דף הבית >

> כתבה

חדשות הנדל"ן

לא בונים רק על העמלות: בנק הפועלים יקים מגדל – בדגש על מלונאות

הוועדה המקומית תל אביב צפויה לאשר השבוע להפקדה את תוכנית בנק הפועלים במתחם רוטשילד להקמת מגדל בן 45 קומות בעירוב שימושים, משרדים מגורים ומלונאות. בתמורה תפקיע העירייה שני מגרשים במתחם הבנק

שיתוף‭:‬

תוכנית "בנק הפועלים" ברחוב יהודה הלוי בתל אביב (הדמיה: יסקי מור סיון אדריכלים)
תוכנית "בנק הפועלים" ברחוב יהודה הלוי בתל אביב (הדמיה: יסקי מור סיון אדריכלים)
תוכנית "בנק הפועלים" ברחוב יהודה הלוי בתל אביב (הדמיה: יסקי מור סיון אדריכלים)

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב צפויה לאשר השבוע להפקדה את תוכנית "בנק הפועלים" ברחוב יהודה הלוי, להקמת מגדל בן 45 קומות בשילוב מגורים, תעסוקה, מסחר ומלונאות, זאת לאחר שבחודשיים האחרונים הוגשו לתוכנית תיקונים נוספים. את התוכנית תכנן ומקדם משרד האדריכלים יסקי-מור-סיון.

התיקונים החדשים שהועברו מחייבים בין היתר כי 20% מיחידות הדיור יהיו קטנות, וניתן דגש לשימוש במלונאות, כאשר הערכות הן כי בנק הפועלים מבקש להגדיל את זכויות הבנייה למלונאות באמצעות המרת זכויות שניתנו בייעוד אחר. טרם הוחלט מאיזה יעוד ובכמה יקוזזו הזכויות. בין היתר מחייבת הוועדה את הבנק להעביר לה נתונים כמותיים על מספר יחידות הדיור שייבנו בייעוד החדש.  

מגיש התוכנית והיזם הוא בנק הפועלים שמחזיק במגרשים בין הרחובות שדרות רוטשילד, בצלאל יפה ויהודה הלוי. על המגרש האחד, בניין בן תשע קומות מעל שתי קומות מרתף המשמש למשרדי הבנק – ומיועד להריסה. מבנה נוסף בבעלות הבנק בן חמש קומות וחצי, המשמש להנהלת הבנק, ומיועד גם-כן להריסה, ומבנה נוסף בן שתי קומות המשמש כיום למשרדי הבנק, ומיועד לשימור.

45 קומות, עירוב שימושים. תוכנית "בנק הפועלים" ביהודה הלוי (הדמיה: יסקי מור סיון אדריכלים)

התוכנית היא חלק מתוכנית התחדשות המקודמת במסגרת תוכנית המתאר לעיר תא/5000 ומדיניות מע"ר רוטשילד, ומטרתה להגדיל את זכויות הבנייה לבנק הפועלים לצורך בניית מגדל מעורב שימושים למלונאות, מסחר, משרדים ומגורים. סך הכל היקפי הבינוי בתוכנית (לפני התיקונים המוצעים) כוללים בנייה של 104 יחידות דיור בהיקף של כ-8,825 מ"ר בנוי, בשטח ממוצע של כ-80 מ"ר ליחידה, לצד שטחי תעסוקה ומסחר בהיקף כולל של 28,593 מ"ר בנוי.

"שהמגרש יירשם על שם העירייה, את הפרטים נסגור בהמשך"

בתמורה למימוש הפרויקט וכחלק מדרישות העירייה, תפקיע עיריית תל אביב שני מגרשים במתחם. לגבי המגרש ברחוב יהודה הלוי 62, בשטח של כ-1.1 דונם עליו ישנו בניין בן חמש קומות וחצי בהיקף של כ-3,500 מ"ר בנוי – הוחלט להפקיעו לטובת העירייה, כאמור, וזו תהפוך אותו לשטח חום, לצרכי ציבור.

לגבי המגרש הנוסף שבכוונת העירייה להפקיע ברחוב רוטשילד 50, בו יושב המבנה לשימור, טרם הוחלט איזה שימוש ייעשה בו. למעשה, העדר ההחלטה בנושא זה הוא שמנע את הפקדת התוכנית עד היום. בדיון שהתקיים בנושא ביולי 2022 נחשפה המחלוקת בין חברי הוועדה, לעניין ייעוד המגרש:

עו"ד אמיר חן, מייצג את בנק הפועלים: "לא ברור התיקון ומה המשמעות בין הפקעה להקצאה"

אלי לוי, מנהל אגף נכסים בעירייה: "לא סגרנו את המסגרת אז אני לא מסכים עם הסוגייה הזו"

עו"ד הראלה אברהם אוזן, המשנה ליועץ המשפטי לעיריית תל אביב: "אני מסכימה שהנושא של ההקצאה והפקעה לא סגור עד הסוף. אנחנו מקבלים ביהודה הלוי מגרש חום שהוא יהיה ההקצאה של שטחי הציבור בתוכנית הזו. כאשר מה שלא סגור הוא איך המגרש הזה מגיע לעירייה וכל הנושא של התחשבנות שקשורה להשבחה למגרש האחר שבו לא נבנים השטחים הציבוריים. היו ישיבות והנושא הזה עדיין פתוח ובקשנו שזה יהיה תנאי להפקדה. אני מציעה שתהיה החלטה להפקדה התוכנית שמוצגת היום, יתקבל מגרש חום שיהיה מגרש ציבורי וירשם על שם העיריה את הפרטים נסגור בהמשך".

עו"ד אמיר חן: "בשם בנק הפועלים חוזרים על בקשתנו לאשר את ההפקדה. העניין הזה הוא עניין טכני וביננו לעירייה. אלו עניינים משפטים טכניים לחלוטין".

ליאור שפירא, יו"ר מועצת עיריית תל אביב: "גורמי המקצוע לא חושבים כדעתך, לכן אנחנו לא נאשר כרגע ונדחה את הדיון".

לאחר הפסקה והתייעצות, אושרה התוכנית להפקדה במתכונתה המקורית.

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬