דף הבית >

> כתבה

כתבה גדולה דף הבית

הצלחה למכרז רמ"י בנס ציונה: 70 הצעות הוגשו, כמעט מיליארד שקל הכנסות

רוב ההצעות הזוכות היו קרובות יחסית למחיר השומה שנקבעה, כאשר הצעתו של רמי שבירו אף הייתה גבוהה מהשומה. ברמ"י יכולים להיות מרוצים מהמכרז לשיווק מעל 1,000 יח"ד בשכונה החדשה בצפון-מזרח נס ציונה

שיתוף‭:‬

כיכר הלפרין בנס ציונה (צילום: MathKnight, באדיבות ויקיפדיה)
כיכר הלפרין בנס ציונה (צילום: MathKnight, באדיבות ויקיפדיה)
כיכר הלפרין בנס ציונה (צילום: MathKnight, באדיבות ויקיפדיה)
כיכר הלפרין בנס ציונה (צילום: MathKnight, באדיבות ויקיפדיה)
כיכר הלפרין בנס ציונה (צילום: MathKnight, באדיבות ויקיפדיה)
כיכר הלפרין בנס ציונה (צילום: MathKnight, באדיבות ויקיפדיה)

המכרז לשכונת הענק בנס ציונה נחל הצלחה: אחרי שלא מעט מכרזים של רמ"י לא זכו להצלחה בשנה-שנתיים האחרונות, וזאת בלשון המעטה, המכרז לבניית 1,037 יחידות דיור בשכונה החדשה שבצפון-מזרח נס ציונה, זכתה ללא פחות מ-70 הצעות עבור שישה מתחמים. החברות הזוכות ישלמו לרמ"י על הקרקע סכום כולל של כ-936 מיליון שקל, לא כולל מע"מ והוצאות פיתוח.

השבוע נסגר המכרז לשיווק יותר מ-1,000 יחידות דיור בשכונה החדשה בחלק הצפון-מזרחי של נס ציונה. היה זה הניסיון התשיעי לשווק את המגרשים – אחרי ששמונה ניסיונות קודמים הסתיימו בדחיית המכרז בשל בעיות בביקושים מצד יזמים, ופרוץ מלחמת חרבות ברזל באוקטובר.

הניסיון הראשון בוצע באפריל שעבר, אז פרסמה רמ"י מכרז עבור שמונה מגרשים עם 1,232 יחידות דיור, בשכונה שאמורה לכלול בסופו של דבר 2,783 יחידות דיור בעירוב שימושים, כולל שטחי מסחר ותעסוקה בהיקף של כ-60 אלף מ"ר. כבר בשלביו הראשונים של התהליך, לפני יותר משנה, הוסר מגרש 112 ובו 130 יחידות דיור. בתחילת מאי הופחתו מספר המגרשים לשיווק במכרז הזה משבעה לשישה – לאחר גריעתו גם של מגרש 111 לבניית 65 יחידות דיור, וכך פחת מספר הדירות המשווקות ל-1,037 במקום 1,232 בתחילת התהליך.

בניגוד לרוב המקרים בשנה וחצי האחרונות, הפעם ההצעות הזוכות או הגבוהות ביותר, היו קרובות יחסית למחיר השומה, וגבוהות משמעותית ממחיר המינימום. מגרש 101 כולל 113 יחידות דיור, ומחיר המינימום שלו עומד על 14.4 מיליון שקל, בתוספת של 12.3 מיליון שקל הוצאות פיתוח. במגרש זה זכתה חברת שמשון זליג ושות' חברה קבלנית בע"מ שהציעה 95.4 מיליון שקל. הצעתה הייתה רק החמישית בגובהה (הגבוהה ביותר עמה על 101.7 מיליון), אולם היא זו שזכתה. מחיר השומה על המגרש עמד על 105.7 מיליון שקלים.

מגרש 104 כולל 194 יחידות דיור, ומחיר המינימום שלו הוא 24.7 מיליון שקל, עם כ-21.5 מיליון שקל הוצאות פיתוח. כאן זכתה חברת גיא & דורון לוי הנדסה בנייה והשקעות בע"מ שהציעה 177.5 מיליון שקלים, ההצעה השנייה בגובהה, שנמוכה ב-45 אלף שקלים מההצעה המובילה, שלא התקבלה. מחיר השומה על המגרש עמד על כ-181 מיליון שקלים.

שאר המגרשים המכרזים כוללים גם עירוב שימושים – כלומר בנייה שלא למגורים. במגרש 107 שכולל 208 יחידות דיור ו-938 מ"ר לא למגורים, זכתה חברת עומר הנדסה ובנייה בע"מ – שהצעתה על סך כמעט 173 מיליון שקלים היא זו שזכתה. ההצעה הגבוהה ביותר עמדה על 195.5 מיליון. כאשר מחיר המינימום עומד על 27.8 מיליון שקל, ו-15.2 מיליון שקל הוצאות פיתוח. מחיר השומה עמד על כ-204 מיליון שקלים.

במגרש 108 ניתן לבנות 145 יחידות דיור ו-616 מ"ר לא למגורים, ומחיר המינימום הוא 18.8 מיליון שקלים, פלוס 10.5 מיליון שקל הוצאות פיתוח. במכרז זה זכתה י. זילברמינץ ובנו בע"מ, שהצעתה על סך 120 מיליון שקלים היא זו שכתה, למרות שההצעה הגבוהה ביותר עמדה על 130.5 מיליון, והיו עוד שלוש הצעות גבוהות יותר. מחיר השומה במגרש זה היה 137.9 מיליון שקלים.

תוכנית נס ציונה צפון מזרח (הדמיה: דביר יחיעם אדריכלים ובוני ערים)

מגרש 110 כולל את מספר הדירות הרב ביותר במכרז זה – 212 יחד עם 616 מ"ר לא למגורים. מחיר המינימום על מתחם זה עומד על 27.7 מיליון שקל, כולל 15.4 מיליון שקל הוצאות פיתוח, וההצעה הזוכה של רמי שבירו הנדסה בניין והשקעות עמדה על 203.3 מיליון שקלים, גבוהה בחצי מיליון שקל ממחיר השומה – כמעט 202.9 מיליון.

מבין כלל המגרשים המשווקים, מגרש 117 הוא המיוחד ביותר. על מגרש זה ניתן יהיה לבנות 165 יחידות דיור, ו-35 אלף מ"ר לא למגורים. מחיר המינימום שניתן להציע עומד על כמעט 26.8 מיליון שקל, ו-15.3 מיליון שקל הוצאות פיתוח. כאן זכתה חברת גני ארגמן בע"מ שהגיעה הצעה של 167 מיליון שקלים, וגברה על 46 הצעות אחרות. מחיר השומה עמד על כ-196 מיליון שקלים.

את תוכנית "נס ציונה צפון-מזרח" יזמה כאמור רמ"י, והשכונה נמצאת בסמיכות לשטח נופש מטרופוליני "אנ"מ האירוס", שכונת יד אליעזר מדרום וכביש 423 ממזרח. הצפיפות הממוצעת בתוכנית הענק עומדת על כ-25 יחידות לדונם, בבניינים בני שש עד 15 קומות. כלל התוכנית משתרעת על שטח של 383 דונם, מהם -635 אלף מ"ר ברוטו לטובת מגורים, כ-376 אלף מ"ר ברוטו למבנים ומוסדות ציבור, מעל 60 אלף מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה, וכ-77.5 דונם שטחים פתוחים. במכרז הנוכחי, המחיר לקרקע ליחידת דיור, כולל הוצאות פיתוח, עומד על כ-240 אלף שקל פלוס מינוס.

מנהל רמ"י, ינקי קוינט אומר כי"העובדה שלמכרז הוגשו עשרות הצעות רבות מוכיחות שתנופת הפיתוח – על אף התקופה הלא פשוטה – נמשכת. רמ"י תמשיך לייצר פתרונות איכותיים לשוק הדיור לצד קרקעות למסחר, תעסוקה, תיירות, מוסדות ציבור וכל שיידרש למשק הישראלי בכלל רחבי הארץ".

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

תגובה אחת

  1. אני מסכים עם הכותב כי מגרש 117 הוא המיוחד ביותר היות והוא רק בנינים גבוהים, ואינם בניני רכבת, והיחיד שפונה לפארק, ויש בו מסחר ומשרדים אך לדעתי טעות נפלה בכתיבתו כי יש שם 35 אלף מטר שלא למגורים.
    לדעתי יש שם 8 אלף מטר שלא למגורים ואשמח שיתקנו אותי באם טעיתי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬