דף הבית >

> כתבה

אדריכלות ועיצוב

מאסטר שף: המטבחים שיגרמו לנו להתחיל לבשל לחגים

ריחות חגי תשרי כבר באוויר, ורגע לפני ההכנות לארוחת ראש השנה, החלטנו להציג כמה מטבחים פונקציונליים מעוררי השראה – עם צבעים מיוחדים, עמדות עבודה מרווחות ומכשירי חשמל ממותגים

שיתוף‭:‬

נאנו מטבחים, מעצבת איריס מנור צלם עידן גור (30)
נאנו מטבחים, מעצבת איריס מנור צלם עידן גור (30)
נאנו מטבחים, מעצבת איריס מנור צלם עידן גור (30)

זה לא סוד שהמטבחים הם הגרעין של הבית, הכוכב הבלתי מעורער. הם חלק מרכזי ומהותי מההתנהלות היומיומית בבית. לא בכדי, מעמדו של המטבח גדל ואיתו גם המטראז' ורמת הפינוקים. אז רגע לפני עונת החגים, שבמהלכה רובנו נבלה לא מעט במטבח, אספנו כמה מטבחים שווים בהחלט.  

האי הכהה | עיצוב: האדריכל רון שפיגל, "שפיגל אדריכלים"

בית זה הוא תצוגת תכלית לארכיטקטורה בינלאומית מעוררת השראה. הוא בעל ניגודיות מרשימה וייחודית של חומרים, שממשיכה גם במטבח, שם יצר האדריכל רון שפיגל חזית נגרות שחורה המתחברת לדופן הפונה לחצר. אחת מדלתותיה היא דלת סתרים שמובילה למזווה אליו כניסה נוספת ישירות מהחניה. חיפוי היחידה עשוי פורמייקה בטקסטורת אבן בגוון אפרפר. לצידה אלמנטים מעץ זברנו כדוגמת חזית משטח העבודה וחזיתות האי שחופה במשטח אבן כהה ודרמטי.

ניגודיות גם במטבח. המטבח שעיצב רון שפיגל (צילומים: אלעד גונן)

החלל הציבורי תוכנן כ-OPEN SPEACE פתוח ואוורירי, ועם זאת, הודות לאיזון נכון בין מסות, נפחים, חומריות וצבעוניות, התחושה בו היא עוטפת וביתית.

בצידה האחד של הקומה נמצא הסלון ומעברו האחר המטבח. פינת האוכל הממוקמת לצד גרם המדרגות, יושבת תחת חלל כפול ששוטף את הבית כולו בשפע של אור טבעי.

המטבח הממותג | מותג Inox alpes שמיובא על ידי ניגא שף FOR HOME

המטבח שנמצא באחד הבתים המושקעים בחיפה, הוא של המותג האיטלקי Inox alpes אותו מייבאת חברת ניגא שף FOR HOME. זהו מטבח שמשולבים בו עץ אגוז בגוון חם, אבן קלקטה ונירוסטה. החלל מחולק לשלושה חלקים ארוכים באורך כחמישה מטרים, ולכל אחד פונקציה אחרת: יחידת ארונות גבוהים, אי עבודה מרכזי ודלפק שמשקיף לנוף אורבני ומלא ירוק מבחוץ.

עץ, אבן ונירוסטה. המטבח של ניגא שף FOR HOME (צילומים: אלעד גונן)

המטבח כולל קידמה טכנולוגית בדמות מוצרי חשמל ממותגים, בהם תנור קומבי סטימר מקצועי שלMKN  הגרמני בעל נפח גדול ומערכת הפעלה חכמה שיודעת לקבוע את צורת הבישול האידיאלית לפי סוג המזון, וכוללת גם מערכת ניקוי אוטומטית המאפשרת ניקיון יסודי ללא מגע יד אדם, על-יד טבלית ניקיון. מדיח הכלים הוא של MEIKO הגרמני ופעולתו אורכת כארבע דקות בלבד. מכונת קפה מקצועית של חברת la Cimbali האיטלקית, עשויה נירוסטה, מתאימה בגודלה וצורתה למטבח הביתי. לצידה ניצבת מטחנת קפה אוטומטית הטוחנת פולים טריים במקום ומודדת במדויק את כמות הקפה ועובי טחינת הפולים. את הקו ממשיכה מכונת גלידה מבית Carpigiani, שנמצאת בשימוש תדיר של בני הבית.

המטבח בקיבוץ | עיצוב ותכנון: נאנו מטבחים בשיתוף המעצבת איריס מנור

בבית באחד הקיבוצים נבנה מטבח שעשויות חומר נאנו בגוון אפור גרפיט משולב פורניר עץ אלון אירופאי, מה שמקנה לו יוקרה וסטייל, אך בלי לנקר עיניים. מקרר אינטגרלי מחופה נותן תחושה נקייה ומודרנית למטבח, עם עם חזית אחידה.

אי ענק. המטבח של נאנו מטבחים והמעצבת איריס מנור (צילומים: אלעד גונן)

המעצב מבית נאנו מטבחים, אשר שעיו, תכנן עבור המשפחה אי ענק באורך ארבעה מטרים, שמאפשר ישיבה מרווחת ונוחה עבור שישה סועדים, כאשר דלפק האי משלב בתוכו שיש טבעי ועץ שמהווים גורם עיצובי המפריד בין משטח עבודה למשטח אכילה וישיבה סביבו. האי אינו סטנדרטי – החלק של משטח העבודה עומד על רגליים, דבר המספק לו אווריריות. החיבור בין שני חומרים נעשה בצורה אומנותית ובדיוק רב.

דרך המטבח ממוקמת יציאה לחצר, כך שהחוץ והפנים מתערבבים האחד עם השני.

מטבח הוואו | מעצב פנים: דניאל מיכאלי

זהו בית פרטי במרכז הארץ שמקנה סביבת מגורים חווייתית עם אפקט הוואו. שנים אחרי שעברו לבית זה בלב שכונה פסטורלית ויוקרתית באחת מערי המרכז, החליטו בני המשפחה שהגיעה העת לבצע בו מתיחת פנים של ממש.

עם פתיחת דלת הכניסה נחשף חלל מגורים עוצמתי ומוקפד כאשר המטבח הוא לב הבית, במקרה הזה מכיוון שבעלת הבית היא בשלנית בחסד. מעבר לכך, היה לה חשוב שהמטבח יראה טוב, אך גם נוח ופרקטי במיוחד. דניאל מיכאלי תכנן עבורה חלל ארגונומי שעובד מצוין: צורתו L ובמרכז אי ארוך שמשמש כאזור הכנות ועבודה וכדלפק ישיבה.

המטבח תוכנן ממש כמטבח שף, עם שני מקררים אינטגרליים, שפע של אחסון, ארון מזווה גדול וארון חכם שנשלף החוצה בלחיצת כפתור, בו חבויים מכשירי אפיה ובישול משוכללים. הוא מספק פתרון אחסון אופטימלי ומשמש כמשטח עבודה נוסף.

מתיחת פנין. המטבח שעיצב דניאל מיכאלי (צילומים: שרון צרפתי)

חזיתות המטבח צבועות בצבע מיוחד מבית המותג האיטלקי DUPON שמתמחה בצבעי מכוניות, וככאלה – הן עמידות בפני בלאי וקלות לניקיון ותחזוקה. הגוון שנבחר הוא אפור גרפיט מגורען שמתכתב עם משטח דקטון כהה ונטול חיבורים שבמרכזו כיור אינטגרלי. מעל כל אלה מרחף גוף תאורה, פיס של ממש, תכשיט שמוסיף אופי ועניין לחלל הציבורי כולו. הוא עשוי פליז בגוון זהב ובתוכו פס לד חזק ועוצמתי שמספק תאורת עבודה עוצמתית באזור המטבח.

המטבח הבהיר | עיצוב ואדריכלות פנים: יוסי חיון, משטחים של "למינם ישראל"

דירת הפנטהאוז ברמת גן  שעוצבה על ידי יוסי חיון, עברה מהפך והתוצאה הסופית פשוט מושלמת. הדירה בה מתגוררת משפחה צעירה, רוצפה בפרקט בדוגמת פישבון שמעניק חמימות רבה, ושילוב של ריהוט לבן בהיר שתורם לגודל ולאווריריות.

בהיר בעיניים. המטבח של יוסי חיון (צילומים: רוי דגון)

בתכנון המקורי, המטבח היה ממוקם בצידו השני של החלל הציבורי, ובעת השיפוץ ביטל חיון את אחד מחדרי השינה לטובת מיקומו החדש של המטבח. "המטבח כולו עוצב בגוונים בהירים מאוד – החל מהארונות והאי, ועד למשטח העבודה עשוי פורצלן מבית למינם – הכל בגוון אחד של קשמיר, וזאת במטרה ליצור מראה אחיד של 'וואן פיס'. זה יוצר מראה של מטבח מרווח, גדול ומרשים. כדי להשלים את האווירה, המקרר מוסתר ומשתלב עם ארונות המטבח. כדי להכניס קצת צבע למטבח, שולבו באי כסאות בר בגוון פודרה".

למטבח בדירה יש תפקיד נוסף, והוא חציצה בין החלל הציבורי לבין המסדרון שמוביל לאזור הפרטי של הבית. "האי ומשטח האכילה הוצבו במקביל לספה ולסלון, כך שמי שיושב באזור המגורים נחשף לחלק המעוצב והנקי יותר של המטבח, ואילו משטח העבודה מבית למינם נמצא בנסיגה פנימה", מסביר חיון.

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬