דף הבית >

> כתבה

התחדשות עירונית

לא תכירו את מרכז חדרה: אלפי דירות יתווספו במסגרת פינוי בינוי

תוכנית ההתחדשות העירונית במרכז העיר מתייחסת לבנייתן של כ-19 אלף יח"ד ותוסיף מאות אלפי מ"ר לתעסוקה, מסחר ועבור מבני ציבור, לצד שימור מבנים בעלי ערך היסטורי. בגבולות התוכנית קיימות כיום כ-8,000 דירות

שיתוף‭:‬

חדרה | Getty Images
חדרה | Getty Images
חדרה | Getty Images
חדרה | Getty Images
חדרה | Getty Images
חדרה | Getty Images

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה של מחוז חיפה החליטה להפקיד תוכנית ענק להתחדשות עירונית במרכז חדרה. תוכנית "לב העיר חדרה" שנערכה על ידי אוקא-אורית וילנברג וקרן ידווב אדריכלים בע"מ, תוסיף מעל עשרת אלפים יחידות דיור בגבולות התוכנית, לצד תעסוקה, מסחר ומבני ציבור, כמו גם שימור של בניינים בעלי ערך היסטורי, מראשית ימיה של העיר שהוקמה על ידי אנשי העלייה הראשונה ב-1891.

מטרת התוכנית היא לחדש ולחזק את מעמדו של מרכז העיר כמרכז עירוני והיסטורי, המציע שירותים מגוונים לתושבי המחוז, וחיזוק הקשר בין חלקי העיר השונים. התוכנית, שקודמה ומומנה על ידי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית בשיתוף עם עיריית חדרה והמנהלת להתחדשות עירונית בעירייה, מתייחסת לשטח של כ-1,700 דונם, בין הרחובות הנשיא בצפון, ביאליק בדרום, הרחובות ירושלים ויצחק רבין במזרח, ותחנת הרכבת במערב.

התוכנית כוללת 11 אלף יחידות דיור במגדלי מגורים שבין שמונה ל-20 קומות, שבחלקם ישולב גם מסחר בקומת הקרקע. כ-3,300 דירות יהיו דירות קטנות, במטרה למשוך אוכלוסייה צעירה. כיום על תא השטח הזה קיימות כ-8,000 דירות, ומתוכננות להיבנות שם כ-19 אלף.

לצד המגורים והמסחר, התוכנית כוללת 220 אלף מ"ר שטחי תעסוקה, ו-55 אלף מ"ר עבור שטחי ציבור. כאמור, התוכנית מתייחסת גם לשימורם של 74 מבנים מראשיתה של העיר, עוד כאשר הייתה מושבה בסוף המאה ה-19, ובין היתר מתייחסת לשימור "בתי ראשונים", בניין מועצת פועלי חדרה, מבני מגורים עירוניים משנות ה-30 וה-40, ועוד.

מחיר דירה ממוצעת במרכז חדרה עומד על 1.65 מיליון שקלים, נמוך בכ-10% ממחיר דירה ממוצעת בחדרה. המחיר למ"ר עומד במרכז העיר על קצת מעל 17 אלף שקל למ"ר – כך על פי אתר מדל"ן. רק בשנה האחרונה בוצעו באזור עסקאות עבור דירות בבניינים ישנים משנות ה-50, לפי 20-27 אלף שקל למ"ר.

יו"ר הוועדה המחוזית חיפה ומתכנן המחוז, רונן סגל מסר כי "מדובר בתוכנית חשובה ביותר לעיר ולמחוז, המתמודדת עם סוגיות תכנוניות מורכבות ויוצרת בסיס להתחדשות עירונית נרחבת וחסרת תקדים במרכז העיר חדרה. התוכנית מקודמת על ידי עיריית חדרה והרשות להתחדשות עירונית".

מנהל אגף בכיר תכנון ברשות הממשלתית התחדשות עירונית, גורי נדלר, הוסיף כי "אישור הפקדת התוכנית ללב העיר בחדרה הוא ציון דרך משמעותי בהתפתחות העיר. התוכנית תאפשר תוספת של אלפי יחידות דיור בהיתרי בניה וקידום מתחמים לפינוי בינוי".

ראש עיריית חדרה בפועל, ניר בן חיים אמר כי "התוכנית תהווה תוספת עצומה של יחידות הדיור במרכז הוותיק של חדרה, מעבר למה שכבר ישנו בתוכניות הקיימות. הרשות המקומית והחברה הכלכלית חדרה מובילות בשנים האחרונות תהליכי התחדשות עירונית מואצים בכל העיר, כאשר הצפי הוא כי בעוד 10 שנים פני מרכז העיר ישתנו כליל. מרכז העיר שהיום משופע בבניינים ותיקים וישנים בני שתיים-שלוש קומות, יהיה שונה לחלוטין ויהפוך למתחם אורבני ושוקק של בנייני מגורים מודרניים בשילוב עירוב שימושים של מסחר ותעסוקה".

בהקשר זה יש לציין כי בתחילת החודש הודיע יו"ר הרשות הלאומית להתחדשות עירונית, אלעזר במברגר, לראש העירייה בפועל בן חיים, כי העיר עמדה ביעדי ההסכם להוצאת אישורי בנייה לפרויקטים של התחדשות עירונית, ולכן תקבל מימון של כ-16 מיליון שקלים. כזכור, לפני כשנה חתמו 12 עיריות על הסכם מול משרד השיכון והבינוי ועם הרשות הלאומית להתחדשות עירונית, לקבל סיוע במימון הקמת תשתית עירונית בפרויקטים של התחדשות עירונית. ביקורת שנשמעה בהקשר זה התייחסה לכך שאף רשות מקומית מבין אותן 12, אינה מבין הרשויות שנמצאות בפריפריה ונמצאות באזורים בעלי סיכון מוגבר לרעידות אדמה.

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬