דף הבית >

> כתבה

חדשות הנדל"ן

התאחדות הקבלנים: נתערב בבחירות שישיות במידה ולא תתקבל הכרעה

"המגזר העסקי לא יסבול בחירות שישיות, ובלא הכרעה בבחירות הנוכחיות – נתערב". כך הודיע נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו בכנס פסגת הנדל"ן שהתקיים השבוע באילת

שיתוף‭:‬

איתמר בן גביר
איתמר בו גביר
איתמר בן גביר
איתמר בו גביר
איתמר בן גביר
איתמר בו גביר

סוגיית הבחירות לא פסחה על פסגת הנדל"ן שהתקיימה השבוע באילת. לאחר ארבעה סבבי בחירות ועלייה במחירי הדירות בשיעור של כ-20% בשנה האחרונה, נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו הודיע כי הוא מקווה שיימצא פתרון למשבר הדיור עם כינון הממשלה החדשה, שאם לא כן, המגזר העסקי ייאלץ להתערב. 

"הקבלנים לא חוגגים, בגלל מחירי הדיור. להפך. המצב הזה שמחירי הדיור עולים הוא רע גם לנו. משרד הבינוי והשיכון ממשיך לדבר על בועה. בועה מפוצצים בקלות, בסיכה. ישראל, לעומת זאת, לא מצליחה לפתור את הבועה הזו כבר 15 שנה. חייבת להיות פה ממשלה בראשון לנובמבר כיוון שכלכלת ישראל והמגזר העסקי לא יסבלו בחירות שישיות. אי הכרעת הבחירות יוביל למצב שהמגזר העסקי ייקח חלק בבחירות שישיות ככל שיהיו כדי לפתור את המצב הזה, כולל שינוי שיטת הממשל". 

נשיא התאחדות הקבלנים פתח את אירועי פסגת הנדל"ן באילת עם חשיפת תוכנית הדיור שנוסחה על-ידי הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבניה אשר נועדה לתת מזור למשבר הדיור. 

התוכנית מדברת על הקמת מטה או משרד אחד בו ירוכזו כל הסמכויות והגופים בתחום הדיור והתשתיות, הגדלת ההשקעה בבנייה והתשתיות, הקפאת מחירי קרקעות, חיסול פקקי הרישוי, העדפת רכש כחול-לבן ושינוי התצ"א לשנת 2048 בהתייחס לעלייה בדמוגרפיה בישראל. כפועל יוצא לקידום מהלכים אלה מתחייבים הקבלנים והיזמים לחזור למחירי 2019. 

"המגורים זו זכות בסיסית לכל אדם. לדעתנו – על כל ראשי המפלגות לקבוע במצע שלהם ובהסכמים הקואליציוניים שיחתמו לאחר הבחירות, כלים ישימים לפתרון המצב הקשה בענף שלנו וקוראים להם לאמץ את כל או לפחות את רוב התוכנית שהצגנו להם. על פי ניסיון העבר, רק תוכנית ברוח הזו יכולה לפתור את המשבר". 

דן קצ'נובסקי, מנכ"ל מרכז הנדל"ן, אמר בפתח הכנס שהתקיים באילת. "מצד אחד, עליית מחירי הדירות שאפיינה את העשור האחרון המשיכה גם בשנה האחרונה ואף רשמה שיעור התייקרות היסטורי של 19% בשנה החולפת. מצד שני, יש כיום בשטח אינדיקציות חזקות מאוד שמבשרות על שינוי מגמה. האינדיקציה החשובה מכולן היא כמובן סביבת ריבית עולה, שמפעילה מכבש לחצים דו-כיווני על שוק הנדל"ן. בנוסף, אחרי שנים שהפער בין ההיצע לביקוש התרחב בהתמדה, 2021 היתה שנת שיא במספר היתרי הבנייה. נכון להיום אנחנו עומדים על מעל ל-72 אלף היתרי בנייה בשנה האחרונה. המשך הקצב הזה בשנים הקרובות יסגור את הפער בין הביקוש להיצע". 

כנס פסגת הנדל"ן נחתם בסוללה של פוליטיקאים וחברי כנסת שהביעו דעה גם בנושאים כלכליים, בהתייחס למשבר הדיור, בהם ח"כ קריב, ח"כ ברקת, ח"כ איתמר בן גביר (עוצמה יהודית), סגן יו"ר הכנסת איתן גינזבורג ומועמדת מספר ארבע ממפלגת ישראל ביתנו, שרון ניר. 

בן-גביר התייחס בדבריו למכרזי רשות מקרקעי ישראל בדגש לאפליה הקיימת במכרזים בין יהודים לערבים. "יש פגיעה בשוויון בין ערבים ליהודים גם בצבא שבפועל במכרזי רמ"י יש העדפה לערבים משוחררים מאשר לחיילים יהודים משוחררים. בעוד שחיילים יהודים מקבלים הנחה של כ-75,000 שקל בקרקע, ערבי ששירת מקבל הנחה בגובה של כ-95,000 שקל ועד הנחות על מחירי הפיתוח, אם מדובר במוסלמי". 

ח"כ איתן גינזבורג, סגן יו"ר הכנסת (כחול לבן) אמר בהתייחסו לנושא הדיור: "במשך כל תקופת נתניהו המחירים האמירו. כחלון הוא היחיד שניסה להיאבק במחירי הדיור עם תוכנית מחיר למשתכן. אי אפשר לפתור את המשבר בשנה אחת. השנה שווקו הכי הרבה דירות, מעל 100 אלף שיווקים, כמו-כן העברנו חוקים בכדי לאפשר רישוי עצמי והתחלנו לעשות תהליכים. אי אפשר בשנה אחת ולא יציבה להוריד את המחירים". 

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

פועל מעד באתר בנייה ונפצע

פועל כבן 35 מעד ונחבל בגפיו תוך כדי עבודתו באתר בנייה בבני ברק. האיש טופל ופונה במצב קל עד בינוני לבית חולים.

נהג צמ"ה התהפך ונפצע

נהג צמ"ה התהפך לתוך ואדי בסמוך למחצבת דושן שסמוכה לקיבוץ חמדיה. צוות כיבוי מתחנת בית שאן פעל באמצעות כלים הידראוליים לחילוץ הנהג שפונה לבית חולים.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬