דף הבית >

> כתבה

חדשות הנדל"ן

טיוטת חוק ההסדרים מביאה את ה Fine-tuning שהיה חסר בתיקוני החקיקה ב 2022

ביום 26.1.2023 פורסמה טיוטת חוק ההסדרים הנלווה לאישור תקציב המדינה הצפוי בחודשים הקרובים. המסמך מתייחס לנושאים ולתחומים רבים המהווים מנועי צמיחה במשק הישראלי. כך ניתן למצוא במסמך, התייחסות, בין היתר, לרפורמות בתחומי האנרגיה, התשתיות, החקלאות, התחבורה, החינוך, הבריאות, התעסוקה, הכלכלה, הבנקאות וכמובן, התכנון הבנייה והנדל"ן

שיתוף‭:‬

בונים דירות
בונים דירות
בונים דירות
בונים דירות
בונים דירות
בונים דירות

בשעה טובה, הטיוטה פורסמה

ראוי לציין כי מדובר במסמך ראשוני ועקרוני וכי על מנת שהרפורמות המפורטות בו יקרמו עור וגידים לכדי חקיקה מחייבת, נדרשים עוד: הכנת תזכירי חוק, הצעות חוק, דיונים בוועדות הכנסת ולבסוף אישור מליאת הכנסת. לא אחת חלים שינויים בין נוסחים של חוק שאושרו בסופו של דבר ופורסמו ברשומות לבין הנוסחים הראשונים או אלו שנדונו בוועדות הכנסת, יחד עם זאת יש במסמך כדי ללמדנו על הרפורמות הצפויות גם אם אלו יאושרו בסופו של דבר בשינויים שיערכו בהם במסגרת תהליכי החקיקה כאמור.

זוכה לנתח נכבד: תחום ההתחדשות העירונית

מטבע הדברים, תחום ההתחדשות העירונית זוכה לנתח נכבד במסגרת המסמך, אם כי בהחלט ישנם עוד פתרונות ורפורמות הראויים להיכלל בחוק ההסדרים על מנת להסיר חסמים ולמנוע עיכוב בתחום כה מהותי ומרכזי.
בין הנושאים שפורטו במסמך ניתן למצוא התייחסות ראשונה וחשובה למתחמי התחדשות עירונית קיימים המשלבים בנייה רוויה ובניה צמודת קרקע. ההתייחסות הינה הן לעניין ההכרזה והן לעניין התכנון והמיסוי.

היבט נוסף בעל חשיבות ממעלה ראשונה, עניינו בהשוואת ההטבות והתנאים החלים על פרויקטים במסגרת פינוי בינוי ועל פרויקטים במסגרת תמ"א 38 (הריסה ובנייה), החל מהפחתת שיעור הרוב הנדרש לצורך פניה למפקחת על הבתים המשותפים ל 2/3 מבעלי הדירות שלהן צמוד 2/3 מהרכוש המשותף, התייחסות לסירוב הנובע מבנייה שלא כדין ברכוש המשותף וכלה בהחלת הטבות הקשישים לבני 80 (הן מבחינת עילת הסירוב והן מבחינת הסדרי המס).

בנוסף, הקלו בתנאים למינוי שמאי פינוי בינוי עבור בעלי דירות על מנת במטרה לעודד שימוש בכלי זה וכן ייתרו באופן מוצדק, את הצורך בקבלת אישור הרשות המקומית לצורך הכרזה על מתחם כמתחם לפינוי בינוי, על ידי ראש הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית.

עוד מתייחסת טיוטת חוק ההסדרים להיבטים קניינים וחוזיים באופן שהיא מקימה מנגנון מפורט בניסיון למצוא פתרון לסוגיה שכיחה שבמסגרתה במתחם מסוים קיימת פעילות של שני יזמים שונים.

לעיון במסמך הטיוטה המלא הקליקו כאן

כתיבת המאמר בסיוע עו"ד ישי איציקוביץ, שותף, מנהל מחלקת נדל"ן והתחדשות עירונית באגמון עם טולצ'ינסקי משרד עו"ד.
עו"ד איצקוביץ' מחלוצי התחום של ההתחדשות העירונית (פינוי בינוי ותמ"א 38) בישראל מלווה את התחום זה כ-20 שנה ופועל לקידומו. הוא מרצה במוסדות שונים בנושא זה וכן לוקח חלק פעיל בכל הדיונים בשנים האחרונות בוועדות הכנסת בקידום הרגולציה של ההתחדשות העירונית (חוק הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, תיקונים לחוק פינוי פינוי, חוק המארגנים חוק ההסדרים, חלופת שקד וכו') ובקידום הרפורמות בתחום.

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬