דף הבית >

> כתבה

נדל"ן למגורים

זריקת עידוד לנוף הגליל: הופקדה תוכנית לשכונה חדשה עם 3,500 יח"ד

שיתוף‭:‬

נוף הגליל | תמונה: אושרה דיין, פיקיויקי
נוף הגליל | תמונה: אושרה דיין, פיקיויקי
נוף הגליל | תמונה: אושרה דיין, פיקיויקי
נוף הגליל | תמונה: אושרה דיין, פיקיויקי
נוף הגליל | תמונה: אושרה דיין, פיקיויקי
נוף הגליל | תמונה: אושרה דיין, פיקיויקי

הותמ"ל (הוועדה למתחמים מועדפים לדיור ולפיתוח מוטה תחבורה ציבורית שבמינהל התכנון) החליטה להפקיד תוכנית להקמת שכונת מגורים חדשה הר יונה ג' בנוף הגליל. התוכנית כוללת 3,000 יחידות דיור ועוד 500 יחידות דיור מיוחדות ודיור מוגן, המיועדות לשיווק לאוכלוסייה החרדית.

השכונה החדשה בשטח של 490 דונם, ממוקמת במורדות הצפוניים של נוף הגליל, מדרום לעין מאהל וממערב ליער בית קשת. על אף שהטופוגרפיה באזור בעלת שיפועים תלולים, השכונה תוכננה על שלוש שלוחות מרכזיות תוך ניצול הפרשי הגבהים, וזאת במטרה להקל על אוכלוסייה שאינה עושה שימוש במעליות בשבתות וחגים, להתמודד עם אותם הבדלי גבהים תלולים. ההתמודדות עם פערי הטופוגרפיה גם יצרו במסגרת התוכנית אפשרות להקמת מעלונים (מבנה הנעת המונים).

התוכנית קודמה על ידי משרד הבינוי והשיכון במסגרת יישום הסכם הגג שנחתם לפני מספר חודשים להקמת 7,000 יחידות דיור בעיר הגלילית, וברקע פעולות הפיתוח הנמרצות שבוצעו בשנים האחרונות בנוף הגליל, כולל הקמת פארק ציבורי שנפתח לציבור.

התוכנית מחולקת למתחמי מגורים שכוללים רחובות פנימיים ירוקים להולכי רגל. מדובר על שמירת עיקרון הרציפות המפלסית שמבטיחה נגישות ומרחב בטוח לדיירים. לבניינים תוכננו מספר כניסות ובאופן זה מובטחת נגישות גבוהה יותר לשימוש הדיירים ופחות קומות שנדרש לעלות מכל כניסה בהתאמה להתניידות בשבתות, זאת כדי לתת מענה לצרכי החברה החרדית, בהם משפחות מרובות ילדים הדורשות הקצאת שטחי ציבור רבים לקיום אורח חייהם.

התוכנית מציעה כ-3,000 יחידות דיור ומקצה שטח למגורים בצפיפות גבוהה, וכן תמהיל דירות מגוון. בנוסף לייעוד מגורים, התוכנית כוללת תוספת של 180 אלף מ"ר למבני ציבור ושטחים פתוחים חדשים בשטח של 84 דונם, ועוד שטח ציבורי פתוח מעורב עם מבני ציבור על שטח של 28 דונם. התוכנית גם מציעה תוספת מסחר ותעסוקה בשטח של 87 אלף מ"ר בעירוב שימושים.

כמו כן יוקם מסוף אוטובוסים בתחנת קצה, ובכלל – התוכנית מונגשת במיוחד לתחבורה ציבורית, ותיצור חיבור בין מערך התחבורה הציבורית הפנים-שכונתי עם מערכת התחבורה הציבורית העירונית של נוף הגליל. כל הרחובות בשכונה מאפשרים מעבר תחבורה ציבורית.

התוכנית מנסה גם ליצור שיתוף פעולה עם היישוב הסמוך עין מאהל, באמצעות חיבור להולכי רכב ולכי רכב בין השכונה החדשה ליישוב הסמוך. בנוסף, על התפר בין שני היישובים מתוכננים מתחמי תעסוקה, מסחר ושטח ציבורי פתוח.

במזרח, התוכנית שומרת על קצוות פתוחים, עם אפשרות עתידית להתפתחות השכונה מזרחה לרבות הכבישים הראשיים של השכונה. מדרום משתרעים השטחים הפתוחים הכוללים גם טיפול בנגר ותוך הקפדה על ממשק בין הבינוי המוצע לשטח הפתוח.

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף ציין כי "זוהי החלטה חשובה שתיתן מענה לביקושים לדיור איכותי וראוי עבור החברה החרדית. הקמת השכונה החדשה בנוף הגליל היא המשך להסכם הפיתוח שחתמנו עם העירייה והוא מצטרף לשורה של פתרונות דיור כחלק מתכנית אסטרטגית שמגבש משרד הבינוי והשיכון עבור כלל אזרחי ישראל לדיור בר השגה".

מתכננת הותמ"ל במינהל התכנון, האדריכלית סיגי בארי, מסבירה כי "התכנון בותמ"ל מביא איתו ייעול של השימוש בקרקע וכן תכנית של אלפי יחידות דיור. מדובר בתכנית בעלת אתגרים תכנוניים רבים, ששמה דגש על פיתוח מרחב ציבורי נגיש, בטוח ומזמין שיהווה מקום מפגש קהילתי לתושבי הר יונה. התכנית קשובה לצרכי התושבים ומציעה פתרונות לתנאי השטח והקהילה".

ראש עיריית נוף גליל, רונן פלוט, מסר כי מדובר בפרויקט גדול נוסף שמצטרף לתנופת הבניה בעירו, "הכוללת למעלה מ- 7,000 דירות בהסכם גג, חלקן בבנייה מתקדמת ועוד אלפי יחידות דיור בהתחדשות עירונית בתוכן פרויקט ראשון בצפון שנמצא בשלבי אישור אחרונים למתן תוקף וצפוי לצאת לפועל עוד בשנה זו. נתוני ההגרלות האחרונות של משרד הבינוי והשיכון מצביעים על ביקוש גבוה לדירות בעיר, על כל בית שמשווק יש  עשרות מתמודדים וזאת לאור ההתחדשות האדירה של העיר, איכות החיים והרכבת בקלה המוקמת בעיר".

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

פועל מעד באתר בנייה ונפצע

פועל כבן 35 מעד ונחבל בגפיו תוך כדי עבודתו באתר בנייה בבני ברק. האיש טופל ופונה במצב קל עד בינוני לבית חולים.

נהג צמ"ה התהפך ונפצע

נהג צמ"ה התהפך לתוך ואדי בסמוך למחצבת דושן שסמוכה לקיבוץ חמדיה. צוות כיבוי מתחנת בית שאן פעל באמצעות כלים הידראוליים לחילוץ הנהג שפונה לבית חולים.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬