מיליון שקל (ההון העצמי המיוחס לבעלי מניות החברה הסתכם בכ-790.4 מיליון שקל), לעומת כ-758.8 מיליון שקל (ההון העצמי המיוחס לבעלים הסתכם בכ-701.4 מיליון שקל) בסוף הרבעון הראשון של 2023.

כפי שכבר פורסם באתר חדשות מרכז הבנייה עם הנפקתה בבורסה לפני כשבועיים, אחת הסיבות המרכזיות לזינוק במכירות של החברה, מעבר להבשלתם פרויקטים ולהתעוררות הכללית בשוק הנדל"ן, היא הטבות המימון – 10/90, שהחזיר את המשקיעים לשוק. עבור החברה שהציעה הלוואות בלון, הדבר היה בהחלט משתלם, ולכן הערכות הן כי למרות שהשוק מתחיל להתעורר, מבצעי המימון ימשיכו. גם ההיצע הגדול בשלל לוקיישנים, עזר לשיווק – עם אפשרות להציע ללקוחות מגוון דירות בשלל מחירים.

בנוסף, החברה גם חובבת מכרזי רמ"י וצמחה בזכות אותם מכרזים. בעמרם אברהם ידעו לעשות ביזנס טוב בזכות המכרזים, ולהנות מרווחים גבוהים בפרויקטים של עירוב שימושים, עם אלפי דירות ועשרות אלפי מ"ר מסחרי בקומות הקרקע של הפרויקטים, גם כאשר חלק מהדירות שווקו במסגרת מכרזי מחיר למשתכן. הזדמנות נהדרת נרשמה למשל במכרז בקריית גת, שם זכתה החברה עם הצעה של 11 שקלים ליחידת דיור במיזמי הדיור הממשלתיים.

מנכ"ל עמרם אברהם, נועם גרייף, מסר היום כי "אנחנו מסכמים את הרבעון הראשון של 2024 עם תנופת פעילות גדולה מאוד בהתאם לתוכנית העבודה שלנו. במהלך הרבעון מכרנו 703 יחידות דיור, כמות הגדולה ב-25% מהיקף יחידות הדיור שמכרנו בשנת 2023 כולה, כאשר מאז סוף הרבעון המשכנו בקצב מכירות מוגבר ועד סמוך לפרסום הדוח מכרנו עוד 299 יחידות. לחברה פרויקטים אטרקטיביים וייחודיים בפריסה גיאוגרפית רחבה ופניה לכל חתכי האוכלוסייה, ובנוסף לחברה מעטפת מלאה של שיווק וביצוע פנימי ויחד כל אלו תומכים ביכולתה להמשיך לצמוח ולהתפתח גם בתקופה מורכבת זו. החודש השלמנו הנפקה ראשונית בבורסה בת"א שמחזקת את הגמישות הפיננסית שלנו ותומכת בהמשך העשייה המרובה של עמרם אברהם והאצת פעילותה, כאשר אנו צופים קבלת היתרי בנייה לאלפי יחידות דיור עוד השנה בגין חלק מהפרויקטים אותם אנו מקדמים. בשוק הדיור ניכרת בתקופה האחרונה מגמת התאוששות ואנו פועלים באינטנסיביות למיצוי הפוטנציאל העסקי הרב הקיים בחברה ולהשאת ערך לכל בעלי העניין".  

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

פועל מעד באתר בנייה ונפצע

פועל כבן 35 מעד ונחבל בגפיו תוך כדי עבודתו באתר בנייה בבני ברק. האיש טופל ופונה במצב קל עד בינוני לבית חולים.

נהג צמ"ה התהפך ונפצע

נהג צמ"ה התהפך לתוך ואדי בסמוך למחצבת דושן שסמוכה לקיבוץ חמדיה. צוות כיבוי מתחנת בית שאן פעל באמצעות כלים הידראוליים לחילוץ הנהג שפונה לבית חולים.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬