דף הבית >

> כתבה

אדריכלות ועיצוב

לקראת יום המשפחה היום: החלל שמוקדש במיוחד לאיחוד כל בני הבית

במציאות הנוכחית, כולנו מבינים את החשיבות של המשפחה הגרעינית. אז מצאנו חמישה בתים עם לוקיישינים משפחתיים – כמו מטבח, מרתף ואפילו הבריכה בגינה

שיתוף‭:‬

המרתף. עבודה של אדריכל רון שפיגל (צילום: אלעד גונן)
המרתף. עבודה של אדריכל רון שפיגל (צילום: אלעד גונן)
המרתף. עבודה של אדריכל רון שפיגל (צילום: אלעד גונן)
המרתף. עבודה של אדריכל רון שפיגל (צילום: אלעד גונן)
המרתף. עבודה של אדריכל רון שפיגל (צילום: אלעד גונן)
המרתף. עבודה של אדריכל רון שפיגל (צילום: אלעד גונן)

היום נציין את יום המשפחה, תאריך שהיה בעברו יום האם ואיכשהו התגלגל והתפתח לכל בני הבית. מכאן הדעות חלוקות לגבי חשיבות היום והקדשתו למשפחה כולה, ולא רק לאם ולתפקידה במשפחה ובחברה בכלל.

יום המשפחה הוא יום חגיגי למשפחה הגרעינית. במציאות של היום, נדמה שכולנו מבינים לעומק את חשיבותה. בפן העיצובי, רבים כבר הבינו שאפשר ואף רצוי לתכנן ולהקדיש חללים בבית כדי לאחד את המשפחה. לגרום לחלל לעבוד לטובת המשפחה ואיחודה. חללים שתוכננו בחוכמה כדי שבני המשפחה, הילדים וההורים כאחד, יתאחדו סביבו. ישבו, ישחקו, ישתפו, ידברו, יהיו ביחד.

להלן כמה דוגמאות שבהחלט עשויים להוציא את הקטנים מהמסכים… ואת הגדולים גם. יום שמח.

המטבח הרגוע והעוצמתי | אדריכל: יהושע שעשוע, שיש מטבח: Laminam ישראל

"החזון בשיפוץ הבית בהרצליה פיתוח, היה לשמר את הקווים הכללים של הבית המקורי משנות ה-70. חוץ המבנה נשמר צורנית על מנת לחסוך בעליות ולא לעבור תהליכי רישוי ארוכים, אולם פנים הבית עבר שיפוץ מהיסוד", מסביר האדריכל יהושע שעשוע. "שברנו את הקיר המפריד בין הסלון למטבח, בכדי ליצור חלל אופן ספייס. החלפנו את מיקומי המטבח והסלון בכדי לנצל טוב יותר את החלל והחצר האחורית והיציאה לחצר מהסלון".

עבודה של האדריכל יהושע שעשוע (צילומים: אלון ברהום)

המטבח עוצמתי ויחד עם זאת נעים ורגוע. הוא בהיר כמו יתר חללי הבית ויוצר דו שיח בין הקווים החדים והישרים לאורך המטבח בקיר, בפס המיזוג והשיפוט של התקרה לבין הפינות המעוגלות של האי. לשיש המטבח והאי נבחר Laminam דגם לבן עם גידים עדין וציורי, שיוצר דיוק בחלל. האי תוכנן כך שבני המשפחה יכולים לשבת סביבו, האחד מול השני.

המרתף המשפחתי | אדריכל רון שפיגל "שפיגל אדריכלים"

הבית בשוהם הוא חלק מדו משפחתי, ובו מתגוררים זוג פלוס שלושה ילדים. זהו בית בן 25 שנה שהצריך תכנון ושיפוץ מסיביים. בני הזוג הבינו את הפוטנציאל של הבית, למרות שצורתו והבנייה היו במצב ירוד מאוד.

העבודה של האדריכל רון שפיגל (צילומים: אלעד גונן)

המרתף הוא החלל החווייתי לכל בני המשפחה. שטחו 100 מ"ר – מצד אחד כולל אזור צפייה בטלוויזיה עם מטבחון ובר קטן, ובצידו השני חדר עבודה המשכי שצד אחד שלו סגור ומיועד להורים, האבא הייטקיסט והאמא מורה. המרתף ממשיך החוצה עם עמדות עבודה לילדים. הפרקט בחיפוי עץ אלון, מחולק לארבעה, כאשר כל לוח פונה לכיוון אחר. חלל נפלא, גדול ומרווח, שמשרת את כל הפונקציות גם האישיות וגם המשפחתיות של כל אחד מבני המשפחה.

הבריכה החווייתית | אדריכל איתי גרשי, בריכה – אבנר צדוק, חברת פלגים

זו לא הפעם הראשונה שחברת פלגים, שאחראית על תכנון ויישום הבריכה, ומור אבידן שאחראית על חלל החוץ העוצמתי, משתפות פעולה. הבריכה והבית שברעננה, תוכננו על ידי האדריכל איתי גרשי. סביבת החוץ בכלל והבריכה בפרט, הן דומיננטיות ועוצמתיות עבור כל בני המשפחה, גדולים וקטנים כאחד. אורך הבריכה כ-13 מטרים, היא חופתה בגרניט בצבע שחור שתפקידו להעצים את המראה הדרמטי שלה. הבריכה כוללת מספר מפלסים והיא תוכננה תוך התייחסות לנוף ולאווירה בחצר בית המשפחה.

עבודה של האדריכל איתי גרשי (צילומים: עמית גירון, באדיבות פלגים)

הבריכה כוללת פינוקים רבים, שהופכים את השהות בה לחווייתית, כמו ראש גלישה רטוב עם סף מאוד עדין ודק, אפשרויות ישיבה שונות, מטבח חוץ מפואר, ועוד. כל אלו הופכים את סביבת החוץ לכזו המציעה שפע אפשרויות בילוי.

המטבח המאחד | מעצבת: רשל פישבך, מטבח – נאנו מטבחים

זהו מטבח רחב ידיים בסגנון מודרני יוקרתי שעוצב למשפחה, זוג פלוס ארבעת ילדיהם, לדירתם ברמת גן. בחלל הציבורי, הסלון והמטבח תוכננו כמקשה אחת על מנת להיות בקשר עין תמידי עם הילדים. המטבח תוכנן על ידי נאנו מטבחים בשיתוף עם המעצבת רשל פישבך, שאמונה על הפרויקט כולו.

עבודה של רשל רושבך (צילומים: שושי שוימר, באדיבות נאנו מטבחים)

חזיתות המטבח בגוון סהרה עם ידיות זהב שנותנות מראה יוקרתי ותכשיטי למטבח. במטבח מסתתרים עוד שני מקררים אנטגרליים ומקפיא נוסף שמוסתר בחזיתות המטבח. בקופסה העיצובית תוכנן שיש שחור שיוצר מראה נקי. האי באורך שישה מ"ר, עם תכנון של קיר כוח ודלפק שמקביל אליו. המטרה הייתה שהמטבח הגדול יאפשר לכל המשפחה לשהות בו, גם בזמן שההורים מבשלים.

הכוכבת – פינת האוכל | מעצבת קרן ניב-טולדנו

הדוגמה האחרונה והחשובה מכולן היא פינת המשפחה עצמה. מעצבת הפנים קרן ניב-טולדנו מקפידה לתכנן בפרויקטים שלה את פינות המשפחה האינטימיות, שמתווספות לסלון הרשמי, אך אינן תוספות את מקומו.

עבודה של קרן ניב טולדנו (צילומים: איתי בנית)

לדבריה, "הפינה הפכה למקום האופטימלי שמשמש להתכנסות והרגעות – מקום מפלט פרטי, שלרוב מוצנע ביחס לאגף הציבורי, בו אנחנו יכולים להיות עצמנו במאת האחוזים: להתכרבל, להתעטף, להתחבק ולהנות מזמן איכות בין-דורי. הריהוט בפינות המשפחה ברובו יותר מאפשר: עמוק ורך, עשוי ברובו מחומרים טבעיים ונעימים למגע".

המעצבת ממליצה "לעבוד בפינת המשפחה עם פלטת גוונים כמה שיותר אורגנית וטבעית, כמו למשל גוונים עמוקים של כחול, גווני אקווה, גווני אדמה וגוונים של מתכות שונות. בתוך כך, כל גוון מעושן ואפור יעמד טוב יותר במבחן הזמן, וודאי ביחס לגוונים זרחניים, וכמובן שפע של טקסטיל בשלל צורותיו, שטיחים, וילונות, כריות וכו".

.

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬