דף הבית >

> כתבה

נדל"ן למגורים

טיפה בים, אבל עם פוטנציאל: חברות הנדל"ן מגדילות נתחים בפרויקטים לשכירות ארוכת טווח

רק כ-2% מכלל הדירות לשכירות בישראל מיועדות לשכירות ארוכת טווח, אבל מספרם הולך וגדל עם כניסת עוד חברות נדל"ן לתחום והניסיון לקדם בחוק ההסדרים הטבות ליזמים. בשוק מאמינים כי הדבר יצליח לקרר עוד קצת את יוקר הדיור

שיתוף‭:‬

$RHKPFHE
$RHKPFHE
$RHKPFHE

חברות הבנייה הגדולות פוזלות יותר ויותר לשוק השכירות ארוכת הטווח מתוך הבנה שמדובר באפיק שעשוי להיות משתלם – אם יזכה ליותר עידוד מצידה של המדינה. במצב בו התשואה על דירה עומדת על כ-3%, הרווח האמיתי יגיע מהאפשרות למימוש הנכסים לאחר פרק זמן ארוך של כ-20 שנה, בתום המועד בו היזם מחויב להשכיר את הדירות בדמי שכירות הנמוכים ב-20% מהמקובל בסביבת הפרויקט.

בעשור שעבר מאז הוקמה החברה הממשלתית "דירה להשכיר", נכנסו לתחום כמה קרנות ריט, אולם גורמים בשוק מעריכים כי מתוך 800 אלף הדירות שנמצאות בשוק השכירות הפרטי, ישנם כ-15-20 אלף דירות בשוק השכירות לטווח ארוך, מהן כ-11 אלף דרך "דירה להשכיר", ועוד כמה אלפים בידי גופים מוסדיים וחברות נדל"ן, בהן אזורים, אשטרום, פרשקובסקי, גזית גלוב, אפריקה מגורים, שיכון ובינוי ועוד.

בשוק מעריכים כי גידול משמעותי במספר הדירות להשכרה ארוכת טווח, הוא אחד האפיקים האפקטיביים למלחמה ביוקר הדיור. מנכ"לית "דירה להשכיר" ענבל דוד אף מעריכה כי כאשר השוק יגיע לרמה של כ-150 אלף דירות כאלה, הדבר ימתן את הזינוק במחירים, משום שתהיה אלטרנטיבה.

ל"אשטרום מגורים להשכרה" של חברת אשטרום, יש כיום כ-2,000 יחידות דיור להשכרה ארוכת טווח בתל אביב, ירושלים, חיפה ואור יהודה.  לאחרונה זכתה במכרזים בתל השומר ובבאר יעקב הצפויים לכלול עוד כ-400 יחידות דיור. בחודשים האחרונים קיימה מכרז על 44 דירות להשכרה ארוכת טווח בפרויקט במתחם המשתלה, עליו נרשמה התנפלות כשהתמודדו בו כמעט 2,200 זכאים. בימים אלו מתחיל אכלוס הפרויקט.

השבוע הודיעה אזורים כי חתמה על הסכם ראשון בשטחי המסחר בפרויקט עירוב השימושים "נופי בן שמן" אותו היא בונה בלוד. הפרויקט עצמו יכלול מעל 400 יחידות דיור בשכירות לטווח ארוך, לצד מבני ציבור וחינוך, תעסוקה ומסחר בהיקף של כ-20 אלף מ"ר, ושטחים ירוקים.

כבר בחוק ההסדרים מ-2021 הייתה התייחסות לשכירות ארוכת טווח ולהגדרת כלי-עידוד ליזמים. בטיוטת חוק ההסדרים הנוכחי, ישנו ניסיון לקדם רפורמה במטרה להגדיל את הכדאיות הכלכלית ליזמים שיבחרו באופציית הבנייה לשכירות ארוכת טווח. בין היתר מוצע כי ועדות התכנון המחוזיות יוכלו לאשר הגדלה של זכויות הבנייה של פרויקטים כאלה בשיעור של פי שניים לפחות, וללפחות פי שלושה מסך יחידות הדיור שהיו מאושרות אם מדובר היה בדירות רגילות. הסיבה להגדלה של זכויות הבנייה עבור דירות בשכירות, נעוצה בכך שמדובר בדרך כלל בדירות קטנות לצעירים ולאזרחים ותיקים: "ניתן לכלול שיעור גבוה יותר של דירות קטנות המיועדות לזוגות צעירים, אזרחים ותיקים או יחידים, ואף ניתן ליצור מתחמים משותפים בבניין שיחסכו מקום בדירות", נכתב.

כמו כן מצוין כי "דירות קטנות אינן דורשות מוסדות ציבור רבים מכיוון שהן מתאימות לזוגות צעירים ויחידים, ובכך מתאפשר להוסיף עוד יחידות דיור ללא השלכות משמעותיות על המרחב הציבורי". כמו כן פרויקטים כאלה יזכו להפחתה משמעותית בתקן החניה, מה שיקטין עוד יותר את ההוצאות על הקמה של פרויקט כזה, וזאת משום שפרויקטים אלה נמצאים בקרבת מערכות תחבורה עתירות נוסעים.

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬