דף הבית >

> כתבה

אדריכלות ועיצוב

למי יש את הנוף הכי יפה בעיר? כמה פנטהאוזים ששווה להציץ בהם

דירות גדולות ומעוצבות, עם מרפסות ענק שצופות לים האין-סופי, לשדות או לעיר – לקראת סוף השבוע דגנו לכם כמה "וילות בשמיים" מעוררות השראה

שיתוף‭:‬

הפנטהאוז שעיצבה האדריכלת לילילאן בן שוהם (צלם: אלעד גונן)
הפנטהאוז שעיצבה האדריכלת לילילאן בן שוהם (צלם: אלעד גונן)
הפנטהאוז שעיצבה האדריכלת לילילאן בן שוהם (צלם: אלעד גונן)
הפנטהאוז שעיצבה האדריכלת לילילאן בן שוהם (צלם: אלעד גונן)
הפנטהאוז שעיצבה האדריכלת לילילאן בן שוהם (צלם: אלעד גונן)
הפנטהאוז שעיצבה האדריכלת לילילאן בן שוהם (צלם: אלעד גונן)

דירה שמוקפת במרפסת ענקית, עם שלושה ואולי אפילו ארבעה כיווני אוויר, במרכז העיר אבל מעניקה לעיתים ריחוק מהרעש העירוני והצפיפות. בחלק מהמקרים לדירה מעלית נפרדת המגיעה ישירות לפנטהאוז, מה שמעצים עוד יותר את תחושת הפרטיות.

המיקום הגבוה מאפשר חדירה של הרבה אור טבעי וכמובן גם בריזה נעימה בימי הקיץ החמים. המון קירות זכוכית והנוף הן התמונות של הבית. הפנטהאוז מהווה מעין סמל סטטוס – והוא כמובן הדירה הגדולה והיקרה בבניין.

הפנטהאוז הוא חלופה נפלאה למרחבים וללוקסוס שבעלי בתים פרטיים היו רגילים אליהם – והחליטו לעזוב כשהילדים פרשו כנף. מה גם שעם תכנון ועיצוב נכונים, אפשר לגרום לדיירים להרגיש שהם עדין נהנים מבית פרטי – רק בשמיים. הם עוזבים את הבתים היוקרתיים רחבי הידיים ועוברים לדירות פנטהאוז עם מרפסת גדולה שאידיאלית לאירוח, עם כמה בונוסים גדולים – כמו מתקנים ציבוריים מפנקים בבניין כדוגמת חדר כושר ובריכה.

צופה לים (עיצוב: צביה קזיוף)

זוהי דירת פנטהאוז בעלת שתי קומות הממוקמת בשכונת עג'מי ביפו, הצופה לים, בגודל של 190 מ"ר. הדירה מהווה חיבור ישיר בין השכונה המורכבת והציורית, לנוף הים המשתקף ממנה. האופי העיצובי של בית המגורים הפרטי הזה נגזר מכל הסביבה האנושית שמקיפה את הבית, וגם זו שמאכלסת אותו – שני גברים ותינוקת שזה עתה נולדה.

הדירה מגוונת בהשראתה הססגונית. גווני המטבח יוצרים הרמוניה של ין ויאנג (על פי הרפואה הסינית המסורתית מדובר בשני ניגודים מובהקים שמשלימים זה את זה, א"כ) בין הגוונים האפורים הקרים, לבין הגוונים הזהובים החמים.

הפנטהאוז בשכונת עג'מי שעיצבה צביה קזיוף (צילומים: עמית גושר)

בהשראת חוף הים וגווני החול המוזהב, ובשילוב גוף התאורה הבנוי חישוקי פליז, הוצב קיר בחיפוי פסי זהב בהירים הנכנסים אל שירותי האורחים ויוצרים הפרדה עדינה בין אריחי האבן הקלאסיים, לבין אריחי הזליג' ביבוא ממרוקו בעבודת יד, עד לשילוב בין תרבויות מזרח ומערב וליצירת חלל אקלקטי בין אירופה הקלאסית לבין לשכונת ע'גמי הישראלית.

הגוונים הזהובים מהווים כקרני שמש החודרים לדירה כנרטיב החוזר על עצמו בכל פינה בבית, תוך תנועה של המנעד בין השילובים וכטוויית שטיח היוצר מארג נכון ויפה בין הנוף, אופי הסביבה ולמרקם חייהם של בני הזוג.

זוהי יפו ילדה (אדריכלית: ליליאן בן שוהם)

כשנכנסים לפנטהאוז הדו-קומתי הזה ביפו העתיקה, אי אפשר שלא להתמסר לאווירת הרוגע והנועם השולטת במרחב. בית רחב ידיים, אך עם זאת חם וצנוע. הים והעיר העתיקה הנשקפים כמעט מכל פינה, מהווים תפאורה מושלמת והופכים את החללים בבית לציור, בדיוק כמו שהדיירים חובבי האומנות חלמו.

הדירה שופצה שיפוץ מאסיבי עבור בני זוג בשנות ה-60 לחייהם, שביקשו מהאדריכלית ליליאן בן שוהם שתיצור עבורם דירה מוארת ורגועה בה יוכלו לארח גם באופן אינטימי וגם באופן המוני יותר.

בקומה העליונה של הפנטהאוז נמצא החלל הציבורי הכולל מטבח, סלון, סוויטת הורים ושירותי אורחים. בקומה התחתונה נמצא אגף האורחים ובו חדרי שינה, חדרי רחצה ופינת עבודה. תקרת הבית משופעת ובה קורות עץ, כשקורת עץ ראשית חוצה את כל החלל הציבורי ומעניקה תחושת המשכיות ומרחב. תאורת אווירה נסתרת שולבה בין הקורות ויוצרת אפקט אור יפיפה כשהשקיעה מפציעה מהמרפסת המערבית. גרם מדרגות קונזולי עם מעקה זכוכית מחופה פרקט עץ הממשיך את חיפוי הרצפה בכל הבית, יוצר זרימה בין שני המפלסים.

הנוף ליפו מהדירה שעיצבה האדריכלית ליליאן בן שוהם (צילומים: אלעד גונן)

הקו העיצובי מנימליסטי, אלגנטי וחם. פלטת הצבעים והחומרים שנבחרו לבית היא גווני פסטל עם נגיעות של עץ טבעי, בשילוב מתכת וצבע שחור המעניק מראה אלגנטי ויוצר עניין בחלל הרגוע.

המטבח בצבע מוקה בהיר בשילוב משטח עבודה שחור המעניק קונטרסט ונגיעות עץ חמות ובו גם אי גדול ועליו מונחות כיריים. מקרר יינות גדול הוצב בקצה המטבח.

מעורר השראה (מעצב פנים: אורון מילשטיין)

בני הזוג בחרו במעצב אורון מילשטיין שידוע בשל החיבור והאהבה שלו לעולם האופנה, מעצבי-על והרבה יצירתיות. התוצאה מעוררת השראה. מדובר בדירת פנטהאוז בשטח של 155 מ", המתפרסת על פני קומה אחת, צופה לעבר השדות הירוקים של הוד השרון.

הוחלט לתכנן את הדירה מחדש על מנת ליצור חדר שינה מרווח עבורם ועבור שני ילדיהם, כך שהם הפכו את התכנון המקורי משישה חדרים לארבעה. החלל הציבורי רחב ידיים, נגלה בעת הכניסה לדירה והוא כולל את הסלון, המטבח ופינת אוכל.

עם נוף לשדות של הוד השרון. דירת הפנטהאוז שעיצב אורון מילשטיין (צילומים: אלעד גונן)

במרכז המטבח ממוקם שולחן אוכל גדול ומרשים במיוחד וסביבו כסאות אוכל בעיצובו של פיליפ סטארק עם בדים מדליקים ועליהם איורים בינלאומיים של ערים מרכזיות. מעל השולחן גוף תאורה גיאומטרי ומרשים שהגיע במיוחד מחו"ל. השטיח שנבחר בהדפסה חדשנית מבית היוצר של מעצב העל מרסל ונדרס, ומעליו שולחנות קפה בסגנון רשת, שתורמים למראה האופנתי. והדובדבן שבקצפת – גוף תאורה בצורת גורילה, מאיטליה כמובן, שממחיש את הסגנון היצירתי של המעצב ואת הפתיחות של בני הזוג.

לדירה מרפסת שמהווה חלל אירוח נפלא לבני המשפחה והחברים ומתכתבת עם חלל הפנים של הדירה. סוויטת ההורים המרווחת כוללת מיטה בהזמנה מיוחדת עם בד עשיר מבית מעצב-העל ז'אן פול גוטייה. הקירות בעצם מורכבים מארונות נגרות עם ידי פליז אינטגרלית ושתי שידות לילה בעיצוב טום דיקסון.

חוברו להן יחדיו (אדריכל: מושיק חדידה)

באחת מערי המרכז ממוקמת דירת פנטהאוז רחבת ידיים עם תצפית מרהיבה של  360מעלות – מתל-אביב בצפון ועד להרי ירושלים שנגלים ממזרח. האדריכל מושיק חדידה קיבל לידיו שתי דירות בתמונת מראה, שחוברו להן יחדיו. הוא השכיל להפוך את המרחב העצום לסביבת מגורים עוצמתית, נעימה ותרבותית בסגנון קלאסי מוקפד ועדכני.  

בפנטהאוז מתגוררות שבע נפשות – זוג הורים בשנות ה-40 וחמשת ילדיהם. הדירה, בקומה ה-28 והאחרונה של מגדל מגורים חדש, מתפקדת כווילה בשמיים לכל דבר: היא מתפרשת על יותר מ-500 מ"ר (!!!) (310 מ"ר שטח עיקרי ועוד כ-210 מ"ר של מרפסות).

310 מ"ר שטח עיקרי ועוד כ-210 מ"ר של מרפסות. הדירה שעיצב מושיק חדידה (צילומים: עודד סמדר)

בני המשפחה מאוד מוזיקליים ואכן כלי הנגינה מהווים נדבך חשוב ומרכזי בתכנון. הם גם מרבים לארח לכן תוכנן עבורם אגף אירוח רחב ידיים שפתוח למרפסת גן גדולה, בה נשתלה צמחייה שמותאמת לגובה רב, שהופכת את הקשר בין הזירות – פנים וחוץ – לכמעט בלתי אמצעי.

לכאורה, מכיוון שהפנטהאוז מורכב משתי דירות שחוברו יחד, החלוקה לאזורים אמורה הייתה להיות קלה, אך בפועל שלד הבניין הקבוע שלא ניתן לשינוי, וגרעין המגדל שעובר בין  שתי הדירות, יצרו אתגר תכנוני ממשי אותו פתר חדידה: "יצרתי תכנון דינמי והמשכי שנע סביב גרעין המבנה. עם פתיחת דלת הכניסה נחשפים לחלל הציבורי. בהמשך ישנה מבואה שמובילה לשירותי האורחים מולם תוכננה פינת הסבה קטנה. בהמשך המטבח, שגם ממנו יש יציאה למרפסת משלו, ובציר הזה תוכננו גם חדר הקולנוע הביתי וחדר העבודה של האב. חדרי הילדים ממוקמים בהמשך הציר; שני הגדולים קיבלו סוויטות שכוללות חדרי רחצה וארונות, ושלושת הקטנים זכו לחדרים מרווחים ומוארים והם חולקים חדר רחצה גדול. בסופו של מסדרון האגף הפרטי, ממוקם מאסטר השינה המרווח של בני הזוג שמתפרס של פני 55 מ"ר".

תקרות הדירה הוגבהו לגובה של 3.9 מטרים, מה שמעצים אפילו יותר את המראה המרשים של הדירה, שעוצבה בסגנון קלאסי, נקי ויוקרתי, ונטול גחמות וקישוטים.

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

כישלון למכרז דיור בקריית ים

אף הצעה לא הוגשה למכרז רמ"י ל-6.8 דונם בקריית אתא עבור 200 יח"ד דיור מוגן. מחיר המינימום היה 2.8 מלש"ח, הפיתוח – 28.8 מיליון.

פועל מעד באתר בנייה ונפצע

פועל כבן 35 מעד ונחבל בגפיו תוך כדי עבודתו באתר בנייה בבני ברק. האיש טופל ופונה במצב קל עד בינוני לבית חולים.

נהג צמ"ה התהפך ונפצע

נהג צמ"ה התהפך לתוך ואדי בסמוך למחצבת דושן שסמוכה לקיבוץ חמדיה. צוות כיבוי מתחנת בית שאן פעל באמצעות כלים הידראוליים לחילוץ הנהג שפונה לבית חולים.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬