דף הבית >

> כתבה

חדשות הנדל"ן

הקרב על החניון: המאבק שמנהל הסופרלנד עם עיריית ראשל"צ

הנהלת הסופרלנד טוענת כי בניגוד להסכמים עמה, החליטה העירייה להפקיע 20 דונם של שטחי חניה עבור אמפי לייב-פארק הסמוך. בעתירה לביהמ"ש נטען כי מהלך כזה יחייב את העירייה לפיצוי בסך עשרות מיליוני שקלים

שיתוף‭:‬

הגיש עתירה נגד עיריית ראשון לציון. מתחם הסופרלנד (צילום: עינת אנקר, לע"מ)
הגיש עתירה נגד עיריית ראשון לציון. מתחם הסופרלנד (צילום: עינת אנקר, לע"מ)
הגיש עתירה נגד עיריית ראשון לציון. מתחם הסופרלנד (צילום: עינת אנקר, לע"מ)

עיריית ראשון לציון מתכוונת לספח אליה את החניון של פארק השעשועים הסופרלנד, ולהעבירו לכאורה למפעילי האמפיתיאטרון "לייב פארק" המופעל דרומית למתחם. בעקבות כך הגישה בשבוע שעבר חברת "עיר השעשועים", המפעילה את הסופרלנד, עתירה לבית המשפט המחוזי מרכז, בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים, נגד העירייה ונגד הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בראשון לציון.

מדובר על מתחם של כ-20 דונם בייעוד לחנייה ציבורית. החניון משמש את באי הפארק הנמצא בסמוך למתחם ה-יס פלנט במערב העיר. שטחי החניונים הוכשרו על ידי חברת "עיר השעשועים", שהחלה לפעיל את הפארק בשנות ה-90, וגם על ידי קודמתה בהפעלת המקום. הפארק משמש את באי המקום ללא תמורה, בשעות הפתיחה של הסופרלנד.

פארק השעשועים הוותיק (צילום: עינת אנקר, לע"מ)

בעתירה שהוגשה על ידי עורכי הדין גבי מויאל מאור, ארז קמיניץ ואלינור שטרק ממשרד "ארדינסט, בן נתן, טולידאנו ושות' עורכי דין עם המבורגר עברון", נטען כי היא "זו שנשאה ונושאת באופן בלעדי באופן בלעדי לאורך כל השנים בעלויות ההקמה, הניקוי, השמירה והתחזוקה של חיוני הסופרלנד.

מקימים אמפיתיאטרון סמוך: הטאקלים וההסכמים הקודמים

בשנת 2011 יזמה העירייה הקמת אמפיתיאטרון סמוך לסופרלנד. "עיר שעשועים" הגישה ערר בוועדת הערר וטענה כי היא חוששת שאמפיתיאטרון כזה ייצור בעיות תנועה ומחסור בחניה, וגם יפגע בתוכנית ההתרחבות של הסופרלנד. כעבור שנה הגיעו הצדדים להסכם שאושר על ידי הוועדה המקומית, על פיו שטחי החניה שבחכירתה של "עיר השעשועים", ישמשו לחניה ציבורית עבור אורחי הסופרלנד בלבד, ואף אושר לחברה להציב מחסומים להבטחת שימוש זה. במקביל, התחייבה העירייה להכשיר חניונים ציבוריים נוספים, בין היתר עבור בלי האמפיתיאטרון. ב-2014 הושלמה הקמת האמפיתיאטרון, והוכשרו חניונים גם עבורו.

ההסכם בין העירייה להנהלת הסופרלנד מ-2012

אלא שאז, כך בעתירה, בתחילת ספטמבר 2022 "החליטה העירייה במפתיע להתכחש לזכויותיה של העותרת בחניונים ולנקוט באקט כוחני נגד העותרת. וכך, תוך פגיעה בזכויות החזקה של העותרת המוגנות בהסכם החכירה והפרה בוטה של ההסכם, פרצה והסירה העירייה את מחסומי הכניסה לחניוני הסופרלנד, במטרה לשלול מהעותרת את חזקתה הבלעדית בהם".

בעקבות כך עתרה "עיר השעשועים" לבית משפט השלום בראשון לציון בבקשה לצו מניעה זמני, האסור על הפרעה לשימוש והחזקה הבלעדיים שלה בחניונים, ולהורות לעירייה להקים מחדש את המחסומים שהוסרו. צו זה עדיים בתוקף עד להכרעה בתיק.

ולמרות זאת, כך נטען בעתירה הנוכחית, ב-21 בנובמבר 2023 הודיעה העירייה לעורכי דינה של חברת "עיר השעשועים" כי בכוונתה להפקיע את השטח, החל מ-28 בינואר – בעוד שבוע, להרוס את השערים המצויים במקום, למרות צו המניעה הזמני הקיים. במהלך הדין ודברים בין הצדדים, העירייה סירבה לבטל או להשעות את תוקפה של ההחלטה.

תפקיעו? תאלצו לפצות בעשרות מיליונים

עוד נכתב בעתירה כי קיים "חוסר סבירות קיצוני זועק כשבוחנים את תועלתה האפסית (של ההחלטה, א"כ) אל מול הבזבוז המשווע של כספי ציבור הכרוך ביישומה, לאור הפיצוי לו תהא זכאית העותרת בגין הפקעה מושא ההחלטה".

העירייה תאלץ לפצות בעשרות מיליונים? ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך (צילום: תמר מצפי)

כאן מציינת "עיר השעשועים" כי על פי חוות דעתו של השמאי רן וירניק, אומדן סכום הפיצוי בגין שטחי החניונים בלבד, נאמד ב-46 מיליון שקלים, וזאת עוד לפני שחושב הנזק שייגרם לתפקודו של הסופרלנד עצמו – עם הירידה הצפויה ברווחיותו.

העותרת אף טוענת כי החלטת העירייה והוועדה המקומית "נגועה בשיקולים זרים ופסולים, המובילים להעדפתם של צרכי האמפיתיאטרון המופעל על ידי קבוצת זאפה, על פני צרכי הסופרלנד. ההחלטה גם מבטאת שימוש לרעה בסמכות ההפקעה, ומהווה נדבך נוסף למעשי התנכלות מצד העירייה לעותרת, מעשים שתחילתם במעדה הבריונות מחודש ספטמבר 2022 (הסגת הגבול שבוצעה על ידי העירייה לשטחי החניונים ותלישת המחסומים) בגינו התבקש וניתן צו המניעה הזמני מבית משפט השלום בראשון לציון מלכתחילה".

מעיריית ראשון לציון טרם התקבלה תגובה.

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬