דף הבית >

> כתבה

כתבה גדולה דף הבית

השפעת המלחמה על אפי קפיטל: מכרה רק 6 יח"ד מאז פרוץ "חרבות ברזל"

ברבעון השלישי של השנה, מכרה החברה 128 יחידות דיור, זינוק ביחס ל-2 הרבעונים שלפני כן – בהם מכרה רק 29 יחידות דיור. "המלחמה למעשה העצימה את אי הוודאות אשר הייתה קיימת ממילא בשוק הנדל"ן עוד קודם לכן"

שיתוף‭:‬

פרויקט אפי על הפארק של אפי קפיטל בנהריה
פרויקט אפי על הפארק של אפי קפיטל בנהריה
פרויקט אפי על הפארק של אפי קפיטל בנהריה
פרויקט אפי על הפארק של אפי קפיטל בנהריה
פרויקט אפי על הפארק של אפי קפיטל בנהריה
פרויקט אפי על הפארק של אפי קפיטל בנהריה

חברת אפי קפיטל נדל"ן רשמה התאוששות ברבעון השלישי של השנה, עם מכירות של 128 יחידות דיור – כך עולה מדוחות החברה לרבעון השלישי שהסתיים ב-30 בספטמבר. בשני הרבעונים שלפני כן (בחודשים ינואר עד יוני), מכרה החברה 29 יחידות בלבד, בהשפעת המשבר בשוק הנדל"ן והריביות הגבוהות.

ואולם, מאז תום תקופת הדוחות לרבעון השלישי של השנה, פרצה מלחמת "חרבות ברזל", שפגעה קשות בשיווקי הדירות של כלל הדירות. על פי נספח לדוח, עולה כי מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר, ועד לפרסום הדוח הבוקר, מכרה החברה שש יחידות דיור בלבד, בתקופה של כמעט שמונה שבועות. מאידך, החברה מציינת שלאחר תקופת הדוח, קיימות הרשמות (שאינן מחייבות) לרכישה של עוד 40 יחידות דיור נוספות בפרויקטים שונים.

בחברה אומרים כי בשל המלחמה, ניכרת האטה מהותית בפרויקטים לשיווק בשוק החופשי, ו"המלחמה למעשה העצימה את אי הוודאות אשר הייתה קיימת ממילא בשוק הנדל"ן עוד קודם לכן, בעיקר בשל עליית הריבית במשק במהלך השנה האחרונה".

ונחזור לרבעון השלישי: על פי הדוח, הזינוק במכירות ברבעון זה נבע מפתיחת שני פרויקטים חדשים לשיווק, "אפי על הפארק" בנהריה ושלב ג' של "אפי בעיר היין" באשקלון.

את הרבעון השלישי סיימה החברה עם הכנסות של כ-327 מיליון שקלים בדוח המאוחד (לא כולל חברות כלולות), ורווח גולמי של כ-79 מיליון שקלים (23%). חלק החברה ברווחי חברות מוחזקות הסתכם בכ-15 מיליון שקלים. הרווח הנקי הסתכם ברבעון בכ-20 מיליון שקלים, ובתשעת החודשים בכ-68 מיליון. את הרבעון האחרון סיימה החברה עם הון עצמי של כ-367 מיליון שקלים.

אפי שקדי, בעל השליטה באפי קפיטל, מנכ"ל ויו"ר החברה (צילום: טל גבעוני)

לחברה מלאי בביצוע כיום של 1,941 יחידות דיור, מתוכם נותרו למכירה 293 יחידות בלבד, 216 מתוכן נפתחו לשיווק לפני מספר חודשים ומיועדים למסירה רק לקראת סוף שנת 2026. כמו כן, לחברה כ-5,150 יחידות דיור בתכנון המיועדים לביצוע בשנים 2024-2025, ובנוסף 10 פרויקטים של התחדשות עירונית עם רוב דרוש, כאשר תשע מהם עם תב"ע בתוקף.

על פי הדוחות, למרות המשבר בשוק הנדל"ן שהחל אי שם בחציון הראשון של 2022, רשמה החברה הכנסות ממכירת דירות וזכויות במקרקעין ב-327 מיליון שקלים, מול 344.5 מיליון בתשעה החודשים המקבילים ב-2022 – ירידה קלה יחסית של כ-5%. הכנסות החברה מדמי ניהול מחברות המטופלות לפי שיטת השווי המאזני, עמדו על 12.6 מיליון שקלים, מול 20.6 מיליון בתקופה המקבילה. בסך הכל הכנסות החברה בתשעה החודשים הראשונים של השנה עמדו על כמעט 340 מיליון שקלים, מול 365 מיליון בתשעה החודשים הראשונים של 2022 – ירידה של כ-7%.

הרווח הגולמי באותה תקופה דווקא עלה ל-78.5 מיליון שקלים מול כ-75 מיליון, ואילו הרווח הנקי עמד על כ-68 מיליון שקלים, מול כמעט 100 מיליון באותה תקופה מקבילה. החברה רשמה ברבעון השלישי רווח לפני מס של כ-24 מיליון שקלים ורווח לפני מס של כ-84 מיליון בתשעה החודשים הראשונים של השנה.

אגב, הוצאות ההנהלה זינקו בתשעה החודשים הראשונים של 2023 בכמעט 27% – מ-13.1 מיליון שקלים (בחודשים ינואר-ספטמבר 2022) לכ-16.6 מיליון בתקופה המקבילה השנה.

מנכ"ל אפי קפיטל נדל"ן, אפי שקדי מציין: "חוזקה של החברה הוא למכור דירות גם בתקופה בה יש האטה בענף, במיוחד בשל מלחמת 'חרבות ברזל'. הדירות שהחברה מוכרת הן ברמות מחירים ממוצעות של מתחת לשני מיליון שקלים, מה שמאפשר גמישות למול קהלי היעד השונים של החברה ברמות מחיר סבירות".

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

פועל מעד באתר בנייה ונפצע

פועל כבן 35 מעד ונחבל בגפיו תוך כדי עבודתו באתר בנייה בבני ברק. האיש טופל ופונה במצב קל עד בינוני לבית חולים.

נהג צמ"ה התהפך ונפצע

נהג צמ"ה התהפך לתוך ואדי בסמוך למחצבת דושן שסמוכה לקיבוץ חמדיה. צוות כיבוי מתחנת בית שאן פעל באמצעות כלים הידראוליים לחילוץ הנהג שפונה לבית חולים.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬