דף הבית >

> כתבה

Uncategorized

"הרגשה לא משהו": עבודות בינוי כשיורים על קריית שמונה ופורצות שריפות

חברת TRIPLES סיימה להתקין מערכות סולאריות במרכזים מסחריים בשכונת יובלים בשיא המתיחות הביטחונית בצפון – עם ירי בלתי פוסק לעיר. שוחחנו עם המנכ"ל עופר אזולאי על עבודה בתקופה מאתגרת כזו, התחושה לראות עיר ריקה וגם פירגון לחברת החשמל

שיתוף‭:‬

הירי והשריפות בקריית שמונה (צילום: באדיבות טריפלאס)
הירי והשריפות בקריית שמונה (צילום: באדיבות טריפלאס)
הירי והשריפות בקריית שמונה (צילום: באדיבות טריפלאס)
הירי והשריפות בקריית שמונה (צילום: באדיבות טריפלאס)
הירי והשריפות בקריית שמונה (צילום: באדיבות טריפלאס)
הירי והשריפות בקריית שמונה (צילום: באדיבות טריפלאס)

נראה שאין יום שעוצמת האש כלפי הצפון וקריית שמונה בפרט, לא עולה. הפעילות באתרי הבנייה בעיר שזכתה בשנים האחרונות לפיתוח משמעותי, ירדה משמעותית בחודשים הארוכים של המלחמה, בשל הסכנה הביטחונית מירי הנ"ט והרקטות, ומשיגור כטב"מי הנפץ.

ולמרות זאת, הפעילות בעיר לא עצרה לחלוטין. בתקופה האחרונה התקינה חברת TRIPLES – חברה המתמחה בהקמת מערכות סולאריות – מתקנים על גבי מרכזיים מסחריים שכונתיים בשכונת היובלים שהולכת ונבנית בצפון העיר.

טריפל אס הוקמה ב-2014 ועוסקת בייעוץ, פיקוח, ניהול והקמת מערכות סולאריות, כמעט הכל אין-האוס, משלב הייעוץ, דרך הרישוי, תכנון והנדסה, ביצוע וגם הסכמי שירות למערכות. החברה מעסיקה כ-40 עובדים, נותנת גם שירותי אאוטסורסינג לקולגות ופעילה מאז כניסת הסדרות רשות החשמל ב-2008. לאחרונה החלה לעסוק בפעילות של מערכות סולאריות מסחריות על גבי קרקעות, מאגרי מים ובריכות דגים.

"נסעתי לפני שבוע לכמה אתרים בצפון עם מנהל המכירות שלי", מספר בעלי ומנכ"ל החברה, עופר אזולאי. "ההרגשה הייתה אפוקליפטית – נכנסו לשכונה ענקית בקריית שמונה, ואנחנו היחידים שנוסעים בה. חיפשתי סימני חיים ואפשר היה לספור על שתי ידיים כמה מכוניות נוסעות שם. אין כמעט אף נפש חיה חוץ מאיתנו. חשבנו שנעלה לאחד הבניינים כדי לצלם את המתקנים, כי אסור להעלות רחפנים לאוויר באזור הזה – בשל החשש של מערכת הביטחון מכלים עוינים. עלינו ואין נפש חיה בשכונה – אין אנשים".

המרכזים המסחריים הקטנים בשכונת יובלים בקריית שמונה, עם המתקנים הסולאריים עליהם

-ואתם ממשיכים לעבוד בגזרה גם בתקופה כזו?

"זה מאד מאתגר לעבוד, אבל כן".

-ומה קורה בעת מתקפה?

"הבנו איפה אנחנו רוצים לשהות כשיש ירי, איפה המיגון נמצא. נקטנו את כל אמצעי הזהירות שאפשר. שמרנו על ערנות שיא – גם כשהתחושה לא משהו. לא יעצרנו לנו את החיים".

החברה התקינה מערכות על גגות של ארבעה מרכזים מסחריים קטנים שכוללים חנויות ומסעדות, שבנתה חברת רימון מגורים והיא גם הבעלים שלהם. "מתקן אחד התקנו כבר לפני כשנה וחצי, ובתקופה האחרונה קיבלנו אישורים מחברת החשמל גם להציב מתקנים על שלושה מרכזים נוספים שלהם. היזם רצה מאד לקדם את המהלך כי חלק מהמתחמים המסחריים לא מושכרים – וזה יכול לייצר לו בנתיים איזושהי הכנסה בלי קשר למצב הביטחוני".

מנכ"ל טריפלאס, עופר אזולאי (צילום: יח"צ)

לדבריו, נתקל בגישה תומכת מחברת החשמל בעת הנוכחית: "האישורים לשלוש המערכות כבר ניתנו לפני כשנה, אבל מועד החיבור שלהם היה ארוך מאד והיה צפוי רק לקראת 2025. בסוף מול חברת החשמל, אפשר היה להקדים משמעותית את החיבור".

"ביצענו לוחות חדשים גם למבנים והיה נדרש ניתוק של הלוח", הוא מספר. "זה הליך שאמור להתבצע בשתי פעימות. מצאנו אוזן קשבת בחברת חשמל. במקום לעשות ניתוק בארון החשמל של הצרכן ואז יש בדיקה, עלי שאהין (ראש תחום בדיקות נפת גליל גולן, א"כ) הסכים שנאחד את הניתוק והבדיקה ליום אחד, כדי לא להגיע פעמיים לקריית שמונה".

-יש עובדים שיהיו מוכנים לעבוד בתנאי מלחמה כאלה?

"מצאנו קבלן מאזור צפת שיעשה את העבודה. כמובן שיש צוות שלנו שעושה את עבודות החשמל והחיבורים. הסברנו את החשיבות לקבלן והוא נרתם למשימה".

ביום שלישי בוצע החיבור של אותן מערכות סולריות, בדיוק ביום הכי סוער שעבר על קריית שמונה והגזרה מאז תחילת המלחמה – עם גל שריפות אדיר שנוצר מהירי והכתב"מים מלבנון. למרות המצב הלוהט בקריית שמונה, אזולאי גם פעיל בעוד כמה לוקיישנים "מאתגרים" בגזרת הצפון – עם פרויקטים במסעדה, מושב נוב ושני פרויקטים בעלמה, אולם אלה ישובים שלא פונו מתושביהם. "יצא לנו משמיים שבחודשיים האחרונים יש לנו פרויקטים באזורים האלה. חלק מהעבודה אנחנו עושים עם צוותים שלנו וחלק על ידי קבלני משנה. ההרגשה לא נעימה גם שם", הוא מספר.  

מערכות על גג מבנים חקלאיים בגליל

ענף המערכות הסולאריים כולל מאות חברות וקבלנים, ומחזק את הפריפריה: "מי שיש לו משק, יכול לשקם את המשק שלו וגם את עמוד ההכנסות שלו. זה יצר וין-וין סיטואיישן. לצערי הרגולטור מתוך משרד פקידותי, לא רואה את הבעיות". בעקבות משבר בשוק הזה, הקים אזולאי עם עוד כמה בעלי חברות, את "פורום אנרגיה ירוקה".

"יצרו מצב שלא ניתן להקים מתקנים חדשים בצפון ובדרום, קבעו שיש בעיות רשת והולכה באזור הצפון והדרום, ואז בזמנים מסוימים בשנה יכול להיות שהיצור גובר על השימוש, ואי אפשר לשנע את החשמל", מספר אזולאי. "זה יצר רשת אדומה ממטולה עד נתניה, ומראשון לציון לאילת. זה גרם לעצירה של הענף, הקריס לא מעט חברות".

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬