דף הבית >

> כתבה

חדשות הנדל"ן

השכונה המתוכננת בבנימינה שמסעירה את המושבה הפסטורלית

השכונה החדשה שמקדמת הותמ"ל על הראש של מועצת בנימינה-גבעת עדה – שבשנים האחרונות עובדת על תוכנית מתאר כוללנית למושבה – תכלול כמעט 1,800 יח"ד על תוואי הרכבת החדש, ובלי פתרונות תחבורתיים

שיתוף‭:‬

הסערה שמסתתרת מאחורי הפסטורליה. בנימינה (צילום: באדיבות המועצה המקומית בנימינה-גבעת עדה)
הסערה שמסתתרת מאחורי הפסטורליה. בנימינה (צילום: באדיבות המועצה המקומית בנימינה-גבעת עדה)
הסערה שמסתתרת מאחורי הפסטורליה. בנימינה (צילום: באדיבות המועצה המקומית בנימינה-גבעת עדה)
הסערה שמסתתרת מאחורי הפסטורליה. בנימינה (צילום: באדיבות המועצה המקומית בנימינה-גבעת עדה)
הסערה שמסתתרת מאחורי הפסטורליה. בנימינה (צילום: באדיבות המועצה המקומית בנימינה-גבעת עדה)
הסערה שמסתתרת מאחורי הפסטורליה. בנימינה (צילום: באדיבות המועצה המקומית בנימינה-גבעת עדה)

הותמ"ל דנה היום בתוכנית שמסעירה את המועצה המקומית בנימינה-גבעת עדה. על פי התוכנית, תוקם שכונת מגורים חדשה במערב בנימינה בשטח של 340 דונם, הממוקם בין מסילת הרכבת המתוכננת לבין בתי הישוב הנמצאים ממזרח.

בוועדה אומרים כי לקרבה לתחנת הרכבת משמעות עירונית מהותית על המבנה האורבני של השכונה, השימושים המוצעים בה, מיקומם, ועוצמת הפיתוח של הקרקע. מצפון לתכנית ממוקמים שטחים בעלי ערכי טבע ונוף של נחל התנינים וסביבותיו, ושוליו הדרומיים של רכס הכרמל.

התכנית כוללת כ-1,480 יחידות דיור ועוד 300 דירות קטנות בשטח של עד 55 מ"ר עבור דיור בהישג יד, דיור מוגן ומענות סטודנטים, כ-72 אלף מ"ר שמיועדים לשטחי תעסוקה, כ-8,000 מ"ר שטחי מסחר, שטחי ציבור ושטחים פתוחים.

התוכנית קובעת בנייה של מבני תעסוקה לאורך החלק המערבי הסמוך למסילת הרכבת. מוקד מיוחד הוא המרחב העוטף את הכניסה המזרחית לתחנת הרכבת המתוכננת. במרכזו מתוכננת כיכר עירונית ירוקה עטופה במבני תעסוקה, דיור מיוחד ושטחי ציבור. הכיכר וסביבתה מלווה בחזית מסחרית.

ואולם המועצה המקומית מתנגדת לתוכנית של הוותמ"ל, שמונחתת עליה – בעיקר לאחר שבשש השנים האחרונות שם על תוכנית מתאר. אבל המועצה אינה המתנגדת היחידה. גם עמותת חיים לנחל תנינים הגישה התנגדות וגם הוועדה המרחבית ישובי הברון. בנוסף, לשכת התכנון המחוזית חיפה דרשה הבהרות לגבי תוכנית המתאר שלה, משרד הבריאות ביקש הבהרות לגבי פתרונות הביוב שלא ניתנו בתוכנית של הותמ"ל, רשות הניקוז כרמל ביקשה התייחסות לגבי תוכנית הנגר של נחל התנינים, ואילו משרד התחבורה דרש הבהרות לגבי פתרונות התחבורה.

במועצת בנימינה-גבעת עדה אומרים כי התוכנית של הותמ"ל צפויה לשנות באופן דרמטי את המושבה הוותיקה, עם תוספת של מספר רב של יחידות דיור, בסמיכות לרכבת, וללא פתרון תחבורתי או אקוסטי לתושבים. ראש המועצה המקומית בנימינה גבעת עדה, איתי ויסברג, אומר כי "הותמ"ל פועלים כבריצת אמוק לרשום עוד יחידות דיור בישראל. הם מקדמים ערוץ עוקף מוסדות תכנון ורשויות מקומיות, ומייתרים לחלוטין את כל העבודה בת השנים שהתקיימה בניסוח תוכנית מתאר כוללנית ליישוב המתפתח בנימינה. בשנת ה-100 שלה תקבל המושבה ההיסטורית שכבר עומדת לרבע את מספר תושביה במסגרת תוכנית המתאר שלה, עוד ישוב בן 1,780 יחידות דיור במגדלים של 12 קומות, צמודה לכניסתה ההיסטורית. בעיית התחבורה שתיווצר היא רק חלק מהנזק הקולוסלי ליישוב ולאזור כולו".

במועצה אומרים כי כבר כיום ישנן עומסי תנועה כבדים בשעות השיא – עוד לפני שתוכנית פינוי-בינוי גדולה בשכונת גבעת חן צפויה לצאת לדרך. "שכונה חדשה ללא חיבור תחבורתי תהפוך את החיים בבנימינה לבלתי אפשריים", אומר ויסברג.

מימין לשמאל: ראש מועצת בנימינה-גבעת עדה איתי ויסברג, האדריכל רן קליק ומהנדס המועצה אדריכל יואב מלטר (צילום: באדיבות המועצה המקומית בנימינה-גבעת עדה)

במצב של מימוש התוכנית ללא שינוי מיקום תחנת הרכבת המתוכננת, צופים עורכי התוכנית מטעם הוותמ"ל כי יהיה כשל אף גדול יותר מהכשל הצפוי לאחר העתקת התחנה. כך צפוי להיות כאוס תחבורתי עם הוספת 5,000 תושבים ללא תשתיות מתאימות לקליטתם.

במועצה מציינים כי התוכנית סמוכה לתוואי מסילות החוף המשודרג שתכלול ארבע מסילות, וללא פיתרון אקוסטי – חיי התושבים צפויים להיות סיוט. כך, מציינים במועצה, יעברו 202 רכבות בשעות היום ו-34 בשעות הלילה, בממוצע כל 4.5 דקות תעבור רכבת מהירה, כל 7.5 דקות רכבת פרברית, וכל 20 דקות רכבת בשעות הלילה – כשרובן בלילה הן רכבות משא ארוכות ועמוסות המונעות על דיזל, דבר שייצור רעש בלתי נסבל.

קצפו של ראש המועצה וצוותו יוצא על הצעת עורכי המסמך הסביבתי שבמסגרת התוכנית של הותמ"ל, לבנות את כל המבנים עם "מיגון דירתי" – דהיינו חלונות מבודדים והתקנת מזגנים, כך שהתושבים לא יוכלו בפועל לפתוח את חלונות ביתם בשל הרעש. "האם ניתן לבנות לאכלס היקף של מאות יחידות דיור שאינם מאפשרות פתיחת חלון ונמצאות בחריגה אקוסטית?", תוהה ראש המועצה   ויסברג. "האם ניתן לבנות מוסדות חינוך שלפי ההמלצה יוקפו בקירות אקוסטיים?".

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬