דף הבית >

> כתבה

כתבה גדולה דף הבית

הצעת רמ"י לכישלון מכרזי מחיר מטרה: שיווק קרקע בפריפריה- עם קרקע במרכז

כישלון השיווקים הוליד הצעה של רמ"י שתידון בישיבת מועצת מקרקעי ישראל, כך הצהיר ראש רמ"י ינקי קוינט ב"עיר הנדל"ן ירושלים". על הבקשות לביטולי מכרזים, אמר: "כתנאי – לא נסכים לביטול. יזם שזכה במכרז ורוצה לבטל, שימכור את הקרקע ליזם אחר"

שיתוף‭:‬

מנהל רמ"י ינקי קוינט עם עופר חדד מחדשות 12, בוועידת עיר הנדל"ן ירושלים
מנהל רמ"י ינקי קוינט עם עופר חדד מחדשות 12, בוועידת עיר הנדל"ן ירושלים
מנהל רמ"י ינקי קוינט עם עופר חדד מחדשות 12, בוועידת עיר הנדל"ן ירושלים

הכישלון של מכרזי מחיר מטרה בפריפריה, הוליד הצעה של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) שתידון בישיבת מועצת מקרקעי ישראל הבאה. במידה ושיווק הקרקע בפריפריה ייכשל, המכרז ישודרג ותוצע גם קרקע צולבת באזורי ביקוש.

ראש רמ"י, ינקי קוינט, אמר היום בוועידת "עיר הנדל"ן ירושלים" – התחדשות עירונית, נכסים ומניבים של מרכז הבנייה הישראלי, כי "בישיבה הקרובה של מועצת מקרקעי ישראל בראשות שר השיכון והבינוי יצחק גולדקנופף, עלה הצעה מאד מיוחדת שאומרת שאנחנו נשווק קרקעות עם ערך קרקע אפס, ואם המכרזים יכשלו, נציע את הקרקעות עם קרקע במרכז הארץ. זה אמור לתת דחיפה". כך למשל תשווק קרקע בעכו וקרקע צולבת בהרצליה, כדי להגדיל את האטרקטיביות של המכרז.

לשאלת המנחה עופר חדד מחדשות 12, האם יש גיבוי כספי להצעה זו, אמר קוינט: "היא תידון מול האוצר, אבל היא יכולה לגרום לירידת מחירים. ערך הקרקע בפריפריה נשחק, כך שרוב התמורה הולכת לפיתוח. כדי שניתן יהיה להגיע לתוצאות טובות יותר בפריפריה, ננסה להעביר את ההחלטה הזאת".

חדד שאל את קוינט האם רמ"י היא אחד המחוללים המרכזיים לזינוק במחירי הקרקעות בישראל. קוינט ענה: "במדיניות ובמציאות הכלכלית, לא ניתן לקחת את הקרקעות ולהפריט יותר ממה שאנחנו עושים. יודעים שאנחנו מנסים כדי לשווק כמה שיותר. בסופו של דבר, אזרחי ישראל הם לא רק הלקוחות שלנו, ואנחנו רוצים להבטיח את המוצר הכלכלי לכולם. לא היית רוצה לדעת שאת הקרקע אני מוכר בפחות מערכה האמיתי. היית רוצה לדעת שרשות מקרקעי ישראל מוכרת את זה  – אלא אם כן מישהו החליט אחרת או בשיטה אחרת כמו מחיר מטרה…".

-אם רמי היא עוד שחקן שבהתאם לביקוש מוכר ומתמחר, אז אתם עוד שחקן שמתמחר. הרי אז איך תסביר את הגידול בהכנסות בכמה שנים מ-11 מיליארד ל-37 מיליארד שקלים?

"אין ספק שהמחירים עלו וגם מחירי הקרקעות. בשנתיים וחצי האחרונות שיווקנו למעלה מ-250 אלף יחידות דיור, עשינו עסקאות של כמעט 160 אלף יחידות דיור, אנחנו משווקים קרקע לאנרגיה סולארית אנחנו מוציאים קרקע לתעסוקה. אגב, לא כל ההכנסות הם בהכרח מקרקעות למגורים. אנחנו מעמידים בתקופה הקרובה קרקע למחצבה, מכרז שייסגר בחודשיים הקרובים. התמורות יהיו מיליארדי שקלים. בסוף בסוף, ההכנסות האלה לא נשארות ברמ"י. אנחנו נלחמים על כך שנוכל בעזרת ההכנסות ליצור עתודות כדי לבנות בירושלים ובקריית גת. אבל הכסף לא נשאר אצלי".

-ראש הממשלה סימן אתכם כמי שמתנגדים לייהוד הנגב והגליל

"אנחנו מנועים מלהתנצח עם הדרג המדיני. אם מישהו מזהה פער בין מה שאנחנו עושים, אנחנו כמובן מתקנים. רמ"י מתכוונת להיות רלוונטית ומציעה הצעות כדי לשנות את המציאות. אין מה לבוא בטענות לרמי ולא למועצת מקרקעי ישראל". לדבריו, "אני מקווה שהמחירים ירדו בקרוב. הקבלנים נותנים הצעות נמוכות יותר, מחירי הקרקעות יורדים, ואני מקווה שזה ימשיך. רמ"י לא חיה בחלל ריק, אבל היא עושה מעל ומעבר בהתאם למה שהממשלה דורשת ממנה".

קוינט נשאל על הפניות לביטולי מכרזים מצד קבלנים, וענה: "יש בהחלט פניות של יזמים לביטול זכייה במכרזים. אמרנו ליזמים – אתם נותנים הצעות גבוהות מדי, והיום הם באים ואומרים לנו – אנחנו רוצים לבטל. אנחנו נבדוק כל טענה וכל פנייה שתהיה. כתנאי בסיס – לא נסכים. כמו שאנחנו נדרשים לעמוד בכל חוזה, אנחנו גם דורשים לממש את החוזים מול היזמים. מי שלא רוצה, שימכור את זה ליזמים האחרים. היה גל של רכישות בזמן שהמחירים היו גבוהים יותר. אנחנו הורדנו את מחירי הקרקע ב-15%".

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬