דף הבית >

> כתבה

התחדשות עירונית

מאבק תושבי אפקה נכשל – התוכנית למתחם ברקאי יוצאת לדרך

לאחר שנים של מאבקים בוועדות התכנון ובבית המשפט, נקבע כי התוכנית של תדהר ואקרו נדל"ן תצא לפועל כמעט בשלמותה, והוועדה המקומית נתנה לה תוקף

שיתוף‭:‬

מתחם ברקאי בשכונת נאות אפקה (הדמיה: באדיבות קיו נדל"ן)
מתחם ברקאי בשכונת נאות אפקה (הדמיה: באדיבות קיו נדל"ן)
מתחם ברקאי בשכונת נאות אפקה (הדמיה: באדיבות קיו נדל"ן)

הוועדה המקומית תל אביב אישרה למתן תוקף את תוכנית ההתחדשות העירונית במתחם ברקאי בשכונת נאות אפקה בתל אביב, לאחר החלטת בית המשפט שנתן אור ירוק לפרויקט. את התוכנית יזמו תדהר, קיו נדל"ן ואקרו נדל"ן, שיוצגו על ידי עורכי הדין ענת בירן, אפרת לרנר ורון נבון ממשרד "ענת בירן עורכי דין", והיא כוללת 370 דירות.

מתחם ברקאי ממוקם בין בית הלוחם מצפון, נתיבי איילון ממזרח, רחוב מאיר נקר ברמת אביב ג' ממערב, ושכונת אפקה מדרום. לפי התוכנית, ייהרסו תשע בנייני רכבת ישנים בני שלוש קומות, ובהם 113 דירות, ובמקומם ייבנו 17 בניינים חדשים בני שמונה קומות עם 370 דירות, שטחי מסחר, משרדים ומבני ציבור.

התוכנית יוצאת לפועל כאמור לאחר שבית משפט לעניינים מינהליים בתל אביב, דחה בשבוע שעבר את העתירה המינהלית שהגישה קבוצת תושבים משכונת אפקה בתל אביב, על החלטת ועדת הערר המחוזית לדחות את טענותיהם ולאשר את התוכנית. פסק הדין ניתן בהסכמת הצדדים, כך שהמשמעות היא אור ירוק סופי ליציאת הפרויקט לדרך לאחר שנים של תכנון והתדיינויות.

בעלי הדירות במתחם ברקאי התקשרו כבר בשנת 2016 עם החברות לביצוע פרויקט התחדשות עירונית, ומשרד ענת בירן מלווה את התוכנית מראשיתה. לאחר הפקדת התוכנית ב-2021, הגישו בעלי בתי פרטיים בשכונת אפקה הסמוכה התנגדויות תפגע באיכות חייהם ובאופי הכפרי של השכונה, שרובה היא צמודת קרקע. בסוף אכן הופחתו במקצת מספר יחידות הדיור בתוכנית.

בחודש פברואר, דחתה ועדת הערר לתכנון ובנייה מחוז תל אביב את רוב ההתנגדויות שהוגשו לתוכנית מצד קבוצת תושבים בשכונה, וקבעה כי מדובר בתוכנית התחדשות עירונית ראויה, תואמת את התפיסה העירונית של ציפוף מרקמים עירוניים, מבלי לחרוג מהוראות תוכנית המתאר הכוללנית.

ועדת הערר קבעה כי התוכנית תואמת את הוראות תא/5000 וניתן לאשרה בסמכות ועדה מקומית, לפי תוכנית המתאר הכוללנית. היא הותירה את גובה הבניינים וכמות יחידות הדיור, ואישרה את השטח הפרטי הפתוח המוצע. השינויים המשמעותיים שהורתה ועדת הערר לבצע בתוכנית, הם להגדיל את תקן החניה בפרויקט מ-0.8 לחניה אחת לדירה, ולהפחית במעט את זכויות הבנייה בחלק משטח התוכנית.

ועדת הערר קבעה, כי התוכנית מוסיפה לתמהיל יחידות הדיור בסביבה, על ידי הקטנת ממוצע גודל הדירות, ובכך מוסיפה אפשרות למגוון נוסף של משקי בית לגור בסביבה זו. התוכנית מקצה 45 דירות בדיור בהישג יד, ומאפשרת מרחב יותר נעים להולכי רגל. התוכנית גם מסדירה מעברים, מסדירה חניון ציבורי פתוח וחניה תת קרקעית, ומשפרת את מערך הדרכים.

לדברי עו"ד בירן, "אנו שמחים על אישור התוכנית למתן תוקף, וכן על פסק הדין של בית המשפט לעניינים מינהליים, שהתקבל בהסכמה ודחה את עתירת המתנגדים. בכך ניתן אור ירוק לפרויקט לצאת לדרך. התוכנית עברה את כל הערכאות התכנוניות, והחלטת ועדת הערר הייתה מפורטת מאוד, מנומקת לעילא, ונתנה מענה לכל הנושאים והסוגיות שהעלו המתנגדים. הפרויקט שיוצא לדרך היום הוא פרויקט התחדשות עירונית חשוב המשפר משמעותית את המצב הקיים, ומייצר מתחם מגורים חדש ומשמעותי, בעיצוב ותכנון מידתי ביחס לסביבה".

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬