דף הבית >

> כתבה

בנייה והנדסה

מהפכת ה-AI סוחפת גם את תכנון המלונות וכפרי הנופש

בתחום האירוח המשתנה ללא הרף, שבו כל פרט מותאם ליצירת חוויה בלתי נשכחת, הבינה המלאכותית מחוללת מהפכה בענף האירוח | כתבה ראשונה בסדרת כתבות על שילוב ה-AI בנדל"ן המניב מהמבט של חוויית משתמש הקצה

שיתוף‭:‬

AI במלונות ברחבי הגלובוס
AI במלונות ברחבי הגלובוס
AI במלונות ברחבי הגלובוס
AI במלונות ברחבי הגלובוס
AI במלונות ברחבי הגלובוס
AI במלונות ברחבי הגלובוס

דמיינו רגע שהמלון בו אתם שוהים, לא רק יודע מהי טמפרטורת החדר המועדפת עליכם, אלא גם מתאים את התרמוסטט בדיוק ברגע שאתם עוברים דרך הדלת. או קונסיירז' (רובוטי) שיכול לצפות מראש מה הן ההעדפות הקולינריות שלכם ואוצר רשימה של מסעדות מבלי שתצטרכו אפילו לשאול. בעידן החדש הזה, AI מתזמר סימפוניה של צ'טבוטים ועוזרים וירטואליים, ויוצר חוויה חלקה, מותאמת אישית לכל אורח.

עיצוב בתי מלון חווה רנסנס עם השתלטותה של הבינה המלאכותית, ה-AI. באמצעות ניתוח נתוני האורחים, הבינה המלאכותית מעצימה אדריכלים ומעצבים ליצור חללים שירגישו מאוצרים עבור כל מבקר. אבל עד כמה רחוק אפשר ללכת עם זה והאם זה באמת יעבוד?

חשבו על חדרי מלון שמתאימים את התאורה, הטמפרטורה ואפילו יצירות אמנות, כדי להתאים להעדפות הלקוח, תוך יצירת סביבה שתתאים רגשית ובאופן ייחודי עבור הלקוח. בינה מלאכותית כבר מייצרת עבור בתי המלון את הכלים ליעילות האנרגטחת ולסוגיות קיימות שונות. כמו-כן, שערו בנפשכם מצב בו אתם נכנסים למלון ומקבלים את פניכם קבוצת רובוטים מקסימים ורב-לשוניים, מהצ'ק-אין ועד לניקיון. היצורים המתכתיים הללו מספקים חוויה מיוחדת במינה. הם מסוגלים להציע המלצות מותאמות אישית, לבצע הזמנות, לעזור מסביב לשעון, ולגרום לאורחים להרגיש בבית (או בכל מקום שמייצר עבורם נוחות ובטחון) בזכות עולם שלם של טכנולוגיה. וכל זאת בנתינה מתוכנתת גמורה, ללא ציפייה לתמורה, או תשר – טיפ.

העתיד כבר כאן

בתי מלון רבים ברחבי העולם כבר מאמצים את הפן הטכנולוגי הזה. הנה כמה דוגמאות:

קונסיירז' דיגיטלי – מלון בלאס וגאס יצר צ'אט בוט המסייע לאורחים עם המלצות מותאמות אישית, ביצוע הזמנות ומענה לשאלות בזמן אמת. נכס אחר מספק לאורחים עוזרים וירטואליים בחדר, המנהלים תאורה, טמפרטורת חדר ושירות חדרים.

אחסון מזוודות – פעמונים רובוטיים במלון בניו יורק מנהלים בזריזות אחסון מזוודות, ומספקים מפגש יעיל ובלתי נשכח לאורחים.

יעילות אנרגטית – מיושמת כבר הלכה למעשה במלון בלאס וגאס-ארה"ב, שם נעשה שימוש בבינה מלאכותית כדי לשלוט במערכת החימום, האוורור ומיזוג האוויר (HVAC). מערכת זו סייעה למלון לצמצם את צריכת האנרגיה ב-15%, וחסכה לו ב-2022 מיליון דולרים בתהליך. פלטפורמות שיתוף (אקטיביות במכשירים ניידים) בנושאי קיימות חדשים המופעלים על-ידי בינה מלאכותית, מספקים תשתית שיתוף נתונים לספקי נסיעות ואירוח, מפיצים וגופי הסמכה כדי להעריך את הביצועים של שיטות עבודה מומלצות בר-קיימא ולהבטיח שהם מיישמים את השיטות היעילות ביותר בנכסים שלהם.

אשף ניהול פסולת – מלון בדאבוס-שוויץ, אימץ מערכת ניהול פסולת חכמה עם חיישני בינה מלאכותית, המזהים מתי פחי האשפה מלאים ומתריעים לצוות ניהול הפסולת. מערכת חדשנית זו הפחיתה את עלויות ניהול הפסולת של המלון ב-30%, תוך הגדלת שיעורי המיחזור.

מולטיטאסקינג. הרובוט ינקה גם חלונות?

בינה מלאכותית משפיעה על פעילות המלון בדרכים חדשות, ומאפשרת לצוות אנושי לטפל במשימות חיוניות אחרות. ניתן לתכנת רובוטים המונעים על ידי בינה מלאכותית, לנקות את הנכס, לבצע אספקה ואפילו לאייש את דלפק הקבלה. בצד האוכל והמשקאות, מטבחים אוטומטיים מתעוררים לחיים, מכינים ארוחות בזמן שיא, בעוד שליחים רובוטיים מספקים ארוחות במסעדות של מקום האירוח או מזמינים שירות חדרים.

בינה מלאכותית יכולה גם לסייע לבית המלון על-ידי פיתוח קמפיינים שיווקיים מותאמים אישית לאורחים, המציעים גישה לחוויות מותאמות אישית ותעריפים מיוחדים, בהתאם לתחומי העניין וללוחות הזמנים של הנסיעות שלהם. גישה אוצרת זו יכולה לעזור להפוך אורחים ללקוחות חוזרים ועשויה להגדיל את ההכנסה.

למרות הדרכים בהן בינה מלאכותית יכולה לסייע למקסם את הפעילות, העולם לא מתעלם מההשלכות האתיות הנילוות לכך. פרטיות נתונים, אבטחת מידע ודאגות אתיות אחרות חייבות להיות מבוקרות בעיקר בתחום האירוח, אורחים מצפים בצדק שהמידע האישי שלהם, פרטי כרטיס האשראי ונתונים רגישים אחרים, יהיו מוגנים. ככזה, בתי מלון החלו להשקיע באבטחת סייבר ובפלטפורמות פרטיות אחרות כדי להרגיע את האורחים באחריות, שקיפות ושקט נפשי.

יגיע היום שרובוט יחוש במגע יד אדם?

שילוב הבינה המלאכותית בתעשיית האירוח משפיע משמעותית על כוח האדם. מערכות חדשות ואוטומטיות עתידות להחליף עבודות ומשימות מסוימות שהתבצעו עד היום על-ידי בני אדם. כדי להבטיח מעבר חלק, יש צורך בהשקעות בתוכניות שיעלו את המיומנויות בעיקר באינטראקציה מול אורח, כדי להבטיח שהם מוכנים לעתיד.

העוזר הווירטואלי הוא שירות שניתן כחלק משירותי הריזורט, ופרמטר לבחירת בית המלון המועדף. רשת מלונות בינלאומית אחת מציעה לאורחים עוזר וירטואלי שיכול להזמין חדרים, לעקוב אחר לוחות זמנים של טיסות, ולעבד בקשות נוחות ושירות.

היישומים הפוטנציאליים החדשים לתעשיית האירוח, הם כמעט אינסופיים. אפליקציה אחת כזו שמבטיחה לקחת את חווית המלון לגבהים חדשים, היא השימוש ב-AI לניתוח סנטימנטים ועיבוד שפה טבעית (NLP). תארו לעצמכם בית מלון שיכול לזהות ולהגיב למשוב או לשאלות של האורחים בזמן אמת, כמו גם לסווג שאלה או תלונה על-ידי תיעדוף צרכים דחופים תחילה. בעזרת NLP וניתוח סנטימנטים, בתי מלון יוכלו לעקוב אחר משוב מביקורות מקוונות וממדיה חברתית, לטפל באופן יזום בכל החסרונות, ובתמורה, לשפר את שביעות רצון האורחים. שילוב חלק זה של טכנולוגיה ואמפתיה, יאפשר למלונות ליצור חוויה אישית באמת עבור כל מבקר.

יישומי בינה מלאכותית עשויים להיות מסוגלים בקרוב להפוך את ניהול ההכנסות לאוטומטי, באמצעות תמחור דינמי וחיזוי ביקוש. כתוצאה מכך, חדרי מלון בעתיד הלא כל-כך רחוק, יתומחרו לפי גורמים כמו השעה ביום, היום בשבוע, העונה ואפילו מזג האוויר. עם הבינה המלאכותית בראש, בתי המלון יכולים להתאים ללא מאמץ את מחירי החדרים בזמן אמת, תוך אופטימיזציה של ההכנסות ושיעורי התפוסה תוך מתן מענה לדרישות הלקוחות.

חיזוי ביקוש הוא תחום נוסף שבו ה-AI זורח. על ידי ניתוח נתונים ממקורות כגון סוכנויות נסיעות מקוונות, מדיה חברתית, ביקורות לקוחות ואפילו היסטוריית ההזמנות של המלון עצמו, הבינה המלאכותית יכולה לחזות במדויק ביקוש עתידי לחדרי מלון. תובנה חשובה זו מאפשרת לבתי מלון להקצות משאבים טוב יותר, לנהל מלאי ולתכנן צורכי כוח אדם. על ידי שילוב של זהירות והתלהבות, ניתן למנף יישומי בינה מלאכותית ליצירת חוויות אורח סוחפות באמת, יחיד במינו, יחד עם משרות העתיד.

ככל שתעשיית האירוח ממשיכה להתפתח, אנחנו יכולים רק לדמיין את החידושים המרגשים שמחכים לנו בעתיד. עכשיו כל הידע הזה הופך לכלי בידי המתכננים, האדריכלים המעצבים, וכמובן יועצי הפרויקטים.

בוועידת העיצוב אילת 19-21 בדצמבר, יוקדשו פאנלים והרצאות ל-AI בראש ובראשונה כאינדיקציה והכוונה מעשית לחשיבה אחרת. אדריכלים ומעצבים מובילים מהארץ ומהעולם יציגו את היישומים שכבר משפיעים על עבודתם והקהל ייהנה ממאסטר-קלאסים ייעודיים בתחום.

להרשמה לעיר העיר הנדל"ן אילת – לחצו כאן

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

פועל מעד באתר בנייה ונפצע

פועל כבן 35 מעד ונחבל בגפיו תוך כדי עבודתו באתר בנייה בבני ברק. האיש טופל ופונה במצב קל עד בינוני לבית חולים.

נהג צמ"ה התהפך ונפצע

נהג צמ"ה התהפך לתוך ואדי בסמוך למחצבת דושן שסמוכה לקיבוץ חמדיה. צוות כיבוי מתחנת בית שאן פעל באמצעות כלים הידראוליים לחילוץ הנהג שפונה לבית חולים.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬